När är det en sladd?
Många barn
  1. anonymt namn
    #1

    När är det en sladd?

    När är det ett sladdbarn?
    Vi har lite drygt 3 år mellan våra två första, 4½ mellan nr två och tre och det kommer att bli 8 år mellan trean och fyran.
    Vilken/vilka (om något/några) räknar ni som sladdbarn?
  2. 1
    När är det en sladd? När är det ett sladdbarn?
    Vi har lite drygt 3 år mellan våra två första, 4½ mellan nr två och tre och det kommer att bli 8 år mellan trean och fyran.
    Vilken/vilka (om något/några) räknar ni som sladdbarn?
  3. Anonym
    #2
    Tycker att bara sista är sladd. Tycker att sladd är om man blir gravid när yngsta är fem år fyllda.
  4. 2
    Tycker att bara sista är sladd. Tycker att sladd är om man blir gravid när yngsta är fem år fyllda.
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    "Officiellt" tror jag att 7 år är det som gäller för att kallas sladdbarn.
  6. 3
    "Officiellt" tror jag att 7 år är det som gäller för att kallas sladdbarn.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Jag tycker att det blir sladd

    om man har två, eller fler och sedan en liten _jämförelsevis_ långtifrån dessa. Min mans syster har sina barn med fem års mellanrum (tre st) då tycker jag inte man kan säga att den sista är en sladdis, men hade de två första varit tätare hade man väl kunnat säga det. 5 år minst i alla fall.
  8. 4
    Jag tycker att det blir sladd om man har två, eller fler och sedan en liten _jämförelsevis_ långtifrån dessa. Min mans syster har sina barn med fem års mellanrum (tre st) då tycker jag inte man kan säga att den sista är en sladdis, men hade de två första varit tätare hade man väl kunnat säga det. 5 år minst i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Oj,vad tätt det räknas som sladdbarn.Jag har alltid tänkt att sladdbarn är sista barnet när dom andra är relativt stora typ syskonen är 10-15 år o det kommer en liten,då är det ett sladdbarn.Mina barn är födda -94,-95,mf,-00,2mf,-07.Som ni ser är inte "hoppen" med mening utan man kan ju tyvärr inte styra över livet men jag räknar inte dom 2 sista som sladdbarn.
  10. 5
    Oj,vad tätt det räknas som sladdbarn.Jag har alltid tänkt att sladdbarn är sista barnet när dom andra är relativt stora typ syskonen är 10-15 år o det kommer en liten,då är det ett sladdbarn.Mina barn är födda -94,-95,mf,-00,2mf,-07.Som ni ser är inte "hoppen" med mening utan man kan ju tyvärr inte styra över livet men jag räknar inte dom 2 sista som sladdbarn.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Jag tycker att det ska vara minst tio år emellan.
  12. 6
    Jag tycker att det ska vara minst tio år emellan.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Jag tror det beror på vilka refernsaramar man har. Lever man med att många skaffar två med bara två års mellanrum eller är umgänget mer varierat, någon har flera med fem år emllan, osv så kanske man tycer att det är mer rimligt/vanliigt med många år mellan barnafödslarna.

    Jag har en bekant som fick sitt andra barn när det första var 22 år. det känns som ett sladdbar, man börjar liksom om på ny kula...

    Men kanske gränsen går vid 10-12 år mellan yngsta och nästyngsta?
  14. 7
    Jag tror det beror på vilka refernsaramar man har. Lever man med att många skaffar två med bara två års mellanrum eller är umgänget mer varierat, någon har flera med fem år emllan, osv så kanske man tycer att det är mer rimligt/vanliigt med många år mellan barnafödslarna.

    Jag har en bekant som fick sitt andra barn när det första var 22 år. det känns som ett sladdbar, man börjar liksom om på ny kula...

    Men kanske gränsen går vid 10-12 år mellan yngsta och nästyngsta?
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Jag tycker jag har en sladdis. Och då är det inte fullt 6år. 5år och prick 11månader
    Men då har jag tre prinsar som är födda -97, -98 -01.
    Det var fullt ös här när de var små. Nu hann de ju bli "stora" Alla i skolan/förskolan när lillasyster föddes. När trean föddes var båda bröderna ännu hemma.
  16. 8
    Jag tycker jag har en sladdis. Och då är det inte fullt 6år. 5år och prick 11månader
    Men då har jag tre prinsar som är födda -97, -98 -01.
    Det var fullt ös här när de var små. Nu hann de ju bli "stora" Alla i skolan/förskolan när lillasyster föddes. När trean föddes var båda bröderna ännu hemma.
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    Jag har sex barn tätt, sedan kom nummer 7 med sex år till närmsta bror. Jag kallar henne sladdis. Fast nu när hon blev 7 år så fick också hon en lillebror. Även det en sladd. Jag tycker det eftersom äldsta syskonen är över 20. Jag tror ingen kan stämma mig för att jag kallar dom för två sladdisar :-)
    Sladdis 1 och Sladdis 2.
  18. 9
    Jag har sex barn tätt, sedan kom nummer 7 med sex år till närmsta bror. Jag kallar henne sladdis. Fast nu när hon blev 7 år så fick också hon en lillebror. Även det en sladd. Jag tycker det eftersom äldsta syskonen är över 20. Jag tror ingen kan stämma mig för att jag kallar dom för två sladdisar :-)
    Sladdis 1 och Sladdis 2.
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Hon kanske kan kallas "skarvsladd!? *ler*
  20. 10
    Hon kanske kan kallas "skarvsladd!? *ler*
  21. Medlem sedan
    Mar 2008
    #11
    vad gulligt:-) Klart hon är en skarvsladd
  22. 11
    vad gulligt:-) Klart hon är en skarvsladd
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Gulligt
  24. 12
    Gulligt

Liknande trådar

  1. Hur är det egentligen med en sladd..
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 14:50
  2. Ps2 sladd
    By xela in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:33
  3. sladd
    By Maria m. Hampus in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 11:39
  4. DV-sladd?
    By Minama in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 12:59
  5. Ni som har en sladd
    By oja39 in forum Föräldraskap
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 18:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar