Solna??
Föräldraskap
  1. Soon Solna??
    #1

    Solna??

    Räknas Solna till stan?
    Jag antar det och passar på att fråga lite om Solna.
    Hur funkar det med barn? Lätt/svårt att få dagisplats? Nära till naturen???
    Bästa områden att bo i? Skolsituationen?

    Vi har ännu så länge bara en 2,5 åring men trivs vi så blir vi förmodligen kvar ett tag och då blir det så småningom dags för skola. Det är heller inte omöjligt att vi försöker oss på ett syskon. Finns det många öppna förskolor och liknande i Solna. Är det lätt att hitta andra mammalediga att umgås med och vad gör man?

    Vi har fått erbjudande om en lägenhet i Råsunda-området. Någon som kan berätta lite om det?

    Just nu bor vi lite längre ut i Norra Stor-Sthlm, men funderar starkt på att ta oss närmare stan. Det som håller oss tillbaka är om vi ångrar oss. Att flytta tillbaka är inget problem för vi har en BR som vi tänker hyra ut i andra hand. Däremot kan vi förmodligen inte få tillbaka den dagisplats vi har nu...

    Många tankar. Har ni några svar eller synpunkter så skriv gärna!
  2. 1
    Solna?? Räknas Solna till stan?
    Jag antar det och passar på att fråga lite om Solna.
    Hur funkar det med barn? Lätt/svårt att få dagisplats? Nära till naturen???
    Bästa områden att bo i? Skolsituationen?

    Vi har ännu så länge bara en 2,5 åring men trivs vi så blir vi förmodligen kvar ett tag och då blir det så småningom dags för skola. Det är heller inte omöjligt att vi försöker oss på ett syskon. Finns det många öppna förskolor och liknande i Solna. Är det lätt att hitta andra mammalediga att umgås med och vad gör man?

    Vi har fått erbjudande om en lägenhet i Råsunda-området. Någon som kan berätta lite om det?

    Just nu bor vi lite längre ut i Norra Stor-Sthlm, men funderar starkt på att ta oss närmare stan. Det som håller oss tillbaka är om vi ångrar oss. Att flytta tillbaka är inget problem för vi har en BR som vi tänker hyra ut i andra hand. Däremot kan vi förmodligen inte få tillbaka den dagisplats vi har nu...

    Många tankar. Har ni några svar eller synpunkter så skriv gärna!
  3. Anonym
    #2
    Råsunda är jättefint och populärt!
  4. 2
    Råsunda är jättefint och populärt!
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Råsunda är jättetrevligt och vi trivs jättebra.
    I hela Solna finns det 4 st kommunala öppna förskolor, varav en ligger i Råsunda precis vid Vasalundshallen.
    Sen har kyrkan 2 st öppna förskolor (har jag för mig).

    Vi hade en mamma i vår föräldragrupp som var nyinflyttade och därför fick vara med i den, så den möjligheten kan ju finnas för att träffa andra föräldraledig, annars tycker jag att det är lätt att lära känna folk på öppna förskolan.

    Det är lite knepigt att få dagisplats annat än i augusti till förskolorna i Råsunda.
    För de flesta i vår föräldragrupp har det varit lite pyssel att få plats och det är (vad jag vet) bara vi och en till som fått plats där vi har velat ha (av 6-7 st) och i Råsunda-Ekensbergs rektorsområde än så länge (barnen är födda okt-dec-07).
  6. 3
    Råsunda är jättetrevligt och vi trivs jättebra.
    I hela Solna finns det 4 st kommunala öppna förskolor, varav en ligger i Råsunda precis vid Vasalundshallen.
    Sen har kyrkan 2 st öppna förskolor (har jag för mig).

    Vi hade en mamma i vår föräldragrupp som var nyinflyttade och därför fick vara med i den, så den möjligheten kan ju finnas för att träffa andra föräldraledig, annars tycker jag att det är lätt att lära känna folk på öppna förskolan.

    Det är lite knepigt att få dagisplats annat än i augusti till förskolorna i Råsunda.
    För de flesta i vår föräldragrupp har det varit lite pyssel att få plats och det är (vad jag vet) bara vi och en till som fått plats där vi har velat ha (av 6-7 st) och i Råsunda-Ekensbergs rektorsområde än så länge (barnen är födda okt-dec-07).

Liknande trådar

  1. Solna?
    By annafrida85 in forum Gravidsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 14:45
  2. var i solna?
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 19:05
  3. KS i Solna BB
    By Stoor mage in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 19:20
  4. Om man bor i Solna och...
    By karo_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 19:53
  5. Solna
    By Anna m Ida o Gustav in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 11:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar