Vagn till en nyfödd?
Bebissnack
  1. anonymt namn
    #1

    Vagn till en nyfödd?

    Hej, jag undrar vilken vagn skulle vara bäst för vår nyfödd bebis? Har tittat på Teutonias Mistral, Mistral S, Bogaboo och Urban Jungle. Vi bor i stan så vagnen ska vara lättstyrd(bra med svängbara framhjul) och även funka på krusvägar då vi är mycket ute och går på helgerna. Jag vill ha en vagn där bebisen åker bakåt. Och så bor vi i ett hus utan hiss och kommer att behöva lämna vagnen nere i trapphuset och då skulle det väl vara praktiskt att ha en mjuklift till bebisen. Så skulle jag gärna vilja att vagnen skulle vara snygg också
    Ni experter här, vilken vagn tycker ni skulle passa våra behov?
    Skulle bli jätte glad för många svar!
  2. 1
    Vagn till en nyfödd? Hej, jag undrar vilken vagn skulle vara bäst för vår nyfödd bebis? Har tittat på Teutonias Mistral, Mistral S, Bogaboo och Urban Jungle. Vi bor i stan så vagnen ska vara lättstyrd(bra med svängbara framhjul) och även funka på krusvägar då vi är mycket ute och går på helgerna. Jag vill ha en vagn där bebisen åker bakåt. Och så bor vi i ett hus utan hiss och kommer att behöva lämna vagnen nere i trapphuset och då skulle det väl vara praktiskt att ha en mjuklift till bebisen. Så skulle jag gärna vilja att vagnen skulle vara snygg också
    Ni experter här, vilken vagn tycker ni skulle passa våra behov?
    Skulle bli jätte glad för många svar!
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2
    Teutonia fun tycker jag är bästa valet. Den kan man ha med mjuklift. Den är bakåtvänd som sittvagn, den är lättstyrd och smidig.
  4. 2
    Teutonia fun tycker jag är bästa valet. Den kan man ha med mjuklift. Den är bakåtvänd som sittvagn, den är lättstyrd och smidig.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Både Teutonia Fun och Mistral S är att rekomendera! UJ går ju bort, den är ju framåtvänd!

    Har själv en mistral som ska börja användas i dec...

    Hur som helst så rek jag Teutonia. Bra, snygga, lätta, smidiga vagnar av bra kvalitet! Lycka till!!
  6. 3
    Både Teutonia Fun och Mistral S är att rekomendera! UJ går ju bort, den är ju framåtvänd!

    Har själv en mistral som ska börja användas i dec...

    Hur som helst så rek jag Teutonia. Bra, snygga, lätta, smidiga vagnar av bra kvalitet! Lycka till!!
  7. anonymt namn
    #4

    jag ska

    köpa en bugaboo till min bebis.
    Räknar med att kunna låsa fast underredet i trappen och bära hela liften upp.
    Det är min fyra och jag lskar vagnar så jag har haft många
    Tror på bugaboo!
  8. 4
    jag ska köpa en bugaboo till min bebis.
    Räknar med att kunna låsa fast underredet i trappen och bära hela liften upp.
    Det är min fyra och jag lskar vagnar så jag har haft många
    Tror på bugaboo!
  9. silla.
    #5
    Vi hade precis de behov/önskningar du nämner och vi trivdes jättebra med vår Quinny freestyle.
    Jag började med en mjuklift i liggdelen de första månaderna. Man kan även ha mjuklift i sittdelen eftersom ryggstödet är helt fällbart. Vagnen går att ha vänd åt båda hållen. Den är smidig men robust. Blev bäst i test av trehjulingarna vad gäller säkerhet.
  10. 5
    Vi hade precis de behov/önskningar du nämner och vi trivdes jättebra med vår Quinny freestyle.
    Jag började med en mjuklift i liggdelen de första månaderna. Man kan även ha mjuklift i sittdelen eftersom ryggstödet är helt fällbart. Vagnen går att ha vänd åt båda hållen. Den är smidig men robust. Blev bäst i test av trehjulingarna vad gäller säkerhet.
  11. Sara m 2
    #6

    Då vill jag..

    slå ett slag för Teutonias nyaste modell, Cosmo. Precis som fun och mistal s men mycket snyggare design. Precis samma rejäla och vändbara sittdel, men lite snyggare chassi än föregångarna. Letade efter den på babyland men den kommer in i slutet av November =( Men kolla in den på www.mypram.de

    Får jag en bebis till blir det helt klart en sån!
  12. 6
    Då vill jag.. slå ett slag för Teutonias nyaste modell, Cosmo. Precis som fun och mistal s men mycket snyggare design. Precis samma rejäla och vändbara sittdel, men lite snyggare chassi än föregångarna. Letade efter den på babyland men den kommer in i slutet av November =( Men kolla in den på www.mypram.de

    Får jag en bebis till blir det helt klart en sån!
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Har nyligen köpt en teutonia mistral s, nöjda än så länge, bebben beräknas i december. Bor i stockholm, o behöver en smidig vagn som är stabil och som man kan packa ihop lätt. Många som reckomenderade den, och det är jag glad för.
    Vändbara handtagen gör oxå att den är lättkörd i skog. Stabil om man har hund mm, många vagnar med småhjul där fram är ostadiga men inte den här.
    Prisvärd vagn
  14. 7
    Har nyligen köpt en teutonia mistral s, nöjda än så länge, bebben beräknas i december. Bor i stockholm, o behöver en smidig vagn som är stabil och som man kan packa ihop lätt. Många som reckomenderade den, och det är jag glad för.
    Vändbara handtagen gör oxå att den är lättkörd i skog. Stabil om man har hund mm, många vagnar med småhjul där fram är ostadiga men inte den här.
    Prisvärd vagn
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Jag säger Bugaboo. Vilken annan vagn har du möjlighet att ha små snurrane framhjul för att sen i ett nafs byta tll terränghjul som fungerar precis överallt? Den är snygg, superlätt, underbar ligdelsom funkar länge, liggdelen är riktigt enkel att knäppa loss och bära med ig i handtaet å du behöver ingen mjuklift i faktiskt. Liggdelen fungerar som en mjuk/hårdlift. Ett plus till att du bara har chassit i trappen och inte beöver "oroa" dig över eventuell "skit" som kan hamna i vagnen.
    Jag har en ugaboo cameleon och även en UJ singel. UJn är perfekt som bebisvagn, rullar bra i skogen men sittdelen är ju tyvärr bara framåtvänd. Många bebisar växer ur liggdeln fort då den inte är så där jättestor direkt. Jag rekomenderar UJ till lite äldre barn alternativt som första bebisvan och att man sen har en annan där emellan tills bebis kan sitta framåtvänd.
    Jag gillar Buggans smidighet i stan o möjligheten med terränghjulen som gör att man ALLTID kommer fram. Vet inte hur Teutonia Funs hjul fungerar i snö men de är ju inte heller så stora, buggans kan man i alla fall "byta ut".
  16. 8
    Jag säger Bugaboo. Vilken annan vagn har du möjlighet att ha små snurrane framhjul för att sen i ett nafs byta tll terränghjul som fungerar precis överallt? Den är snygg, superlätt, underbar ligdelsom funkar länge, liggdelen är riktigt enkel att knäppa loss och bära med ig i handtaet å du behöver ingen mjuklift i faktiskt. Liggdelen fungerar som en mjuk/hårdlift. Ett plus till att du bara har chassit i trappen och inte beöver "oroa" dig över eventuell "skit" som kan hamna i vagnen.
    Jag har en ugaboo cameleon och även en UJ singel. UJn är perfekt som bebisvagn, rullar bra i skogen men sittdelen är ju tyvärr bara framåtvänd. Många bebisar växer ur liggdeln fort då den inte är så där jättestor direkt. Jag rekomenderar UJ till lite äldre barn alternativt som första bebisvan och att man sen har en annan där emellan tills bebis kan sitta framåtvänd.
    Jag gillar Buggans smidighet i stan o möjligheten med terränghjulen som gör att man ALLTID kommer fram. Vet inte hur Teutonia Funs hjul fungerar i snö men de är ju inte heller så stora, buggans kan man i alla fall "byta ut".
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    Mycket att väla mella, antagligen en smak sak vilken vagn man gillar bäst!
    Man får testa o fråga i affärerna, alla tycker ju olika
  18. 9
    Mycket att väla mella, antagligen en smak sak vilken vagn man gillar bäst!
    Man får testa o fråga i affärerna, alla tycker ju olika
  19. anonymt namn
    #10

    Nej då

    UJ kan man ju köpa en sådan babylift i... så det blir som en vanlig bebisvagn
    http://www.onetreehill.nl/index.php?...age=OTH_text_S
  20. 10
    Nej då UJ kan man ju köpa en sådan babylift i... så det blir som en vanlig bebisvagn
    http://www.onetreehill.nl/index.php?...age=OTH_text_S
  21. Medlem sedan
    Nov 2008
    #11

    Bugaboo

    Jag tycker också Bugaboo precis som Annzi eftersom att det är den bästa vagnen helt enkelt :-). Det finns ingen vagn som är så bra, lätt, snygg, utbytbar (teränghjul/ klädsel) som Buggan vilket även gör att man inte tröttnar på den... Lycka till i barnvagnsdjungeln!
  22. 11
    Bugaboo Jag tycker också Bugaboo precis som Annzi eftersom att det är den bästa vagnen helt enkelt :-). Det finns ingen vagn som är så bra, lätt, snygg, utbytbar (teränghjul/ klädsel) som Buggan vilket även gör att man inte tröttnar på den... Lycka till i barnvagnsdjungeln!

Liknande trådar

  1. Vagn till nyfödd?
    By jannice_ in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 14:42
  2. Tips på beg. vagn till nyfödd?
    By jessikao in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 14:07
  3. Vagn till nyfödd?? Hjälp!!
    By anulik in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 19:05
  4. Beg vagn till nyfödd
    By cissi in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 20:51
  5. vagn till nyfödd
    By Susanna in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 13:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar