Mitsubishi Lancer
Bilsnack
  1. Kanske ny bil
    #1

    Mitsubishi Lancer

    Undrar vad en Mitsubishi Lancer -99 kan vara värd. Den har gått ca 14500 mil och ser fräsch ut. Dock så är AC:n bortkopplad pga att kompressorn är trasig samt den behöver fyllas med ny gas. Hur mycket kan det vara rimligt att betala för denna bil?
    Mycket tacksam för snabbt svar
  2. 1
    Mitsubishi Lancer Undrar vad en Mitsubishi Lancer -99 kan vara värd. Den har gått ca 14500 mil och ser fräsch ut. Dock så är AC:n bortkopplad pga att kompressorn är trasig samt den behöver fyllas med ny gas. Hur mycket kan det vara rimligt att betala för denna bil?
    Mycket tacksam för snabbt svar
  3. Nyrolf
    #2
    en 10 år gammal mitsubishi inte många kronor faktiskt, har du kollat upp om dom ens har några reservdelar kvar hos generalagenten, till en så pass gammal mitsubishi som det är frågan om?

    även om bilen är gammal så kostar det lika mycket att fixa AC som till en ny Lyxbil, så glöm bort den delen.
  4. 2
    en 10 år gammal mitsubishi inte många kronor faktiskt, har du kollat upp om dom ens har några reservdelar kvar hos generalagenten, till en så pass gammal mitsubishi som det är frågan om?

    även om bilen är gammal så kostar det lika mycket att fixa AC som till en ny Lyxbil, så glöm bort den delen.
  5. Kanske ny bil
    #3
    Oj då, vad kan det kosta att göra iordning AC:n då? Det låter ju inte som om denna bilen borde kosta så mycket ...hmmm vilken summa pratar vi om? 10-15 tusen? 15-20 tusen eller mer? För säljaren begär 26000 för bilen är detta rimligt?
  6. 3
    Oj då, vad kan det kosta att göra iordning AC:n då? Det låter ju inte som om denna bilen borde kosta så mycket ...hmmm vilken summa pratar vi om? 10-15 tusen? 15-20 tusen eller mer? För säljaren begär 26000 för bilen är detta rimligt?
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Reservdelar bör som sådant inte vara några större problem till en så pass vanlig modell och kika runt bland annonser så får du en rätt bra uppfatnning om var den ligger prismässigt.

    Klart att prisavdrag bör tas för den defekta ac:n som nu mer anses som mer eller mindre "nödvändig" och om det är diagnosterat att kompressorn är defekt som för övrigt är den klart dyraste komponenten i ett sådant system kostar bara den mellan 5000-10000:-.

    Så det kan alltså röra sig om minst 1000:- (kontroll/fyllning) till vanligt bortåt 15000:- är inte helt ovanligt på lite äldre system, så man får verkligen får väga in om det är värt med tanke på bilens egenvärde osv, eller att leta efter en bil med fungerande dito i stället.
  8. 4
    Reservdelar bör som sådant inte vara några större problem till en så pass vanlig modell och kika runt bland annonser så får du en rätt bra uppfatnning om var den ligger prismässigt.

    Klart att prisavdrag bör tas för den defekta ac:n som nu mer anses som mer eller mindre "nödvändig" och om det är diagnosterat att kompressorn är defekt som för övrigt är den klart dyraste komponenten i ett sådant system kostar bara den mellan 5000-10000:-.

    Så det kan alltså röra sig om minst 1000:- (kontroll/fyllning) till vanligt bortåt 15000:- är inte helt ovanligt på lite äldre system, så man får verkligen får väga in om det är värt med tanke på bilens egenvärde osv, eller att leta efter en bil med fungerande dito i stället.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    enligt bilpriser.se bör priset för en Mitsubishi Lancer -99 utan AC hos bilhandlare ligga på 27 000:- och när du köper privat på 17 000 till 22 000:- Låter som att priset säljaren begär är i överkant alltså. Prutmån!
  10. 5
    enligt bilpriser.se bör priset för en Mitsubishi Lancer -99 utan AC hos bilhandlare ligga på 27 000:- och när du köper privat på 17 000 till 22 000:- Låter som att priset säljaren begär är i överkant alltså. Prutmån!
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Vilken modell?

    Den första frågan jag ställer mig är om det är en sedan eller kombimodell. Det var nämligen helt olika bilar. Sedanmodellen hade 1.3-litersmotor på 75 hk. Kombimodellen grundade sig på karossen innan och var enligt min åsikt trevligare, bl.a satt den en 1.6-litersmotor på 113 hk under huven. Reservdelar tillhandahåller generalagenten. Är det någon riktigt udda reservdel som ska fram kan det hända att den inte finns i lager, men den går att få fram inom några dagar.
  12. 6
    Vilken modell? Den första frågan jag ställer mig är om det är en sedan eller kombimodell. Det var nämligen helt olika bilar. Sedanmodellen hade 1.3-litersmotor på 75 hk. Kombimodellen grundade sig på karossen innan och var enligt min åsikt trevligare, bl.a satt den en 1.6-litersmotor på 113 hk under huven. Reservdelar tillhandahåller generalagenten. Är det någon riktigt udda reservdel som ska fram kan det hända att den inte finns i lager, men den går att få fram inom några dagar.
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    det är en kombi
  14. 7
    det är en kombi
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    I såna fall är den värd mera än jag skrev i mitt tidigare svar ovanför.. du kan ju kolla själv på www.bilpriser.se
  16. 8
    I såna fall är den värd mera än jag skrev i mitt tidigare svar ovanför.. du kan ju kolla själv på www.bilpriser.se
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9

    Med fungerande

    Om bilen hade haft fungerande AC och den hade stått i vår bilhall skulle vi förmodligen ha velat ha runt 40.000:- för den. När luftkonditioneringen inte funkar skulle jag ha värderat som en kärra utan denna utrustningen och då sjunker priset med cirka 10.000:- Vid privatköp bör den kosta minst 5.000:- mindre. Dessa priser säger jag med reservation att inte ha sett bilen.
  18. 9
    Med fungerande Om bilen hade haft fungerande AC och den hade stått i vår bilhall skulle vi förmodligen ha velat ha runt 40.000:- för den. När luftkonditioneringen inte funkar skulle jag ha värderat som en kärra utan denna utrustningen och då sjunker priset med cirka 10.000:- Vid privatköp bör den kosta minst 5.000:- mindre. Dessa priser säger jag med reservation att inte ha sett bilen.

Liknande trådar

  1. Mitsubishi lancer -98
    By Havsbris in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 23:08
  2. Mitsubishi grandis!
    By hedvig in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 09:32
  3. Ford Focus kombi el Mits. Lancer??
    By sisla in forum Bilsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 16:25
  4. Mitsubishi SpaceWagon ris/ros?
    By mia in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 19:02
  5. Service på mitsubishi
    By Maria in forum Bilsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 19:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar