Ny barnskötare
Barn som yrke
  1. anonymt namn
    #1

    Ny barnskötare

    På min småbarnsavdelning är det rätt rörigt tycker jag, har jobbat 2v.
    Barnen plockar fram pussel o spel, öppnar locket, häller ut allt, lägger i allt, lägger på locket o ställer tillbaka för att ta fram nytt osv osv o tappar ut allt flera gånger.
    Jag tycker att det finns för svåra spel o pussel, barnen klarar dem inte.
    Tiden att sitta ned o hjälpa till som personal finns inte tycker jag, möjligtvis i slutet på dan då det finna 3 barn kvar.
    För att det inte ska bli onödigt mycket energi kring såna här saker borde de svåra sakerna ligga högre upp på hyllan så inte barnen kan ta ner dem själva.

    Ofta tycker jag att barngruppen bara irrar omkring, slår varann, tar saker ifrån varann, de ska alltid ha samma sak som nån annan, det gråts o skriks hela dagarna tycker jag.
    Man borde organisera små grupper hela dan med en personal i varje grupp som går på utflykt, bygger i byggrummet, pusslar i pysselrummet, ritar o klipper vid bordet mm.
    Vi har lite sånt o då mår faktiskt både personal o barn bäst, det är lugnt o mysigt.

    Hur jobbar ni på er förskola?
  2. 1
    Ny barnskötare På min småbarnsavdelning är det rätt rörigt tycker jag, har jobbat 2v.
    Barnen plockar fram pussel o spel, öppnar locket, häller ut allt, lägger i allt, lägger på locket o ställer tillbaka för att ta fram nytt osv osv o tappar ut allt flera gånger.
    Jag tycker att det finns för svåra spel o pussel, barnen klarar dem inte.
    Tiden att sitta ned o hjälpa till som personal finns inte tycker jag, möjligtvis i slutet på dan då det finna 3 barn kvar.
    För att det inte ska bli onödigt mycket energi kring såna här saker borde de svåra sakerna ligga högre upp på hyllan så inte barnen kan ta ner dem själva.

    Ofta tycker jag att barngruppen bara irrar omkring, slår varann, tar saker ifrån varann, de ska alltid ha samma sak som nån annan, det gråts o skriks hela dagarna tycker jag.
    Man borde organisera små grupper hela dan med en personal i varje grupp som går på utflykt, bygger i byggrummet, pusslar i pysselrummet, ritar o klipper vid bordet mm.
    Vi har lite sånt o då mår faktiskt både personal o barn bäst, det är lugnt o mysigt.

    Hur jobbar ni på er förskola?
  3. Mia.Fskl
    #2
    Hej! Vi jobbar mycket i smågrupper.
    Det blir lugnare då.
    Men också att vara där barnen är i deras nivå. sitta på golvet inte springa runt .
    Sen så är 2-3 åringar mycket jag vill ha den är min. Det är charmen med åldern .
  4. 2
    Hej! Vi jobbar mycket i smågrupper.
    Det blir lugnare då.
    Men också att vara där barnen är i deras nivå. sitta på golvet inte springa runt .
    Sen så är 2-3 åringar mycket jag vill ha den är min. Det är charmen med åldern .

Liknande trådar

  1. Ny barnskötare
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 18:57
  2. Barnskötare?
    By Anonym idag in forum Barn som yrke
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 10:09
  3. barnskötare lön
    By spider-woman in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 08:24
  4. Barnskötare lön
    By spider-woman in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 17:12
  5. Barnskötare?
    By Maria.E in forum Barn som yrke
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 08:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar