Vi föräldrar overallstest
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Vi föräldrar overallstest

    Någon som vet när Vi föräldrar kommer med sitt vinteroverallstest?
    Eller har det redan kommit ut? Var ett tag sedan jag tittatde på tidningen i någon affär.
    Annci med Elvira-03 + Harry & Dante 12/1-06
  2. 1
    Vi föräldrar overallstest Någon som vet när Vi föräldrar kommer med sitt vinteroverallstest?
    Eller har det redan kommit ut? Var ett tag sedan jag tittatde på tidningen i någon affär.
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    undrar även över stöveltestet
  4. 2
    undrar även över stöveltestet
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Fick ViF idag, INKL overall test
  6. 3
    Fick ViF idag, INKL overall test
  7. anonymt namn
    #4

    Vilka blev bäst?

    Måste ila och köpa vi föräldrar då.
  8. 4
    Vilka blev bäst? Måste ila och köpa vi föräldrar då.
  9. Rakel A
    #5
    Jag skulle inte lägga för stor vikt vid dessa tester. Jag pratade för ett tag sen med en man som var ansvarig för tillverkning av barnoveraller av vissa märken för ett par år sedan. Han menade att många av overallerna var exakt likadana dom tillverkades på samma ställe av likadan tyger osv, det enda som skilde sig åt var märket (och priset). I dessa tester kunde dessa overaller (som ju i princip var samma overall) få allt mellan oerhört kass till bäst i test. Han menade att dessa test var nonsens.

    Sen så testar dom ju så märkliga saker, dom testar vattentäthet men inte alltid slitstyrka och framförallt inte värme. Det är ju värmen som framförallt skiljer en bävernylonoverall från en funktionsoverall.
  10. 5
    Jag skulle inte lägga för stor vikt vid dessa tester. Jag pratade för ett tag sen med en man som var ansvarig för tillverkning av barnoveraller av vissa märken för ett par år sedan. Han menade att många av overallerna var exakt likadana dom tillverkades på samma ställe av likadan tyger osv, det enda som skilde sig åt var märket (och priset). I dessa tester kunde dessa overaller (som ju i princip var samma overall) få allt mellan oerhört kass till bäst i test. Han menade att dessa test var nonsens.

    Sen så testar dom ju så märkliga saker, dom testar vattentäthet men inte alltid slitstyrka och framförallt inte värme. Det är ju värmen som framförallt skiljer en bävernylonoverall från en funktionsoverall.
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    men testet från förra året visade ju såväl vattentäthet som slit- respektive rivstyrka. Värme tror jag dock inte fanns med som punkt...
  12. 6
    men testet från förra året visade ju såväl vattentäthet som slit- respektive rivstyrka. Värme tror jag dock inte fanns med som punkt...
  13. anonymt namn
    #7

    och sämst

    Så nyfiken!
  14. 7
    och sämst Så nyfiken!
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Kommer i nästa nummer
  16. 8
    Kommer i nästa nummer
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    En viktig sak till med overaller tycker jag är smidighet och det kan man ju inte anklaga bävernylonoveraller för att vara.
  18. 9
    En viktig sak till med overaller tycker jag är smidighet och det kan man ju inte anklaga bävernylonoveraller för att vara.
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Vilken var bäst ???
  20. 10
    Vilken var bäst ???
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Testet

    Coop friends var bäst, samma poäng som reima (modell rogen) men reiman är ju lite dyrare typ

    Alla overaller i testet som var vattentäta fick 5/5 på vattentäthet, utom Eurppris B&G som fick en trea.

    Testet testade coop friends, reima, lindex fix, Pop, Europris, Stadium Everest, Molo, HM, Ellos Tuffer och Kappahl WeKids.

    Har inte läst hela texten, men blev lite förvånad över att min favorit Molon bara hade 2a på slitstyrka och 3a på rivstyrka

    Får läsa lite mer ingående senare.
  22. 11
    Testet

    Coop friends var bäst, samma poäng som reima (modell rogen) men reiman är ju lite dyrare typ

    Alla overaller i testet som var vattentäta fick 5/5 på vattentäthet, utom Eurppris B&G som fick en trea.

    Testet testade coop friends, reima, lindex fix, Pop, Europris, Stadium Everest, Molo, HM, Ellos Tuffer och Kappahl WeKids.

    Har inte läst hela texten, men blev lite förvånad över att min favorit Molon bara hade 2a på slitstyrka och 3a på rivstyrka

    Får läsa lite mer ingående senare.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Nej, kan det stämma?

    Enligt min egen högst ovetenskapliga undersökning så är molo slitstark men rivstyrkan är det däremot inte den bästa. Av de plagg som dottern haft under åren så ser tyget i princip ut som nytt _men_ samtliga plagg (utom ett) har rivmärken. Hon har under samma tidperiod använt andra märken och de har inte fått dessa rivmärken så jag tror det bestämdaste att molos tyg är mera känsligt för revor, vad än nu deras test säger *ser trotsig ut*

    Får antagligen Vif i lådan imorgon så då ska jag med lusläsa. tycker testerär kul om man tar do mmed en nypa salt
  24. 12
    Nej, kan det stämma? Enligt min egen högst ovetenskapliga undersökning så är molo slitstark men rivstyrkan är det däremot inte den bästa. Av de plagg som dottern haft under åren så ser tyget i princip ut som nytt _men_ samtliga plagg (utom ett) har rivmärken. Hon har under samma tidperiod använt andra märken och de har inte fått dessa rivmärken så jag tror det bestämdaste att molos tyg är mera känsligt för revor, vad än nu deras test säger *ser trotsig ut*

    Får antagligen Vif i lådan imorgon så då ska jag med lusläsa. tycker testerär kul om man tar do mmed en nypa salt
  25. Anonym
    #13
    Intressant att de som vann förra året inte "fick" vara med..... När andra som brukar vara med fick.....
  26. 13
    Intressant att de som vann förra året inte "fick" vara med..... När andra som brukar vara med fick.....
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14

    Ja, hade gärna sett..

    ..ett större urval. Saknar nanook, rasavil, mikk-line, altitude,ketch,Didriksson, HH för att nämna några
  28. 14
    Ja, hade gärna sett.. ..ett större urval. Saknar nanook, rasavil, mikk-line, altitude,ketch,Didriksson, HH för att nämna några
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15

    Och jag som just beställt

    en Molo. TUR jag itne har nån slitvarg då
  30. 15
    Och jag som just beställt en Molo. TUR jag itne har nån slitvarg då
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #16
    Vaddå inte fick ?? Vilket trams isåfall. Om man inte testar alla overaller så är testet värdelöst. Ungefär som sovjet, nu har vi bara dom här overallerna....att det sedan finns såna som är bättre det skiiiter vi i, dom får inte vara med.

    Är det allvar ? har tvärr inte ViF just nu.
  32. 16
    Vaddå inte fick ?? Vilket trams isåfall. Om man inte testar alla overaller så är testet värdelöst. Ungefär som sovjet, nu har vi bara dom här overallerna....att det sedan finns såna som är bättre det skiiiter vi i, dom får inte vara med.

    Är det allvar ? har tvärr inte ViF just nu.
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17

    Jag tror..

    ..inte det var allvarligt menat reima fick ju te.x väldigt bra i förra årets test..
  34. 17
    Jag tror.. ..inte det var allvarligt menat reima fick ju te.x väldigt bra i förra årets test..

Liknande trådar

  1. Nu har DN ett overallstest
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 19:59
  2. Ni föräldrar med As
    By "Es mamma" in forum Autismspektrum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 22:34
  3. varför föräldrar mot föräldrar
    By Dolores in forum Småbarn
    Svar: 206
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 22:20
  4. Råd&Röns overallstest
    By :AnnaF: in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 09:04
  5. Overallstest-dyr eller billig?
    By Carro med fyra barn in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 23:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar