Fortsätter tjata ang kompisar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Fortsätter tjata ang kompisar

    Kan man, om man inte vågar öga mot öga, typ skriva något att pga min/Es minskade ork så beslutar vi att E får leka 2-3 kvällar/vecka. Ev några timmar på helgen, de helger de är hemma?
    Även om Es hjärtfel inte märks så mycket så har hon ökad hjärtverksamhet (hjärtat får arbeta mer än på vanliga barn)
    Frammåt våren kommer vi nog att försöka hitta på annat på helgerna, typ åka ut till landet eller vara ute i skogen.

    Tips och råd! TACK!
  2. 1
    Fortsätter tjata ang kompisar Kan man, om man inte vågar öga mot öga, typ skriva något att pga min/Es minskade ork så beslutar vi att E får leka 2-3 kvällar/vecka. Ev några timmar på helgen, de helger de är hemma?
    Även om Es hjärtfel inte märks så mycket så har hon ökad hjärtverksamhet (hjärtat får arbeta mer än på vanliga barn)
    Frammåt våren kommer vi nog att försöka hitta på annat på helgerna, typ åka ut till landet eller vara ute i skogen.

    Tips och råd! TACK!
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Men?

    Jag fattar inte riktigt.
    Vem vågar du inte säga det till? Barnen? Föräldrarna?
    Och varför vågar du inte?
    Det löser sig...
  4. 2
    Men? Jag fattar inte riktigt.
    Vem vågar du inte säga det till? Barnen? Föräldrarna?
    Och varför vågar du inte?
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Men var ska den ifnormationen

    sitta då? Eller ska du skcika ut den till alla kompisar?
    Jag tror helt enkelt att det är bättre att bara säga nej. Man behöver inte förklara sig särskilt mkt, bara att det inte passar att leka just då.
  6. 3
    Men var ska den ifnormationen sitta då? Eller ska du skcika ut den till alla kompisar?
    Jag tror helt enkelt att det är bättre att bara säga nej. Man behöver inte förklara sig särskilt mkt, bara att det inte passar att leka just då.
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4
    Men kära du! Ni kan ju inte fly från ert eget hem. Där om någonstans måste ni känna er trygga!
    Om du berättar för de andra föräldrarna att E har ett hjärtfel? Skulle de inte kunna förstå då?
  8. 4
    Men kära du! Ni kan ju inte fly från ert eget hem. Där om någonstans måste ni känna er trygga!
    Om du berättar för de andra föräldrarna att E har ett hjärtfel? Skulle de inte kunna förstå då?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jag är jättekonflikträdd. Tar helre slut på mig själv än att säga till att jag tycker att någit är jobbigt till någon förälder eller liknande. När jag t.ex ber om hjälp inom olika instanser så vågar jag inte stå på mig utan accepterar det beslut jag får även om det inte alls är det jag ville bara för att inte hamna i problem med myndigheterna.
    Det är ett jätteproblem för mig.
  10. 5
    Jag är jättekonflikträdd. Tar helre slut på mig själv än att säga till att jag tycker att någit är jobbigt till någon förälder eller liknande. När jag t.ex ber om hjälp inom olika instanser så vågar jag inte stå på mig utan accepterar det beslut jag får även om det inte alls är det jag ville bara för att inte hamna i problem med myndigheterna.
    Det är ett jätteproblem för mig.
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6

    Är det pga ditt

    funktionshinder som du har svårt att ta det öga mot öga?
  12. 6
    Är det pga ditt funktionshinder som du har svårt att ta det öga mot öga?
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Föräldrarna vet om det, men barnen kommer och ringer på hela em. Tills vi kommer hem med E. Föräldrarna vet om att de springer här nere och de säger till barnen men nästa dag är det likadant. De bryr sig inte. De ringer på fast vi säger nej.
  14. 7
    Föräldrarna vet om det, men barnen kommer och ringer på hela em. Tills vi kommer hem med E. Föräldrarna vet om att de springer här nere och de säger till barnen men nästa dag är det likadant. De bryr sig inte. De ringer på fast vi säger nej.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Jaa, det är det men jag vågar inte stå för mina beslut och då är det lättare att "ljuga".
  16. 8
    Jaa, det är det men jag vågar inte stå för mina beslut och då är det lättare att "ljuga".
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9
    Tillägg;

    Det känns som om du är otroligt rädd för att säga NEJ. Både till de andra barnen och din egen E. Åker ni bort kommer problemet ändå att kvarstå. Barnen på gården försvinner inte, så du måste ta tag i det. Skulle ni inte kunna få en stödperson som stöttar dig och finns där för er?
  18. 9
    Tillägg;

    Det känns som om du är otroligt rädd för att säga NEJ. Både till de andra barnen och din egen E. Åker ni bort kommer problemet ändå att kvarstå. Barnen på gården försvinner inte, så du måste ta tag i det. Skulle ni inte kunna få en stödperson som stöttar dig och finns där för er?
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Vet inte, jag har alltid varit rädd för att möta folk och stå upp för mina beslut. Jag har alltid fogat mig i andra bara för att bli accepterad. Jo, det stämmer nog att det är mitt funktionshinder
  20. 10
    Vet inte, jag har alltid varit rädd för att möta folk och stå upp för mina beslut. Jag har alltid fogat mig i andra bara för att bli accepterad. Jo, det stämmer nog att det är mitt funktionshinder
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Okej

    men jag tror inte det kommer bli en konflikt med barnens föräldrar om att din dotter inte kan leka varje dag.Tror du?
    Dottern kommer säkert bli lite putt men den konflikten måste du nog fixa. Hon är ju ett barn och du vuxen.
    Det löser sig...
  22. 11
    Okej men jag tror inte det kommer bli en konflikt med barnens föräldrar om att din dotter inte kan leka varje dag.Tror du?
    Dottern kommer säkert bli lite putt men den konflikten måste du nog fixa. Hon är ju ett barn och du vuxen.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Joo, jag ska få en. Men det är ju det att E är på dagis till 16-tiden och då slutar ju den här stödpersonen så då blir det inte mycket hjälp iallafall. Vi får se, mamma är med mig och stöttar mig för att jag ska få den hjälpen jag behöver. Mamma är stark och vältalig och kommer inte ge sig förrän jag har korrekt hjälp. Det känns tryggt.
  24. 12
    Joo, jag ska få en. Men det är ju det att E är på dagis till 16-tiden och då slutar ju den här stödpersonen så då blir det inte mycket hjälp iallafall. Vi får se, mamma är med mig och stöttar mig för att jag ska få den hjälpen jag behöver. Mamma är stark och vältalig och kommer inte ge sig förrän jag har korrekt hjälp. Det känns tryggt.
  25. Medlem sedan
    Mar 1998
    #13
    Jag känner igen det nämligen... Om du känner att du absolut inte kan så måste det ju vara bättre att skriva en lapp t.ex. än att strunta i det helt och det fortsätter att bli fel.
  26. 13
    Jag känner igen det nämligen... Om du känner att du absolut inte kan så måste det ju vara bättre att skriva en lapp t.ex. än att strunta i det helt och det fortsätter att bli fel.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Jag vet att den kompisen hon leker med mest, hennes mamma förstår mig.
  28. 14
    Jag vet att den kompisen hon leker med mest, hennes mamma förstår mig.
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15
    Det var skönt att höra!
  30. 15
    Det var skönt att höra!
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Joo, jag täbkte att E skulle få leka med kompisarna imorgon.Sedna är de borta i hlegen och då tänkte jag passa på at prata med föräldrarna om hur det ser ut för mig och att E leker 2-3 dagar i veckan from nästa vecka. Ev några timmar på helgen med avbrott för egna utflykter. Då ska jag se till att vi åker på bio, till badhuset, osv.
  32. 16
    Joo, jag täbkte att E skulle få leka med kompisarna imorgon.Sedna är de borta i hlegen och då tänkte jag passa på at prata med föräldrarna om hur det ser ut för mig och att E leker 2-3 dagar i veckan from nästa vecka. Ev några timmar på helgen med avbrott för egna utflykter. Då ska jag se till att vi åker på bio, till badhuset, osv.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Tack!
  34. 17
    Tack!

Liknande trådar

  1. Fortsätter tjata om min vägg!
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 16:55
  2. Fortsätter tjata om tand
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 02:16
  3. Fortsätter tjata om hemsidan... :D
    By Jossan m Neo & Jonah in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 16:27
  4. Fortsätter tjata...
    By Ulle+3 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 13:52
  5. Fortsätter tjata på er.....
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 14:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar