Varm eller kall?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Varm eller kall?

    Tänkte prova att göra Torta della Nonna ur Under valnötsträdet. Någon som vet om den ska serveras varm eller kall? Står inget om det i receptet dumt nog...
    Tänk att så många köper saker de inte behöver för pengar de inte har för att imponera på folk de inte känner.
  2. 1
    Varm eller kall? Tänkte prova att göra Torta della Nonna ur Under valnötsträdet. Någon som vet om den ska serveras varm eller kall? Står inget om det i receptet dumt nog...
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Googlade. Här står det att man kan servera den antingen varm eller rumstempererad

    http://www.foodnetwork.com/food/reci..._12302,00.html

    Fast i mitt recept ska man ha hallonsylt också. Tänkte lägga upp med lite färska hallon till.
  4. 2
    Googlade. Här står det att man kan servera den antingen varm eller rumstempererad

    http://www.foodnetwork.com/food/reci..._12302,00.html

    Fast i mitt recept ska man ha hallonsylt också. Tänkte lägga upp med lite färska hallon till.
  5. Medlem sedan
    Mar 1998
    #3
    Vet egentligen inte och har inte smakat men jag skulle vilja gissa ljummen.
  6. 3
    Vet egentligen inte och har inte smakat men jag skulle vilja gissa ljummen.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Rapport: Vilken tråkig kaka. Den gör jag aldrig om. Hallonsylten fyllde en funktion för det blev någon slags smak i alla fall.
  8. 4
    Rapport: Vilken tråkig kaka. Den gör jag aldrig om. Hallonsylten fyllde en funktion för det blev någon slags smak i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    Ja, nu när du säger det så var den nog inte någon höjdare, ens för en ricottaälskare. Lite oväntat av ett Anna-recept, tyckte jag!
  10. 5
    Ja, nu när du säger det så var den nog inte någon höjdare, ens för en ricottaälskare. Lite oväntat av ett Anna-recept, tyckte jag!
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6

    Du får prova Leilas

    variant istället. Har för mig att den är en fuskvariant, men det kanske gör att den blir bättre rent av.
  12. 6
    Du får prova Leilas variant istället. Har för mig att den är en fuskvariant, men det kanske gör att den blir bättre rent av.

Liknande trådar

  1. jordgubbspaj, varm eller kall
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 11:24
  2. Varm, kall eller mitt emellan?
    By ---Cami--- in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 21:12
  3. Maten kall eller varm in i kylen
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 15:23
  4. kall eller varm?
    By ajilie in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 20:53
  5. Är jag kall eller varm?
    By lifv in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 18:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar