Fab mamas?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Fab mamas?

    Alltså, prinsessans dagbok igen. "Vi är alla FAB MAMAS!"!

    Vad ÄR det för ett konstigt uttryck? Det kliar i hela min kropp när jag läser sånt där gullegullglitterFJANT. FAB MAMAS? Som om mammor och kvinnor vore nån sorts löjliga små gullegulldockor som springer runt och fnissar och glittrar och är FAB MAMAS!

    Jag står verkligen inte ut med den där snutten på första sidan. Prinsessan är säkert jättesnäll men alltså vuxna kvinnor som beter sig som åttaåringar? *hämtar skämskudden*
  2. 1
    Fab mamas? Alltså, prinsessans dagbok igen. "Vi är alla FAB MAMAS!"!

    Vad ÄR det för ett konstigt uttryck? Det kliar i hela min kropp när jag läser sånt där gullegullglitterFJANT. FAB MAMAS? Som om mammor och kvinnor vore nån sorts löjliga små gullegulldockor som springer runt och fnissar och glittrar och är FAB MAMAS!

    Jag står verkligen inte ut med den där snutten på första sidan. Prinsessan är säkert jättesnäll men alltså vuxna kvinnor som beter sig som åttaåringar? *hämtar skämskudden*
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Skämskudden..

    ..är obligatorisk när man läser bloggen tycker jag
    Instämmer...
  4. 2
    Skämskudden.. ..är obligatorisk när man läser bloggen tycker jag
    Instämmer...
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    En av sveriges mest lästa bloggar just nu:-)
  6. 3
    En av sveriges mest lästa bloggar just nu:-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Har inte läst den själv - men fab mamas??? Känns som direkt hämtat från tidningen Mama, lite lagom käckt sådär för den moderna mamman i karriären typ... Yack, säger jag igen! Hade ont i huvudet av avgasstank innan, detta fjantiga uttryckt hjälpte INTE!
  8. 4
    Har inte läst den själv - men fab mamas??? Känns som direkt hämtat från tidningen Mama, lite lagom käckt sådär för den moderna mamman i karriären typ... Yack, säger jag igen! Hade ont i huvudet av avgasstank innan, detta fjantiga uttryckt hjälpte INTE!
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Har svårt för kvinnor i mogen ålder m Snobben-trosor, rosetter på linnet och fjantiga uttryck öht, oberoende var jag hittar dom. Kanske jag själv är en fånigt uttryckande kvinna men jag är iaf inte nån inne-wannabe. I övrigt hänvisar jag till min blogg där jag spyr lite galla i sanna norrländsk anda.
  10. 5
    Har svårt för kvinnor i mogen ålder m Snobben-trosor, rosetter på linnet och fjantiga uttryck öht, oberoende var jag hittar dom. Kanske jag själv är en fånigt uttryckande kvinna men jag är iaf inte nån inne-wannabe. I övrigt hänvisar jag till min blogg där jag spyr lite galla i sanna norrländsk anda.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Åh gud. Det är när jag läser sådant där som jag plötsligt känner mig Väldigt Gammal. Och vips har jag blivit som de medelålders tanter jag tyckte så illa om när jag var runt 25. Hur gick det till då?
  12. 6
    Åh gud. Det är när jag läser sådant där som jag plötsligt känner mig Väldigt Gammal. Och vips har jag blivit som de medelålders tanter jag tyckte så illa om när jag var runt 25. Hur gick det till då?
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Myyyyysigt! Gulligt och rosa.. Jag törs inte ens öppna den bloggen för jag tänker så elaka tankar om det jag förväntar mig står där. Bara namnet ger mig spunk!
  14. 7
    Myyyyysigt! Gulligt och rosa.. Jag törs inte ens öppna den bloggen för jag tänker så elaka tankar om det jag förväntar mig står där. Bara namnet ger mig spunk!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Hehehehe. Hehe. Ja, visst är vi fab mamas. Visst är vi det. Jag skrockar högt nu.
  16. 8
    Hehehehe. Hehe. Ja, visst är vi fab mamas. Visst är vi det. Jag skrockar högt nu.
  17. Medlem sedan
    May 2008
    #9
    Du är bara avundsjuk Marmelad!
    Egentligen så drömmer du innerst inne om att få kalla dig och döttrarna för prinsessor, ha en stor råååsa Hello Kitty-kalender att hala fram på jobbmötena och tillbringa dagarna med att dra runt på barn, dricka latte på stan med väninnorna och sitta hemma i soffan och bara mysa framför tv:n med en massa tända ljus. Rååååsa sådana då.

  18. 9
    Du är bara avundsjuk Marmelad!
    Egentligen så drömmer du innerst inne om att få kalla dig och döttrarna för prinsessor, ha en stor råååsa Hello Kitty-kalender att hala fram på jobbmötena och tillbringa dagarna med att dra runt på barn, dricka latte på stan med väninnorna och sitta hemma i soffan och bara mysa framför tv:n med en massa tända ljus. Rååååsa sådana då.

Liknande trådar

  1. www.mamas.se - homeshopping
    By Carolaby in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 17:59
  2. mamas visningar
    By Carolaby in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 16:20
  3. Party Mamas---
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 04:47
  4. Umeå mamas!!
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 17:27
  5. mamas and papas
    By Ses in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 08:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar