Har hittat drömbilen ...
Bilsnack
  1. Drömbil
    #1

    Har hittat drömbilen ...

    Vi hade lite tid över i en stad och gick in till Citroën-handlaren och ramlade på en C4 Grand Picasso. Detverkar vara en bra bil tycker jag. Är det någon här som har en sådan? Vad är bra/dåligt med den i så fall?

    Vi är bara tre i familjen, så därför blir det ett jättestort bagageutryme eftersom de bakre stolarna kan vara nedfällda för det mesta. Stämmer det verkligen att vuxna kan sitta bekvämt i de två bakre stolarna?
  2. 1
    Har hittat drömbilen ... Vi hade lite tid över i en stad och gick in till Citroën-handlaren och ramlade på en C4 Grand Picasso. Detverkar vara en bra bil tycker jag. Är det någon här som har en sådan? Vad är bra/dåligt med den i så fall?

    Vi är bara tre i familjen, så därför blir det ett jättestort bagageutryme eftersom de bakre stolarna kan vara nedfällda för det mesta. Stämmer det verkligen att vuxna kan sitta bekvämt i de två bakre stolarna?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Snygg design, verkar vara rymlig, bra urval på utrustning och hyfsat pris. MEN jag skulle vara lite tveksam för kvaliteten på bilen. Tidningen Vi Bilägare har kört en på långtest och de har haft mycket problem med sitt ex...
  4. 2
    Snygg design, verkar vara rymlig, bra urval på utrustning och hyfsat pris. MEN jag skulle vara lite tveksam för kvaliteten på bilen. Tidningen Vi Bilägare har kört en på långtest och de har haft mycket problem med sitt ex...
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Vi har nyss skaffat en sån

    och haft den en månade ungefär. Att det vart just en sån berodde mycket på att vi hade en Citroen C8 innnan, som var rätt sliten och ful och som nog inte så många utom Citroen hade gett oss pengar för.

    Vi trivs bra med bilen, framför allt för att den är snål. Vi har en diesel och ligger på ungefär 0,6 liter milen blandad körning jämfört med C8 ans dryga litern. Bilen är förståss mkt mindre än C8an, men det är ju inte SÅ ofta man åker iväg på långsemester med full packning. Enkel bra lösning med stolarna som går att fälla ner i bagageutrymmet. Tveksamt om en vuxen sitter bekvämt där men ungarna sitter bra.

    Hur kvaliteten är lär väl visa sig antar jag. Men så är det med alla bilar...har ju vänner som haft otur med alla möjliga bilmärken...
  6. 3
    Vi har nyss skaffat en sån och haft den en månade ungefär. Att det vart just en sån berodde mycket på att vi hade en Citroen C8 innnan, som var rätt sliten och ful och som nog inte så många utom Citroen hade gett oss pengar för.

    Vi trivs bra med bilen, framför allt för att den är snål. Vi har en diesel och ligger på ungefär 0,6 liter milen blandad körning jämfört med C8 ans dryga litern. Bilen är förståss mkt mindre än C8an, men det är ju inte SÅ ofta man åker iväg på långsemester med full packning. Enkel bra lösning med stolarna som går att fälla ner i bagageutrymmet. Tveksamt om en vuxen sitter bekvämt där men ungarna sitter bra.

    Hur kvaliteten är lär väl visa sig antar jag. Men så är det med alla bilar...har ju vänner som haft otur med alla möjliga bilmärken...

Liknande trådar

  1. Har hittat
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 16:35
  2. Har hittat den!
    By Paxelle in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 17:53
  3. Drömbilen?
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 21:48
  4. Har hittat hit!
    By Anonym in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 22:33
  5. Drömbilen?
    By Sölvi med 7:an i magen in forum Många barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar