Ny barnskötare
Barn som yrke
  1. anonymt namn
    #1

    Ny barnskötare

    Jag har fått jobb på förskola på småbarnsavdelning men har ingen erfarenhet av yrket.
    Gick ut gymnasiet för 20år sen.
    Vad tycker ni jag ska tänka på när jag börjar jobba?
    Vad gör man när man har egen planering tex?
    Hur lägger man upp en samling, en invänjning mm?
    Hur ska jag bli en i personalgruppen som redan känner varann ordentligt?
    Tar emot alla tips jag kan få
  2. 1
    Ny barnskötare Jag har fått jobb på förskola på småbarnsavdelning men har ingen erfarenhet av yrket.
    Gick ut gymnasiet för 20år sen.
    Vad tycker ni jag ska tänka på när jag börjar jobba?
    Vad gör man när man har egen planering tex?
    Hur lägger man upp en samling, en invänjning mm?
    Hur ska jag bli en i personalgruppen som redan känner varann ordentligt?
    Tar emot alla tips jag kan få
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Hur man skolar in barn och håller i den övergripande pedagogiken i en smling är saker jag hoppas att din chef inte lägger på dig. Det krävs en mer kunnande i det än vad du kan tillskansa dig genom tips och ideér. Förksollärarna ska ansvaret för det, det är vad de är utbildade för (bland annat). Det tips jag skulle vilja ge dig är att gå in i verksamheten med öppna ögon, se varje barn som en människa och individ och skapa relationer med dem. Tro på barnen och deras förmåga, de kan mer än man tror i de flesta fall. Och var ödmjuk inför personalgruppen och bjud på dig själv så kommer du nog snart in i gänget.
  4. 2
    Hur man skolar in barn och håller i den övergripande pedagogiken i en smling är saker jag hoppas att din chef inte lägger på dig. Det krävs en mer kunnande i det än vad du kan tillskansa dig genom tips och ideér. Förksollärarna ska ansvaret för det, det är vad de är utbildade för (bland annat). Det tips jag skulle vilja ge dig är att gå in i verksamheten med öppna ögon, se varje barn som en människa och individ och skapa relationer med dem. Tro på barnen och deras förmåga, de kan mer än man tror i de flesta fall. Och var ödmjuk inför personalgruppen och bjud på dig själv så kommer du nog snart in i gänget.
  5. anonymt namn
    #3
    Så att skola in barn är inte barnskötarnas jobb egentligen?
    Eller gäller det bara när man är nybörjare på en förskola kanske? *nyfiken då jag själv söker förskolejobb och fått frågan på en del intervjuer om jag haft hand om några inskolningar*
  6. 3
    Så att skola in barn är inte barnskötarnas jobb egentligen?
    Eller gäller det bara när man är nybörjare på en förskola kanske? *nyfiken då jag själv söker förskolejobb och fått frågan på en del intervjuer om jag haft hand om några inskolningar*

Liknande trådar

  1. Ny barnskötare
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 17:42
  2. Barnskötare?
    By Anonym idag in forum Barn som yrke
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 10:09
  3. barnskötare lön
    By spider-woman in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 08:24
  4. Barnskötare lön
    By spider-woman in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 17:12
  5. Barnskötare?
    By Maria.E in forum Barn som yrke
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 08:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar