Nya helgnöjet
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Nya helgnöjet

    Fortsätter att skriva några rader på vår nu så stilla sida, haha. Vårt nya helgnöje: Plocka trattisar! Nova har blivit så himla duktig, så nu hittar hon själv och kan plocka trattkantarellerna. Det har blivit flera härliga tillfällen i den underbart tysta och sköna skogen, det känns som vi verkligen laddar batterierna under träden. Vi är ute ungefär 1 timme åt gången, vi är rädd att hon ska bli utråkad så när hon säger att hon vill hem brukar vi genast vända hemåt med fulla korgar:-) I går plockade vi även pinnar och kottar som Nova målade och sedan är det riktigt kul att "gissa bajset" på skogens vilda djur, haha.
    Är det någon annan här som också plockar svamp eller gillar att hoppa runt i skogen?
    Anna m Hampus & Nova
  2. 1
    Nya helgnöjet Fortsätter att skriva några rader på vår nu så stilla sida, haha. Vårt nya helgnöje: Plocka trattisar! Nova har blivit så himla duktig, så nu hittar hon själv och kan plocka trattkantarellerna. Det har blivit flera härliga tillfällen i den underbart tysta och sköna skogen, det känns som vi verkligen laddar batterierna under träden. Vi är ute ungefär 1 timme åt gången, vi är rädd att hon ska bli utråkad så när hon säger att hon vill hem brukar vi genast vända hemåt med fulla korgar:-) I går plockade vi även pinnar och kottar som Nova målade och sedan är det riktigt kul att "gissa bajset" på skogens vilda djur, haha.
    Är det någon annan här som också plockar svamp eller gillar att hoppa runt i skogen?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Kul att plocka svamp, önska rjag kunde lite mer om svamp, men trattisar lär vi inte hitta här uppe i Boden iaf

    Klara älskar bär så i aug så plockade hon hallon å mumsade, blåbär plockad ejag men det var trist tyckte hon, däremot har vi röda vinbär och krusbärsbuskar på gården så hon smasakr bär för fullt
  4. 2
    Kul att plocka svamp, önska rjag kunde lite mer om svamp, men trattisar lär vi inte hitta här uppe i Boden iaf

    Klara älskar bär så i aug så plockade hon hallon å mumsade, blåbär plockad ejag men det var trist tyckte hon, däremot har vi röda vinbär och krusbärsbuskar på gården så hon smasakr bär för fullt
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Så trevligt med svampplockning! Noel och Rasmus brukar mest cykla ("motocross") när de är ute.
  6. 3
    Så trevligt med svampplockning! Noel och Rasmus brukar mest cykla ("motocross") när de är ute.
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Jag önskar oxå att jag kunde nån fler svamp är tratt- och gula kantareller. Jag ska köpa en svampbok av sonens jultidningar iaf;-) Ja, det är mysigt med bärbuskar på gården, lite avis att du har krusbär sätter upp det på min önskelista, haha.

    Jag bor i S-vall när får ni trattisar i Boden då?
  8. 4
    Jag önskar oxå att jag kunde nån fler svamp är tratt- och gula kantareller. Jag ska köpa en svampbok av sonens jultidningar iaf;-) Ja, det är mysigt med bärbuskar på gården, lite avis att du har krusbär sätter upp det på min önskelista, haha.

    Jag bor i S-vall när får ni trattisar i Boden då?
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Cyklar de hemma eller menar du i skogen? De får ju otroligt bra balans och kontroll om man vågar låta dem cykla lite i skogen...själv är jag för feg att cykla "motorcross" cyklar helst utan sladd osv, haha.
  10. 5
    Cyklar de hemma eller menar du i skogen? De får ju otroligt bra balans och kontroll om man vågar låta dem cykla lite i skogen...själv är jag för feg att cykla "motorcross" cyklar helst utan sladd osv, haha.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    I Boden(ja i norrbotten) är det väldigt sällsynt med kantareller vad ja gvet...
  12. 6
    I Boden(ja i norrbotten) är det väldigt sällsynt med kantareller vad ja gvet...
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Förresten mot Luleå-hållet kring kusten påstår gubben att man kan hitta kantareller.
  14. 7
    Förresten mot Luleå-hållet kring kusten påstår gubben att man kan hitta kantareller.
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Mest cyklar de utanför huset, men det finns en stig genom en "skogsdunge" där de cyklar lite ibland. Men när de kör motocross innebär det mest att storebror lägger ut grejer till en bana, och sen kör de längs den och över en grushög vi har och några små "hopp" som deras pappa byggt. Skoj har de i alla fall, även om de ramlar och slår sig ibland...
  16. 8
    Mest cyklar de utanför huset, men det finns en stig genom en "skogsdunge" där de cyklar lite ibland. Men när de kör motocross innebär det mest att storebror lägger ut grejer till en bana, och sen kör de längs den och över en grushög vi har och några små "hopp" som deras pappa byggt. Skoj har de i alla fall, även om de ramlar och slår sig ibland...
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Låter underbart :-)

    Jag hoppar runt i skogen alldeles för mycket på arbetstid ;-) så när jag är ledig drar jag hellre med barnen till asfaltdjungeln i stan *S*
  18. 9
    Låter underbart :-) Jag hoppar runt i skogen alldeles för mycket på arbetstid ;-) så när jag är ledig drar jag hellre med barnen till asfaltdjungeln i stan *S*
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar