Hej!
Bilsnack
  1. bluffad?!
    #1

    Hej!

    vid köp av bil via tex blocket, vad gäller?

    köpte en bil som skulle behöva byta tändkasett, en mekaniker hade kollat det.
    kollade på mätarn när vi bogserat ham skiten:-(
    då har den gått 36000, och inte 28000 som det stod i anonsen
    inget skrivet kvitto, så befintligt skick kan h*n inte hävda va?

    h*n har ju uppgett fler felaktiga saker, vad gör jag nu??

    dessutom en skatteskuld sen ägaren innan h*n, h*n sa bara att skatten inte var betald. inte att det var ända sen januari

    HJÄLP!!!!!!!
  2. 1
    Hej! vid köp av bil via tex blocket, vad gäller?

    köpte en bil som skulle behöva byta tändkasett, en mekaniker hade kollat det.
    kollade på mätarn när vi bogserat ham skiten:-(
    då har den gått 36000, och inte 28000 som det stod i anonsen
    inget skrivet kvitto, så befintligt skick kan h*n inte hävda va?

    h*n har ju uppgett fler felaktiga saker, vad gör jag nu??

    dessutom en skatteskuld sen ägaren innan h*n, h*n sa bara att skatten inte var betald. inte att det var ända sen januari

    HJÄLP!!!!!!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Om jag vore du skulle jag kontakta kommunens konsumentvägledare. De kan hjälpa till i sådana fall. Hoppas det löser sig.
  4. 2
    Om jag vore du skulle jag kontakta kommunens konsumentvägledare. De kan hjälpa till i sådana fall. Hoppas det löser sig.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Jo pröva kontakta kommunens konsumentrådgivare i frågan,, men som privatköpare har men i regel tämligen lite att säga till om då man har en nära på fullständig undersöknings plikt osv.

    Även om säljaren i det här fallet inte sköt sin del vidare snyggt som dock dessvärre är tämligen vanligt förekommande,,,
    Blev till och med själv som bilmek,, snuvad en gång med en privatköpt VW buss som påstods rullat 40000 mil men som vid senare kontroll visade sig rullat 75000 mil... :-(
  6. 3
    Jo pröva kontakta kommunens konsumentrådgivare i frågan,, men som privatköpare har men i regel tämligen lite att säga till om då man har en nära på fullständig undersöknings plikt osv.

    Även om säljaren i det här fallet inte sköt sin del vidare snyggt som dock dessvärre är tämligen vanligt förekommande,,,
    Blev till och med själv som bilmek,, snuvad en gång med en privatköpt VW buss som påstods rullat 40000 mil men som vid senare kontroll visade sig rullat 75000 mil... :-(
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Privatköp?

    Har du köpt den privat så får du nog svårt att få någon rättelse. Är bilen däremot köpt av ett företag så kanske kommunens konsumentvägledare kan hjälpa dig.
  8. 4
    Privatköp? Har du köpt den privat så får du nog svårt att få någon rättelse. Är bilen däremot köpt av ett företag så kanske kommunens konsumentvägledare kan hjälpa dig.
  9. Nyrolf
    #5
    det där skulle du nog ha kollat upp tidigare
    om han sade att skatten inte var betald, så har du inte mycket att komma med, det här kallades tidigare för läropengar, det är bara att bita i det sura äpplet och betala i vishet om att du inte kommer at gå på amma mina en gång till.
  10. 5
    det där skulle du nog ha kollat upp tidigare
    om han sade att skatten inte var betald, så har du inte mycket att komma med, det här kallades tidigare för läropengar, det är bara att bita i det sura äpplet och betala i vishet om att du inte kommer at gå på amma mina en gång till.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar