Ont i hälen
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Ont i hälen

    Godmorgon på er viktisar!
    Nu är jag inne och jobbar en vecka, för att sedan ha 2 veckors semester till (dagispusslet, ni vet).
    Har ju haft 3 veckor semester redan, två härliga på Kreta och en härlig i vårt nya torp med trevliga gäster!
    Helgen har varit sådär matmässigt, löpträningen har flutit på bra, ända tills i lördags, hade jätteont bredvid hälsenan på ena foten när jag sprang och fick korta av löprundan...
    Igår gjorde det ont om jag så gick i huset så det blev ingen träning alls, till och med när jag cyklade värkte det.Har hittills varit förskonad från skador i löpträningen och har vinnlagt mig om att långsamt, långsamt öka toleransen i kroppen för längre träningssträckor så vad är nu detta?
    Känns lite bättre idag, undrar om jag vågar ge mig ut ett litet springpass ikväll?
    Kram,Bea
  2. 1
    Ont i hälen Godmorgon på er viktisar!
    Nu är jag inne och jobbar en vecka, för att sedan ha 2 veckors semester till (dagispusslet, ni vet).
    Har ju haft 3 veckor semester redan, två härliga på Kreta och en härlig i vårt nya torp med trevliga gäster!
    Helgen har varit sådär matmässigt, löpträningen har flutit på bra, ända tills i lördags, hade jätteont bredvid hälsenan på ena foten när jag sprang och fick korta av löprundan...
    Igår gjorde det ont om jag så gick i huset så det blev ingen träning alls, till och med när jag cyklade värkte det.Har hittills varit förskonad från skador i löpträningen och har vinnlagt mig om att långsamt, långsamt öka toleransen i kroppen för längre träningssträckor så vad är nu detta?
    Känns lite bättre idag, undrar om jag vågar ge mig ut ett litet springpass ikväll?
    Kram,Bea
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Ajdå, hoppas hälen blir bättre snart! Jag förstår att du är sugen men kanske du borde vänta en dag till? Kan du ringa VC eller sjukvårdsrådgivningen och höra dig för?
  4. 2
    Ajdå, hoppas hälen blir bättre snart! Jag förstår att du är sugen men kanske du borde vänta en dag till? Kan du ringa VC eller sjukvårdsrådgivningen och höra dig för?
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Usch vad trist. Du ska kanske kolla upp hos läkare/naprapat för att se vad det är. Kanske är det en överansträngning eller inflamation. Men som sagt kolla upp det så att du inte gör skadan värre.

    Jag sitter själv med hälont och det är så ledsamt dp jag verkligen vill träna inför 15 km Lidingö senare i höst.

    Krya på dig!

    /Therese
  6. 3
    Usch vad trist. Du ska kanske kolla upp hos läkare/naprapat för att se vad det är. Kanske är det en överansträngning eller inflamation. Men som sagt kolla upp det så att du inte gör skadan värre.

    Jag sitter själv med hälont och det är så ledsamt dp jag verkligen vill träna inför 15 km Lidingö senare i höst.

    Krya på dig!

    /Therese
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Oj då lät inte alls bra med hälen.
    Min pappa hade jätteont i hälsenan för nån vecka sen, en dag snubblade han över tröskeln, det gjorde skitont, men sen slutade det värka å hela benet svullnade-hälsenan hade gått av.
    Vill inte skrämma dig, men var uppmärksam , har då så ont ska du INTE springa.

    JAg är inne på 3:e veckan med sem.
    Gubben jobabr hela sommaren(4:e sommarn nu) så jag är ledig 7 v totalt.
  8. 4
    Oj då lät inte alls bra med hälen.
    Min pappa hade jätteont i hälsenan för nån vecka sen, en dag snubblade han över tröskeln, det gjorde skitont, men sen slutade det värka å hela benet svullnade-hälsenan hade gått av.
    Vill inte skrämma dig, men var uppmärksam , har då så ont ska du INTE springa.

    JAg är inne på 3:e veckan med sem.
    Gubben jobabr hela sommaren(4:e sommarn nu) så jag är ledig 7 v totalt.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Aj aj.. Jag skulle nog inte

    ge mig ut & springa redan idag faktiskt!!
  10. 5
    Aj aj.. Jag skulle nog inte ge mig ut & springa redan idag faktiskt!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Nja akta hälen ett tag till du. Kanske en promenad eller en cykeltur, men springa tycker jag verkar lite väl vågat. Trist med skador, hoppas det försvinner snabbt.
  12. 6
    Nja akta hälen ett tag till du. Kanske en promenad eller en cykeltur, men springa tycker jag verkar lite väl vågat. Trist med skador, hoppas det försvinner snabbt.
  13. Medlem sedan
    May 2008
    #7
    Om jag var dig skulle jag gå kolla upp det direkt.
  14. 7
    Om jag var dig skulle jag gå kolla upp det direkt.

Liknande trådar

  1. Ont som tusan i hälen
    By skanetjej in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 08:25
  2. Ont i hälen
    By Maria L in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 07:18
  3. Hälen är inte bra än
    By camilla_73 in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 14:05
  4. Ont i hälen
    By Ludviga in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:18
  5. ont i hälen...
    By Malmis in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 16:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar