Plastslang till bränsle
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Plastslang till bränsle

    Armerad gummislang är inte så billig har jag för mig och hittade en plastslang som passade, tillverkaren säger att den duger. Kan dom glida av lättare av värmen eller andra problem?
  2. 1
    Plastslang till bränsle Armerad gummislang är inte så billig har jag för mig och hittade en plastslang som passade, tillverkaren säger att den duger. Kan dom glida av lättare av värmen eller andra problem?
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Visserligen kostar en armerad för ändamålet avsedd slang lite mer, men du bör inte använda något annat och att hävda att det "duger" är väl osäkert då det handlar om mycket brandfarliga vätskor.

    Så det måste till armerad för att det skall palla med bränsmetryck, värme osv,, och sådan finns tex hos Biltema för runda 30:- metern, eller ännu hellre av egen lång erfarenhet av Trelleborg bränsleslang (den gröna) finns hos större mackar för 30-40:- metern.
  4. 2
    Visserligen kostar en armerad för ändamålet avsedd slang lite mer, men du bör inte använda något annat och att hävda att det "duger" är väl osäkert då det handlar om mycket brandfarliga vätskor.

    Så det måste till armerad för att det skall palla med bränsmetryck, värme osv,, och sådan finns tex hos Biltema för runda 30:- metern, eller ännu hellre av egen lång erfarenhet av Trelleborg bränsleslang (den gröna) finns hos större mackar för 30-40:- metern.

Liknande trådar

  1. Bränsle snöslunga?
    By Omaster in forum Bilsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 13:25
  2. bränsle tillägg
    By evelina68 in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 15:24
  3. Bränsle ur koldioxid
    By Christopher in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 11:43
  4. Med risk att komma med nytt bränsle...
    By FiaLisa-N in forum Mammasnack
    Svar: 108
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 21:37
  5. Till alla tomtar men mest till tomtemor
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 14:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar