Eskilstuna?
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Eskilstuna?

    Är det någon som bor i Eskilstuna som har något bra att säga om staden?

    Hur fungerar skolorna? Kan man pendla från Eskilstuna till Stockholm?
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  2. 1
    Eskilstuna? Är det någon som bor i Eskilstuna som har något bra att säga om staden?

    Hur fungerar skolorna? Kan man pendla från Eskilstuna till Stockholm?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Hej, jag bor där. Flyttade härifrån för att plugga i sthlm men återvände alltså. Detta borde innebära att jag trivts rätt bra, eh? Jag gillar definitivt våra fastighetspriser!

    Mina erfarenheter om skolorna är baserade på mina vänner då mitt barn föddes i feb -08. Men de som har tonåringar har fått enormt stöd när något strulat. Vänner vars barn precis börjat skolan har också bara positivt att säga. I allmänhet gillar jag vad jag hör och ser fram emot min "knodds" skolstart..

    Naturligtvis finns det områden som ses som bättre och de som ses som sämre. Men jag tror på "våra" skolor.

    Pendla går utmärkt... (även om tågen inte alltid går i tid, lite flex får man räkna med...) det tar runt en timme med tåg till Stockholm.

    Är det något annat du undrar så fråga på...
  4. 2
    Hej, jag bor där. Flyttade härifrån för att plugga i sthlm men återvände alltså. Detta borde innebära att jag trivts rätt bra, eh? Jag gillar definitivt våra fastighetspriser!

    Mina erfarenheter om skolorna är baserade på mina vänner då mitt barn föddes i feb -08. Men de som har tonåringar har fått enormt stöd när något strulat. Vänner vars barn precis börjat skolan har också bara positivt att säga. I allmänhet gillar jag vad jag hör och ser fram emot min "knodds" skolstart..

    Naturligtvis finns det områden som ses som bättre och de som ses som sämre. Men jag tror på "våra" skolor.

    Pendla går utmärkt... (även om tågen inte alltid går i tid, lite flex får man räkna med...) det tar runt en timme med tåg till Stockholm.

    Är det något annat du undrar så fråga på...

Liknande trådar

  1. Eskilstuna?
    By Eriiiika in forum Gravidsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 18:03
  2. Eskilstuna IK
    By camlind in forum _01 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 10:00
  3. Eskilstuna?
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 11:45
  4. Eskilstuna zoo
    By Turtle_73_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 21:09
  5. Po.p i Eskilstuna?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar