Medicinkunniga- hjälp!!
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Medicinkunniga- hjälp!!

    Jag har sen ett bra tag ett "allvarligt" ryggproblem, som bekant fick mig att bli tvungen& sluta amma. Nu är det så att jag efter utredning& MR fått bekräftat att jag har diskbuktning mellan L5& S1 samt att det trycker mot vänster L5 nervrot. Yep, ont gör det.. Har nu tillfärlligt fått Tradolan, men ska bara ha det fram till torsd nästa vecka då jag ska få annan värkmedicin (så för tillfället mår jag naaaajs& har inte ont alls). NU till saken, jag ska tydligen få en nerv-värkmedicin, vad 17 är det?? Vad finns det för sorter som jag kan tänkas få så jag kan läsa om dem på www.fass.se ? Ytterst tacksam för hjälp av MEDICINKUNNIG eller om ngn själv haft liknande medicinering!! Kramis
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    Medicinkunniga- hjälp!! Jag har sen ett bra tag ett "allvarligt" ryggproblem, som bekant fick mig att bli tvungen& sluta amma. Nu är det så att jag efter utredning& MR fått bekräftat att jag har diskbuktning mellan L5& S1 samt att det trycker mot vänster L5 nervrot. Yep, ont gör det.. Har nu tillfärlligt fått Tradolan, men ska bara ha det fram till torsd nästa vecka då jag ska få annan värkmedicin (så för tillfället mår jag naaaajs& har inte ont alls). NU till saken, jag ska tydligen få en nerv-värkmedicin, vad 17 är det?? Vad finns det för sorter som jag kan tänkas få så jag kan läsa om dem på www.fass.se ? Ytterst tacksam för hjälp av MEDICINKUNNIG eller om ngn själv haft liknande medicinering!! Kramis
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Kanske Neurontin?
  4. 2
    Kanske Neurontin?
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    en bekant nämnde ngt på T... kommer ju givetvis inte ihåg namnet
  6. 3
    en bekant nämnde ngt på T... kommer ju givetvis inte ihåg namnet
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Inte heller på T men kanske Lyrica? Både Lyrica och Neurontin är antiepileptika. Om du söker på dem i fass får du upp en ATC-kod och om du söker på den får du fler liknande läkemedel.

    Stackare dig att ha så ont!!

    KRAM
  8. 4
    Inte heller på T men kanske Lyrica? Både Lyrica och Neurontin är antiepileptika. Om du söker på dem i fass får du upp en ATC-kod och om du söker på den får du fler liknande läkemedel.

    Stackare dig att ha så ont!!

    KRAM
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Tack för omtanken
  10. 5
    Tack för omtanken

Liknande trådar

  1. Medicinkunniga, hjälp igen!!
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 07:30
  2. Medicinkunniga, hjälp igen!!
    By Fritz in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 21:59
  3. Medicinkunniga, hjälp!!
    By Fritz in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 12:54
  4. Medicinkunniga-hjälp!!
    By Fritz in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 10:52
  5. Medicinkunniga!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar