Möhippe-frågor
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Möhippe-frågor

    Ni som har varit på möhippor, kan ni beskriva vad ni gjorde med den kommande bruden. Och hur många var ni och vad kostade din del av brudens kostnader?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Möhippe-frågor Ni som har varit på möhippor, kan ni beskriva vad ni gjorde med den kommande bruden. Och hur många var ni och vad kostade din del av brudens kostnader?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Kring 500:- per skalle är väl lagom beroende på hur många man är.Sen har jag varit med om allt ifrån att bli intervjuad i lokalradion till lyxmiddag, spa, fotvård, islandshästridning etc. Vad tycker bruden om att göra? Jag tycker möhippan ska vara rolig för bruden o inte en tillställning där hon blir utspökad och generad. Rolig stund att minnas för resten av sitt liv, det är min devis det. *tantig kanske??*
  4. 2
    Kring 500:- per skalle är väl lagom beroende på hur många man är.Sen har jag varit med om allt ifrån att bli intervjuad i lokalradion till lyxmiddag, spa, fotvård, islandshästridning etc. Vad tycker bruden om att göra? Jag tycker möhippan ska vara rolig för bruden o inte en tillställning där hon blir utspökad och generad. Rolig stund att minnas för resten av sitt liv, det är min devis det. *tantig kanske??*
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jag har bara varit på två möhippor, och vi hade lekar typ tävling med bruden med frågor om den blivande mannen, samt pic nic i gröngräset, typ 100-150 kr bidrog jag med, jag hör iband om möhippor där deltagarna betalar runt 1000 kr, det är alldeles för mycket tycker jag... (kanske snål)
  6. 3
    Jag har bara varit på två möhippor, och vi hade lekar typ tävling med bruden med frågor om den blivande mannen, samt pic nic i gröngräset, typ 100-150 kr bidrog jag med, jag hör iband om möhippor där deltagarna betalar runt 1000 kr, det är alldeles för mycket tycker jag... (kanske snål)
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja vi ska inte heller spöka ut henne och skämma ut henne, det skulle hon inte gilla.
    Men vi fick frågan hur mycket vi var beredda att lägga och jag vet faktiskt inte. För dels är det kläder till bröllopet och det kostar pengar, sen ska man betala brudens del av möhippan + sin egen del och sen ska man ju ge bröllopspresent också. Blir en hel del pengar :/
  8. 4
    Ja vi ska inte heller spöka ut henne och skämma ut henne, det skulle hon inte gilla.
    Men vi fick frågan hur mycket vi var beredda att lägga och jag vet faktiskt inte. För dels är det kläder till bröllopet och det kostar pengar, sen ska man betala brudens del av möhippan + sin egen del och sen ska man ju ge bröllopspresent också. Blir en hel del pengar :/
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ja här planeras det nog dyrare saker än så, men inte så dyrt som 1000 kr/person hoppas jag,,,,,,då får jag väl anses snål jag också då, men så mycket har inte jag råd med.
  10. 5
    Ja här planeras det nog dyrare saker än så, men inte så dyrt som 1000 kr/person hoppas jag,,,,,,då får jag väl anses snål jag också då, men så mycket har inte jag råd med.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Jag tror vi betalt en 500-600 för de möhippor jag varit med på.

    De grejer vi gjort har varit spela in skiva i studio, lasergame, prova för brandman, äventyrslekar, restaurantbesök.

    Jag skulle tycka det var kul att gå och dansa magdans, de som undervisar i dansskolorna kan säkert hjälpa till med en sån övning.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  12. 6
    Jag tror vi betalt en 500-600 för de möhippor jag varit med på.

    De grejer vi gjort har varit spela in skiva i studio, lasergame, prova för brandman, äventyrslekar, restaurantbesök.

    Jag skulle tycka det var kul att gå och dansa magdans, de som undervisar i dansskolorna kan säkert hjälpa till med en sån övning.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Hur många har ni varit då? Jag menar om ni var 3 eller 10 personer som delade på kostnaden så blir ju totalsumman lite olika
  14. 7
    Hur många har ni varit då? Jag menar om ni var 3 eller 10 personer som delade på kostnaden så blir ju totalsumman lite olika
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    kommer inte ihåg

    kostnader, tror inte att det var några överdrivna kostnader.

    en möhippa kidnappa vi den blivande bruden som var på rundvandring på nya jobbet, hon fick hem och packa efter lista, bla de sexigaste underkläderna hon hade. Sen fick hon ut och åka mc med ett gäng killar innan hon slöt upp med oss andra på ett grönområde. Där hade vi samlat de fulaste badkläderna vi kunde hitta plus olika assioarer till, vi tog tolvkort på henne i olika utstyslar och det sista kortet fick hon ta på sig dom sexiga underkläderna. Av det gjode vi sen en fotokaldener som vi överlämna till mannen på bröllopet. efter var det bubbelpool och middag på en resturang

    Annan möhippa hade vi hyrt in oss hos en som producerar skivor i stan och hon fick sjunga in en skiva som spelades upp på bröllopet.
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  16. 8
    kommer inte ihåg kostnader, tror inte att det var några överdrivna kostnader.

    en möhippa kidnappa vi den blivande bruden som var på rundvandring på nya jobbet, hon fick hem och packa efter lista, bla de sexigaste underkläderna hon hade. Sen fick hon ut och åka mc med ett gäng killar innan hon slöt upp med oss andra på ett grönområde. Där hade vi samlat de fulaste badkläderna vi kunde hitta plus olika assioarer till, vi tog tolvkort på henne i olika utstyslar och det sista kortet fick hon ta på sig dom sexiga underkläderna. Av det gjode vi sen en fotokaldener som vi överlämna till mannen på bröllopet. efter var det bubbelpool och middag på en resturang

    Annan möhippa hade vi hyrt in oss hos en som producerar skivor i stan och hon fick sjunga in en skiva som spelades upp på bröllopet.
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    Ganska många kanske runt 10?

    Det är ett par år sen sist så jag har inte hundra koll.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  18. 9
    Ganska många kanske runt 10?

    Det är ett par år sen sist så jag har inte hundra koll.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Hur mycket på ett ungefär är "inga överdrivna kostnader" då
  20. 10
    Hur mycket på ett ungefär är "inga överdrivna kostnader" då
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Då kostade alltså det som bruden fick göra ca 5000-6000 spänn? Oj jösses.
  22. 11
    Då kostade alltså det som bruden fick göra ca 5000-6000 spänn? Oj jösses.
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12

    500 kr

    max, mer än så har jag inte betalat
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  24. 12
    500 kr max, mer än så har jag inte betalat
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ok, tack för svar.
  26. 13
    Ok, tack för svar.
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    Ja... är man några stycken och ska betala entreer så drar det ju snabbt iväg.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  28. 14
    Ja... är man några stycken och ska betala entreer så drar det ju snabbt iväg.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Ja men jag menade vad bara brudens del kostade,,,inte allas
  30. 15
    Ja men jag menade vad bara brudens del kostade,,,inte allas
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Fast ofta är det ju alla som deltar i aktiviteten och då får man ju slå ut på sig själv plus bruden.

    Entreer är ju per skalle. Men den där skivinspelningen vi gjorde var rätt dyr och det var ju en klumpsumma.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  32. 16
    Fast ofta är det ju alla som deltar i aktiviteten och då får man ju slå ut på sig själv plus bruden.

    Entreer är ju per skalle. Men den där skivinspelningen vi gjorde var rätt dyr och det var ju en klumpsumma.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Jo men vi har planerat en del aktiviteter som bara bruden ska göra, som alltså inte kostar nåt för oss eftersom vi bara tänker vänta på henne just då, eller förbereda nästa aktivitet. Mat och sånt blir ju såklart en kostnad för mig och en kostnad som är min del av brudens mat. Vi kommer inte ha några entré-avgifter.
  34. 17
    Jo men vi har planerat en del aktiviteter som bara bruden ska göra, som alltså inte kostar nåt för oss eftersom vi bara tänker vänta på henne just då, eller förbereda nästa aktivitet. Mat och sånt blir ju såklart en kostnad för mig och en kostnad som är min del av brudens mat. Vi kommer inte ha några entré-avgifter.
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18
    Vad vi gjort?
    Vi har rätt ofta slagit ihop möhippa och svensexa-eller delar av dem.
    Bla har vi:
    Gjort 10 kamp med paret där de fått göra allt mellan att kasta liten stövel till att prova skjuta pilbåge,sen åkt med finlandsbåten, ätit gott och haft trevligt.
    Vår egen sven-möhippa var vi till ett ställe där de har utmaningsaktiviteter utomhus-gå på lina över vattnet, klättervägg, krypa genom 20 m tunnel osv. Sen åkte vi och grillade på sen strand och sov i militärtält.
    Vi har tagit bruden och varit på Bodaborg. Sen åkt och ätit god mat hemma hos en person och avslutat med att åka till festlokal som har bubbelpool och bara myst.
    En brud fick prova klättra och nåt mer som jag inte minns-jag var hlöggravid och planerad bf några dagar efter Efter hennes aktiviteter så samlades vi i brudparets stuga, grillade och sen var det fest. Fast jag åkte hem, maken stannade.
    En brud fick gå och få makeup, nåt mer och så samlades vi med killarna som tagit brudgummen på bla paintboll.

    Vi har alltid försökt tänka ut vad bruden skulle uppskatta, skippat aktiviteter där man ska dra på stan och göra saker inför folk och gjort grejjor där bla bruden får göra nåt hon vill/ velat prova och gjort saker tillsammans.
    Skulle tro att jag aldrig lagt mer än 500 kr till möhippan.
  36. 18
    Vad vi gjort?
    Vi har rätt ofta slagit ihop möhippa och svensexa-eller delar av dem.
    Bla har vi:
    Gjort 10 kamp med paret där de fått göra allt mellan att kasta liten stövel till att prova skjuta pilbåge,sen åkt med finlandsbåten, ätit gott och haft trevligt.
    Vår egen sven-möhippa var vi till ett ställe där de har utmaningsaktiviteter utomhus-gå på lina över vattnet, klättervägg, krypa genom 20 m tunnel osv. Sen åkte vi och grillade på sen strand och sov i militärtält.
    Vi har tagit bruden och varit på Bodaborg. Sen åkt och ätit god mat hemma hos en person och avslutat med att åka till festlokal som har bubbelpool och bara myst.
    En brud fick prova klättra och nåt mer som jag inte minns-jag var hlöggravid och planerad bf några dagar efter Efter hennes aktiviteter så samlades vi i brudparets stuga, grillade och sen var det fest. Fast jag åkte hem, maken stannade.
    En brud fick gå och få makeup, nåt mer och så samlades vi med killarna som tagit brudgummen på bla paintboll.

    Vi har alltid försökt tänka ut vad bruden skulle uppskatta, skippat aktiviteter där man ska dra på stan och göra saker inför folk och gjort grejjor där bla bruden får göra nåt hon vill/ velat prova och gjort saker tillsammans.
    Skulle tro att jag aldrig lagt mer än 500 kr till möhippan.
  37. Medlem sedan
    Jan 2000
    #19

    Du är inte snål

    Jag håller med att en tusenlapp är jäkligt mycket... Likaså 500 tycker jag är mycket pengar....

    Jag ska på möhippa nästa helg och denna kommer att kosta max 200/skalle OM vi blir ett tiotal. Självklart blir det lite extra eftersom min alkohol/middag inte är inräknad MEN till den blivande bruden blir det max 200

    Vi har utgått från blivande bruden, vad hon kan tänkas tycka om och inte oss själva
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  38. 19
    Du är inte snål Jag håller med att en tusenlapp är jäkligt mycket... Likaså 500 tycker jag är mycket pengar....

    Jag ska på möhippa nästa helg och denna kommer att kosta max 200/skalle OM vi blir ett tiotal. Självklart blir det lite extra eftersom min alkohol/middag inte är inräknad MEN till den blivande bruden blir det max 200

    Vi har utgått från blivande bruden, vad hon kan tänkas tycka om och inte oss själva
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Tack för svar
  40. 20
    Tack för svar

Liknande trådar

  1. Tittut! + Frågor frågor!
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 16:43
  2. Möhippe-dilemma..
    By anonym idag in forum Mammasnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 11:09
  3. Överös mig med möhippe-tips!
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:33
  4. Möhippe frågor?
    By Malo in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 21:33
  5. Möhippe tips i Malmö
    By susi in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar