Ska köpa bil- behöver hjälp
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Ska köpa bil- behöver hjälp

    Har nyligt tagit körkort (automat) & ska köpa bil..60' är max vad vi har råd med. Det ska rymmas två baern, en framåt & en bakåtvänd, + en kort vuxen i baksätet. Ett barn bakåtvänt fram. Hyfsat bagage. Gärna bränslesnål förstås. Vad har ni att rekommendera? Idag kör sambon en Volvo 945, men bagaget känns onödigt stort på en Volvo. Jag har tittat på en Hyundai Matrix, Nissan Primera & Daewoo Nubira, dock inte Irl. Lönt att provköra? Är det bra bilar?
    Mamma till Anakin -0310 Vigor -0507 & Noomi -0706
  2. 1
    Ska köpa bil- behöver hjälp Har nyligt tagit körkort (automat) & ska köpa bil..60' är max vad vi har råd med. Det ska rymmas två baern, en framåt & en bakåtvänd, + en kort vuxen i baksätet. Ett barn bakåtvänt fram. Hyfsat bagage. Gärna bränslesnål förstås. Vad har ni att rekommendera? Idag kör sambon en Volvo 945, men bagaget känns onödigt stort på en Volvo. Jag har tittat på en Hyundai Matrix, Nissan Primera & Daewoo Nubira, dock inte Irl. Lönt att provköra? Är det bra bilar?
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
  4. 2
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Ingen som är bra på bilar
  6. 3
    Ingen som är bra på bilar
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Värt att provköra

    Värt att provköra de bllar som du snackar om är det absolut. Att själv köra en bil är det bästa sättet att testa om man tror sig kunna trivas med den. Jag har ingen större erfarenhet av någon av de modeller du snackar om men har heller inte hört något snack om dem som gör att varningsklockor ringer inom mig. Det största problemet är kanske att hitta en bil med automatlåda, åtminstone på Matrix och Nubira. På mindre bilar är det nästan alltid brist på vagnar med automat.
  8. 4
    Värt att provköra Värt att provköra de bllar som du snackar om är det absolut. Att själv köra en bil är det bästa sättet att testa om man tror sig kunna trivas med den. Jag har ingen större erfarenhet av någon av de modeller du snackar om men har heller inte hört något snack om dem som gör att varningsklockor ringer inom mig. Det största problemet är kanske att hitta en bil med automatlåda, åtminstone på Matrix och Nubira. På mindre bilar är det nästan alltid brist på vagnar med automat.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    skulle aldrig köpa en hyundai då svågerbna ahde en som rasade ihop inom ett år och den var nästan ny. själv äger jag en v70 som jag tyvärr hade lite problem med- kortis på centrallåset men felet var i bagageluckan eftrer det är den superbra igen. nissan vet jag inte mycket om men tror de är bra bilar i sig. Deawoo skulle jaga ldrig köpa- tror inte de håller vidare i längden helelr.
    jag tror du vinner i längden på att ha tex volvo som är gjorda för svensk klimat.jag skulle inte köpa en billig bil av ett billigare märke men det är jag det
    vi hade tex renault innan v70 och den hade is på INSIDAN av fönstren vid minusgrader och det tog tid att få det att smälta trots att man ahde kupevärmare och motorvärmare inkopplat timmar innan man skulle åka

    jag skulle kolla på v40 eller v50(sistnämnd är väl så ny att det är svårt att hitta för 60papp en vettig...eller?)
  10. 5
    skulle aldrig köpa en hyundai då svågerbna ahde en som rasade ihop inom ett år och den var nästan ny. själv äger jag en v70 som jag tyvärr hade lite problem med- kortis på centrallåset men felet var i bagageluckan eftrer det är den superbra igen. nissan vet jag inte mycket om men tror de är bra bilar i sig. Deawoo skulle jaga ldrig köpa- tror inte de håller vidare i längden helelr.
    jag tror du vinner i längden på att ha tex volvo som är gjorda för svensk klimat.jag skulle inte köpa en billig bil av ett billigare märke men det är jag det
    vi hade tex renault innan v70 och den hade is på INSIDAN av fönstren vid minusgrader och det tog tid att få det att smälta trots att man ahde kupevärmare och motorvärmare inkopplat timmar innan man skulle åka

    jag skulle kolla på v40 eller v50(sistnämnd är väl så ny att det är svårt att hitta för 60papp en vettig...eller?)
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Int en V40

    Och jag med mina erfarenheter skulle aldrig köpa en Volvo V40, den har inte samma kvalitet som andra Volvobilar.
  12. 6
    Int en V40 Och jag med mina erfarenheter skulle aldrig köpa en Volvo V40, den har inte samma kvalitet som andra Volvobilar.

Liknande trådar

  1. Vi behöver köpa en ny kyl
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 20:20
  2. Behöver köpa nya
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-18, 17:00
  3. Behöver köpa gitarrsträngar - hjälp
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 17:41
  4. Behöver nog köpa en våg
    By ellba in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 13:51
  5. Behöver hjälp med att köpa keyboard
    By katrin in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 23:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar