Frysa korv stroganoff?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Frysa korv stroganoff?

    Jag köpte en falukorv en dag, la in den i frysen samma dag. En annan dag tog jag fram den och gjorde korv stroganoff, frös in resterna direkt efter maten. Nu ska vi äta den till middag men det blir över. Kan vi äta den till lunch imorgon, eller har den gjort sitt?

    Tacksam för snabbt svar
  2. 1
    Frysa korv stroganoff? Jag köpte en falukorv en dag, la in den i frysen samma dag. En annan dag tog jag fram den och gjorde korv stroganoff, frös in resterna direkt efter maten. Nu ska vi äta den till middag men det blir över. Kan vi äta den till lunch imorgon, eller har den gjort sitt?

    Tacksam för snabbt svar
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Du kan spara mat upp till 3 dagar.
  4. 2
    Du kan spara mat upp till 3 dagar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Det blir tre uppvärmningar...det skulle inte jag äta faktiskt..korven har nog gjort sitt efter idag
  6. 3
    Det blir tre uppvärmningar...det skulle inte jag äta faktiskt..korven har nog gjort sitt efter idag
  7. Gretah
    #4
    Lunch i morron blir väl bra, men sen skulle jag kasta om det blev över.
  8. 4
    Lunch i morron blir väl bra, men sen skulle jag kasta om det blev över.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Oj..nojjig som jag är så skulle jag säga att den gjort sitt
  10. 5
    Oj..nojjig som jag är så skulle jag säga att den gjort sitt
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6

    Nej 2a bara

    en upptining av hel korv en tillagning på plats. In i frysen. Ut för upptining / värming idag. Samt 2a imorgon. Ja jag skulle äta den imorgon men inte efter det.
  12. 6
    Nej 2a bara en upptining av hel korv en tillagning på plats. In i frysen. Ut för upptining / värming idag. Samt 2a imorgon. Ja jag skulle äta den imorgon men inte efter det.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Jaha...så du räknar inte tillagningen av korven till korvstroganoff som uppvärmning? det gör jag och då blir det tre värminingar...
  14. 7
    Jaha...så du räknar inte tillagningen av korven till korvstroganoff som uppvärmning? det gör jag och då blir det tre värminingar...
  15. Medlem sedan
    Jul 2008
    #8
    nej det gör jag då inte, det är ingen uppvärmning i mina ögon att tillaga maten från råvarorna.
  16. 8
    nej det gör jag då inte, det är ingen uppvärmning i mina ögon att tillaga maten från råvarorna.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Eh...?
  18. 9
    Eh...?
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Äh, självklart kan du käka den till lunch i morgon. Vi äter allt som smakar och luktar som det ska och vi har aldrig blivut dåliga hemma, McDonalds däremot... Yäck!
  20. 10
    Äh, självklart kan du käka den till lunch i morgon. Vi äter allt som smakar och luktar som det ska och vi har aldrig blivut dåliga hemma, McDonalds däremot... Yäck!
  21. Medlem sedan
    Jul 2008
    #11
    Eh vadå ? Har du problem med att jag inte räknar som du ? Kan ju inte kalla tillagning av frysta /upptinade råvaror för UPPvärming. De har inte värmts upp, de har tillagats. Men hur du tänker är upp till dig.
  22. 11
    Eh vadå ? Har du problem med att jag inte räknar som du ? Kan ju inte kalla tillagning av frysta /upptinade råvaror för UPPvärming. De har inte värmts upp, de har tillagats. Men hur du tänker är upp till dig.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Jag tänker att maten har varit varm tre gånger och varje "varmhållning" bidrar till att det kan börja frodas bakterier...jag har inga problem alls med att du räknar på "ett annat sätt"
    Och hur du tänker? tja...det är upp till dig...
  24. 12
    Jag tänker att maten har varit varm tre gånger och varje "varmhållning" bidrar till att det kan börja frodas bakterier...jag har inga problem alls med att du räknar på "ett annat sätt"
    Och hur du tänker? tja...det är upp till dig...
  25. Medlem sedan
    Jul 2008
    #13
    Vad bra att jag har rätten att tycka tänka som jag vill. För så som jag tänker är det vanligt att restaurangerna tänker Ja varm 3 gånger men inte uppvärmd. Däri ligger för mig en stor skillnad. Men jag tror jag förstår poängen, du skulle inte käka den jag skulle använda näsan och äta den såvida den inte luktade skunk.
  26. 13
    Vad bra att jag har rätten att tycka tänka som jag vill. För så som jag tänker är det vanligt att restaurangerna tänker Ja varm 3 gånger men inte uppvärmd. Däri ligger för mig en stor skillnad. Men jag tror jag förstår poängen, du skulle inte käka den jag skulle använda näsan och äta den såvida den inte luktade skunk.

Liknande trådar

  1. Korv stroganoff på påse??
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 22:01
  2. Korv Stroganoff
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 18:30
  3. Äter korv stroganoff
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 05:36
  4. Tål inte korv stroganoff?????
    By Anna m Ida o Gustav in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 08:02
  5. Korv stroganoff
    By gladgravid in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar