Typ badmössa???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Typ badmössa???

    Var kan man hitta en sådan där skärm som man har runt huvudet på småungar när de duschar?? Är lite lomhörd nu efter att dottern "tvingats" tvätta håret... Hon tycker att skum och vatten i ögonen är jättehemskt, vilket det säkert är, så nu har vi ledsnat och vill ha en skärm. Men jag vet inte vad de heter eller var de finns, om de finns fortfarande?? (Alltså så att de inte får vatten och skumi ögonen...)

    Tacksam för hjälp, snarast!!
    Med lite mjukhet kommer man långt.
    Elliot, 7 år

    Kika gärna in på min hemsida: www.jeneri.zoomin.se
    eller min bokblogg:
    www.bokgalen.blogg.se
  2. 1
    Typ badmössa??? Var kan man hitta en sådan där skärm som man har runt huvudet på småungar när de duschar?? Är lite lomhörd nu efter att dottern "tvingats" tvätta håret... Hon tycker att skum och vatten i ögonen är jättehemskt, vilket det säkert är, så nu har vi ledsnat och vill ha en skärm. Men jag vet inte vad de heter eller var de finns, om de finns fortfarande?? (Alltså så att de inte får vatten och skumi ögonen...)

    Tacksam för hjälp, snarast!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    ålle
  4. 2
    ålle
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Jag har sett dem på ställen som babyland och coop forum
  6. 3
    Jag har sett dem på ställen som babyland och coop forum
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    ? Tänk på att jag bor på landet.....
  8. 4
    ? Tänk på att jag bor på landet.....
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5
    Jag tror jag sett dem på typ Maxi. Lite större matvaruaffärer. Åhlens kanske.
  10. 5
    Jag tror jag sett dem på typ Maxi. Lite större matvaruaffärer. Åhlens kanske.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Tror hon syftar på Åhléns...?
  12. 6
    Tror hon syftar på Åhléns...?
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    sisi
  14. 7
    sisi
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Ja, du nöter då inte på tangenterna i onödan. Här ska man kunna både stockholmsslang och spanska (?) för att fatta nåt.
  16. 8
    Ja, du nöter då inte på tangenterna i onödan. Här ska man kunna både stockholmsslang och spanska (?) för att fatta nåt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Går du igång på det där? Att inte bli förstådd alltså.
  18. 9
    Går du igång på det där? Att inte bli förstådd alltså.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Du menar på mega och ålle?
  20. 10
    Du menar på mega och ålle?
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    Jo, jag blir alldeles till mig...
  22. 11
    Jo, jag blir alldeles till mig...
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    simglasögon?? eller cyklop?? imt
    I much prefer whining to counting my blessings!
  24. 12
    simglasögon?? eller cyklop?? imt
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13
    asså typ lixom
  26. 13
    asså typ lixom
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14
    Vi skaffade en sån skärm till minstingen, köpte den på maxi tror jag. Men den funkade inte så bra så nuförtiden kör vi med en handduk. Hon får själv hålla en liten handduk för för ansiktet under hårtvättsproceduren. Det funkar jättebra och vi har inte tinnitus efter duschen längre. Handduken blir ju oftast dyblöt förstås, men det känns som ett mindre problem.
  28. 14
    Vi skaffade en sån skärm till minstingen, köpte den på maxi tror jag. Men den funkade inte så bra så nuförtiden kör vi med en handduk. Hon får själv hålla en liten handduk för för ansiktet under hårtvättsproceduren. Det funkar jättebra och vi har inte tinnitus efter duschen längre. Handduken blir ju oftast dyblöt förstås, men det känns som ett mindre problem.
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15
    Borde finnas på typ Åhlens eller COOP.
    Ett annat tips är att vika en liten handduk och låta barnet hålla det över ögonen. Sitter det ner när man sköljer håret så är det enkelt att böja bak huvudet och inget vatten kommer i ögonen med handduken för.
  30. 15
    Borde finnas på typ Åhlens eller COOP.
    Ett annat tips är att vika en liten handduk och låta barnet hålla det över ögonen. Sitter det ner när man sköljer håret så är det enkelt att böja bak huvudet och inget vatten kommer i ögonen med handduken för.

Liknande trådar

  1. Badmössa?
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 09:52
  2. Köpa badmössa?
    By _Maa_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-09-15, 09:25
  3. Badmössa som liten?
    By Rut_Blad in forum Medelålders 45+
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:33
  4. Badmössa av guld...
    By Mayen in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 13:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar