Aj, jack i huvudet!
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Aj, jack i huvudet!

    Igår kväll hade barnen somnat i samma säng, storebrors. Oftast lyfter vi över Tösen till hennes säng, men jag vet inte varför maken inte gjort det igår. Jag var borta när han nattade.
    Sen precis när vi lagt oss o nästan somnat hörde vi ett rejält brakande från barnens rum, det skallrade till i hela elementsystemet! Och så skrik! Lilla Tösen hade ramlat ur sängen. Jag gick in o lyfte upp henne i hennes säng och var på vippen att gå, när jag såg att det blödde. Hon hade fått ett jack i huvudet, men somnade ändå! Så vi fick tejpa o greja fast hon sov där i sängen. I dag på morgonen fick jag fixa till och klippa bort lite hår för att kunna fästa tejpen mer på huden än håret. Hon visade mallig sin storebror: -Titta, jag har en bula!
    Jag vet inte om hon fick jacket av elementet eller nån leksak hon hamnade på. Det var inte helt uppstädat vid sängkanten... Hon som har så bra balans och sällan ramlar o slår sig när hon klättrar o klänger överallt!
  2. 1
    Aj, jack i huvudet! Igår kväll hade barnen somnat i samma säng, storebrors. Oftast lyfter vi över Tösen till hennes säng, men jag vet inte varför maken inte gjort det igår. Jag var borta när han nattade.
    Sen precis när vi lagt oss o nästan somnat hörde vi ett rejält brakande från barnens rum, det skallrade till i hela elementsystemet! Och så skrik! Lilla Tösen hade ramlat ur sängen. Jag gick in o lyfte upp henne i hennes säng och var på vippen att gå, när jag såg att det blödde. Hon hade fått ett jack i huvudet, men somnade ändå! Så vi fick tejpa o greja fast hon sov där i sängen. I dag på morgonen fick jag fixa till och klippa bort lite hår för att kunna fästa tejpen mer på huden än håret. Hon visade mallig sin storebror: -Titta, jag har en bula!
    Jag vet inte om hon fick jacket av elementet eller nån leksak hon hamnade på. Det var inte helt uppstädat vid sängkanten... Hon som har så bra balans och sällan ramlar o slår sig när hon klättrar o klänger överallt!
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Aj!

    Men då är man trött, om man ramlar och får ett jack i huvudet men fortsätter sova! Det är nog nästan bara barn förunnat att sova så hårt!

    På tal om blod, så råkade Måns få syn på mitt mensblod igår (ofräscht, jag vet men man får ju ALDRIG vara ifred på toaletten! ) och sa lite käckt: "titta mamma, som mitt blod på läppen (när han skar upp läppen här för ett par veckor sedan var det ju lite blodspill...)!

    Kanske inte _riktigt_ samma sak...
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  4. 2
    Aj! Men då är man trött, om man ramlar och får ett jack i huvudet men fortsätter sova! Det är nog nästan bara barn förunnat att sova så hårt!

    På tal om blod, så råkade Måns få syn på mitt mensblod igår (ofräscht, jag vet men man får ju ALDRIG vara ifred på toaletten! ) och sa lite käckt: "titta mamma, som mitt blod på läppen (när han skar upp läppen här för ett par veckor sedan var det ju lite blodspill...)!

    Kanske inte _riktigt_ samma sak...
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Jag har lagt ett täcke över elementet bredvid Katjas säng. För säkerhets skull, någon gång har hon rullat ner. Hon sov djupt, Tösen!
  6. 3
    Jag har lagt ett täcke över elementet bredvid Katjas säng. För säkerhets skull, någon gång har hon rullat ner. Hon sov djupt, Tösen!
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Lill-Katja har kusiner som nyligen fick sin första mens (tvillingar). De har förklarat att bindorna är som plåster när man blöder i rumpan. Åtminstone har Katja förklarat för mig att det är så när hon såg mig sätta i ett trosskydd i min trosa... tror bara den förklaringen kan komma från ett håll.
  8. 4
    Lill-Katja har kusiner som nyligen fick sin första mens (tvillingar). De har förklarat att bindorna är som plåster när man blöder i rumpan. Åtminstone har Katja förklarat för mig att det är så när hon såg mig sätta i ett trosskydd i min trosa... tror bara den förklaringen kan komma från ett håll.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Aj! Stackars tröttgumman som fick ett jack i huvudet i sömnen.

    Visst är det bökigt när man behöver plåstra i håret? Hos oss ramlade storebror och slog bakhuvudet i ett element i våras. Knepigt med plåstret, men som tur var slutade det snart att blöda så vi behövde inte ha plåster så länge.
  10. 5
    Aj! Stackars tröttgumman som fick ett jack i huvudet i sömnen.

    Visst är det bökigt när man behöver plåstra i håret? Hos oss ramlade storebror och slog bakhuvudet i ett element i våras. Knepigt med plåstret, men som tur var slutade det snart att blöda så vi behövde inte ha plåster så länge.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Vilken toppenförklaring! Den ska jag komma ihåg när bebis kommit! Har haft lite bryderi med skillnaden på blöjor o bindor...
  12. 6
    Vilken toppenförklaring! Den ska jag komma ihåg när bebis kommit! Har haft lite bryderi med skillnaden på blöjor o bindor...
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Men HUR kan man sova...

    ... när man slagit i huvudet och fått ett sår? Ofattbart! Å andra sidan, Amanda sov sig igenom ett stort blixtnedslag utanför fönstret (med medföljande dån) klockan tre på natten i vårt förra boende. Hela kvarteret vaknade, utom hon, och hon var närmast. Vissa barn KAN verkligen sova. (och andra kan inte, suck).

    Förresten har jag anmält Amanda till skogsmulle nu (börjar nästa vecka) så att hon får lite annan doft i näsan än bara avgaser.

    Annica
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  14. 7
    Men HUR kan man sova... ... när man slagit i huvudet och fått ett sår? Ofattbart! Å andra sidan, Amanda sov sig igenom ett stort blixtnedslag utanför fönstret (med medföljande dån) klockan tre på natten i vårt förra boende. Hela kvarteret vaknade, utom hon, och hon var närmast. Vissa barn KAN verkligen sova. (och andra kan inte, suck).

    Förresten har jag anmält Amanda till skogsmulle nu (börjar nästa vecka) så att hon får lite annan doft i näsan än bara avgaser.

    Annica
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Det är nog ärftligt Både jag o maken är duktiga på att sova i alla lägen, och har trots 6 småbarnsår aldrig lidit av sömnbrist Våra föräldrar är oxå såna som sover, inte ligger o vrider sig på nätterna. Jag tror stenhårt på nån gen el allel, modell den där som dom snackade om på karlar igår, fast med god sömn istället för oförmåga att knyta an till sin fru...
  16. 8
    Det är nog ärftligt Både jag o maken är duktiga på att sova i alla lägen, och har trots 6 småbarnsår aldrig lidit av sömnbrist Våra föräldrar är oxå såna som sover, inte ligger o vrider sig på nätterna. Jag tror stenhårt på nån gen el allel, modell den där som dom snackade om på karlar igår, fast med god sömn istället för oförmåga att knyta an till sin fru...

Liknande trådar

  1. Ljud i huvudet + det går fort i huvudet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 09:52
  2. Jack val??
    By Nickisa in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 10:19
  3. Hjalmar med jack i huvudet!
    By Sintra in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 20:04
  4. Om man limmat ett jack i huvudet
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 20:38
  5. Jack
    By Lisa S in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 09:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar