Chrysler eller xc90?
Bilsnack
  1. anonymt namn
    #1

    Chrysler eller xc90?

    Vi ska byta bil och vill ha en 7 sitsig.

    Vi funderar på Chrysler grand voyager -05 lågmilare -eller xc90 långmilare och fullservad(16000 mil) . Dessa två ligger lika i pris.

    Volvo är volvo med sin kvalité/ design/inredning etc (tycker vi), men med chrysler får man mkt för pengarna.

    Jag vill ha era tankar om vad ni tror är bästa köp.
  2. 1
    Chrysler eller xc90? Vi ska byta bil och vill ha en 7 sitsig.

    Vi funderar på Chrysler grand voyager -05 lågmilare -eller xc90 långmilare och fullservad(16000 mil) . Dessa två ligger lika i pris.

    Volvo är volvo med sin kvalité/ design/inredning etc (tycker vi), men med chrysler får man mkt för pengarna.

    Jag vill ha era tankar om vad ni tror är bästa köp.
  3. Gas Klas
    #2
    Jag tycker det är två ganska olika bilar. Chryslern är otroligt rymlig och funkis spec med stow and go. Volvon har nödsäten bak och SUV-egenskaper (bra framkomlighet) Om ni inte behöver en SUV så är nog Chryslern bättre. Jag är även mer rädd för andrahandsvärdet på en XC 90 än en chrysler. Känns som om SUVar inte är så hett länge...Chryslers växellåder har varit struliga men blivit bättre - osäker på om 05 tillhör strulgenerationen eller ej.
  4. 2
    Jag tycker det är två ganska olika bilar. Chryslern är otroligt rymlig och funkis spec med stow and go. Volvon har nödsäten bak och SUV-egenskaper (bra framkomlighet) Om ni inte behöver en SUV så är nog Chryslern bättre. Jag är även mer rädd för andrahandsvärdet på en XC 90 än en chrysler. Känns som om SUVar inte är så hett länge...Chryslers växellåder har varit struliga men blivit bättre - osäker på om 05 tillhör strulgenerationen eller ej.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Vi köpte en chrysler men sålde den dock väldigt snabbt..
    Det var något som inte riktigt var som det skulle..
    Har nu i efterhand hört mycket om de bilarna..
    Nu ska vi kolla efter en Tyota Previa istället..
    De är i samma storlek.. 6 stolar eller 7 sitsig beroende på om det är helsoffa bak. Och sen ett lastutrymme bak.

    Knepigt att vara många..
  6. 3
    Vi köpte en chrysler men sålde den dock väldigt snabbt..
    Det var något som inte riktigt var som det skulle..
    Har nu i efterhand hört mycket om de bilarna..
    Nu ska vi kolla efter en Tyota Previa istället..
    De är i samma storlek.. 6 stolar eller 7 sitsig beroende på om det är helsoffa bak. Och sen ett lastutrymme bak.

    Knepigt att vara många..

Liknande trådar

  1. XC90
    By miller in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 17:42
  2. Minibuss - Chevrolet eller Chrysler
    By Trollmor in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 21:17
  3. Audi Q7 eller Volvo XC90?
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 22:09
  4. Volvo xc90
    By 4-barns mamman in forum Bilsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 18:03
  5. XC90 och 4WD
    By lucas68 in forum Bilsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 11:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar