Pass till 3-månaders bebis
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Pass till 3-månaders bebis

    Vi ska till Kanarieöarna i januari och då kommer min yngsta att vara ca 3 månader. Hur gör man med pass då? En bekant åkte med bebis för ca 10 år sedan och då åkte bebisen på mammans pass.

    Sedan en liten fundering över mitt eget pass: Det kommer att gå ut under 2009 men inte under resan förstås. När jag åkte till Egypten fick man inte ha ett pass som gick ut mindre än 6 månader efter hemkomst.
    Är det en generell pass-regel eller var det kanske extra hårda regler för just Egypten?

    Någon som kan hjälpa mig med lite svar?

    Tack!
  2. 1
    Pass till 3-månaders bebis Vi ska till Kanarieöarna i januari och då kommer min yngsta att vara ca 3 månader. Hur gör man med pass då? En bekant åkte med bebis för ca 10 år sedan och då åkte bebisen på mammans pass.

    Sedan en liten fundering över mitt eget pass: Det kommer att gå ut under 2009 men inte under resan förstås. När jag åkte till Egypten fick man inte ha ett pass som gick ut mindre än 6 månader efter hemkomst.
    Är det en generell pass-regel eller var det kanske extra hårda regler för just Egypten?

    Någon som kan hjälpa mig med lite svar?

    Tack!
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    Tll bebisen måste du ha pass. När min yngsta var 2 månader och vi skulle åka till GC fixade jag ett med foto i en automat. Nu tar ju polisen bilden på plats. Tycker det var ett kul minne. Går du dit själv glöm inte att ha intyg på att du får skaffa pass åt den lille samt underkrift från den andra vårdnashavaren med dig annars får du vända. Har man ensam vårdnad behövs ju inte det. Till GC kan du åka med ett pass som går ut under 2009.
  4. 2
    Tll bebisen måste du ha pass. När min yngsta var 2 månader och vi skulle åka till GC fixade jag ett med foto i en automat. Nu tar ju polisen bilden på plats. Tycker det var ett kul minne. Går du dit själv glöm inte att ha intyg på att du får skaffa pass åt den lille samt underkrift från den andra vårdnashavaren med dig annars får du vända. Har man ensam vårdnad behövs ju inte det. Till GC kan du åka med ett pass som går ut under 2009.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Vår 5 månaders behövde pass så det behöver säkert en 3 mån också!

    Olika länder har väl olika regler? Kolla vad som gäller för just Kanarias! Står det på polisens hemsida kanske?
  6. 3
    Vår 5 månaders behövde pass så det behöver säkert en 3 mån också!

    Olika länder har väl olika regler? Kolla vad som gäller för just Kanarias! Står det på polisens hemsida kanske?
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Tack för svaren!
  8. 4
    Tack för svaren!

Liknande trådar

  1. mat till 8 månaders bebis?!
    By Anna_84 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 09:35
  2. Presenttips till 3-4 månaders bebis
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 15:24
  3. mat till 14 månaders bebis
    By lillplopp in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 16:41
  4. yogurt till 6 månaders bebis?
    By jejo in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 22:11
  5. Vagn till 9-månaders bebis??
    By Marie m Axel&Tyra in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 12:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar