Vad lätt det skulle vara
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Vad lätt det skulle vara

    I början av året fick jag en beställning av en kund på den nya Mitsubishi Lancer Evolution (populärt kallad Evo X). Mannen i fråga ville vara säker på att vara en av de första i landet med denna modell och beställde bilen innan jag ens visste vad den skulle komma att kosta. Jag skrev en köpehandling med ett pris på 420.000:- men med en tilläggsklausul där jag skrev in att priset kan komma att ändras när generalagenten fastställt detta.

    Nyligen fick vi reda på att det verkliga priset blir 479.900:- (modellen har mycket mer utrustning än vad jag visste om i januari) och idag fick kunden reda på hur mycket kärran kommer att kosta. Jag var beredd på ett avhopp från hans sida då ju priset blev bra mycket högre än jag beräknat. Men reaktionen blev bara att det var ungefär vad han hade räknat med och att det dessutom ska läggas till en del extrautrustning och att jag kommer att få en extra beställning om detta inom kort. Och kunden kommer enligt planerna att få sin nya bil i slutet av augusti.

    Tänk om alla kunder reagerade som denne man över ett högt pris, vad lätt mitt jobb skulle vara då
  2. 1
    Vad lätt det skulle vara I början av året fick jag en beställning av en kund på den nya Mitsubishi Lancer Evolution (populärt kallad Evo X). Mannen i fråga ville vara säker på att vara en av de första i landet med denna modell och beställde bilen innan jag ens visste vad den skulle komma att kosta. Jag skrev en köpehandling med ett pris på 420.000:- men med en tilläggsklausul där jag skrev in att priset kan komma att ändras när generalagenten fastställt detta.

    Nyligen fick vi reda på att det verkliga priset blir 479.900:- (modellen har mycket mer utrustning än vad jag visste om i januari) och idag fick kunden reda på hur mycket kärran kommer att kosta. Jag var beredd på ett avhopp från hans sida då ju priset blev bra mycket högre än jag beräknat. Men reaktionen blev bara att det var ungefär vad han hade räknat med och att det dessutom ska läggas till en del extrautrustning och att jag kommer att få en extra beställning om detta inom kort. Och kunden kommer enligt planerna att få sin nya bil i slutet av augusti.

    Tänk om alla kunder reagerade som denne man över ett högt pris, vad lätt mitt jobb skulle vara då
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    du säljer fel bilar helt enkelt, ferrari, lamborghini kunderna anser att en halv miljon hit eller dit är felräkningspengar, men för större delen av sveriges befolkning motsvarar det ungefär tre års totala nettoinkomst.
    men om du kunde komma på något sätt att få hela sveriges befolkning att bli nyktra sjukligt gnidna "ungkarar" som bor gratis hemma hos sina föräldrar och sparade alla pengar några år så vore det en baggis, förutsatt att du har så mycket klirr på kistbotten att du klarar dig utan inkomst 3-4 år samt att du löser problemet med att alla skulle bo gratis hemma hos sina föräldrar vilka ska föräldrarna bo gratis hos medans dom gnetar ihop till en ny mitsubishi,
    varför inte en mitsubishi A6M3, har du någon lätt begagnad sån inne till rätt pris sä slår jag till direkt
  4. 2
    du säljer fel bilar helt enkelt, ferrari, lamborghini kunderna anser att en halv miljon hit eller dit är felräkningspengar, men för större delen av sveriges befolkning motsvarar det ungefär tre års totala nettoinkomst.
    men om du kunde komma på något sätt att få hela sveriges befolkning att bli nyktra sjukligt gnidna "ungkarar" som bor gratis hemma hos sina föräldrar och sparade alla pengar några år så vore det en baggis, förutsatt att du har så mycket klirr på kistbotten att du klarar dig utan inkomst 3-4 år samt att du löser problemet med att alla skulle bo gratis hemma hos sina föräldrar vilka ska föräldrarna bo gratis hos medans dom gnetar ihop till en ny mitsubishi,
    varför inte en mitsubishi A6M3, har du någon lätt begagnad sån inne till rätt pris sä slår jag till direkt

Liknande trådar

  1. Jag skulle LÄTT
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 20:46
  2. Ska det vara så här lätt?
    By Ziro in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 21:36
  3. Kan det vara så lätt?
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 14:58
  4. Idag skulle jag lätt kunna
    By _em_ in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 08:34
  5. jag skulle lätt ...
    By rutansmamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar