amma hur länge ?
Många barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    amma hur länge ?

    Hej

    Jag är mamma till tre underbara barn, 5½ , 3½ och en på snart fyra månader

    min fråga är hur länge ammade ni trean ?
  2. 1
    amma hur länge ? Hej

    Jag är mamma till tre underbara barn, 5½ , 3½ och en på snart fyra månader

    min fråga är hur länge ammade ni trean ?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    11 månader

    ammade jag trean. Hade gärna ammat längre men tvingades sluta helt med amningen för att få honom att vilja sluta äta på nätterna...

    Ettan ammades i 15 månader innan han slutade självmant. Tvåan i 9 månader. Då var jag gravid igen i 3:e månaden och började producera ny råmjölk. Det gjorde nog att mjölken smakade annorlunda för dottern slutade tvärt...
  4. 2
    11 månader ammade jag trean. Hade gärna ammat längre men tvingades sluta helt med amningen för att få honom att vilja sluta äta på nätterna...

    Ettan ammades i 15 månader innan han slutade självmant. Tvåan i 9 månader. Då var jag gravid igen i 3:e månaden och började producera ny råmjölk. Det gjorde nog att mjölken smakade annorlunda för dottern slutade tvärt...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    5,5 månader

    ammade jag trean. Ettan ca 2 mån p.g.a fruktansvärda mjölkstockningar. Tvåan ammades inte alls just för att det var så jobbigt med ettan.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  6. 3
    5,5 månader ammade jag trean. Ettan ca 2 mån p.g.a fruktansvärda mjölkstockningar. Tvåan ammades inte alls just för att det var så jobbigt med ettan.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Liten är nu 12 månader och vi ammar på i vanligt tempo.
    Storebror ammades i 4,5år och storasyster i 2,5 år så ajg ahr svårt att tro att Lillebror ammar kortare med tanke på att han är sista barnet.
  8. 4
    Liten är nu 12 månader och vi ammar på i vanligt tempo.
    Storebror ammades i 4,5år och storasyster i 2,5 år så ajg ahr svårt att tro att Lillebror ammar kortare med tanke på att han är sista barnet.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    10 månader var min minsting då hon bestämde att hon inte ville ammas längre. På slutet ammade jag bara nattetid, en gång per natt, och då hon plötsligt började sova över det målet också, var det slutammat!

    Barn nr 1 ammade jag i 8 mån. Barn nr 2 i 19 månader. Jag har alltid ammat tills barnen själva inte vill längre.
  10. 5
    10 månader var min minsting då hon bestämde att hon inte ville ammas längre. På slutet ammade jag bara nattetid, en gång per natt, och då hon plötsligt började sova över det målet också, var det slutammat!

    Barn nr 1 ammade jag i 8 mån. Barn nr 2 i 19 månader. Jag har alltid ammat tills barnen själva inte vill längre.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Lillen är två år och två månader och ammar fortfarande. Jag ser inga tecken på att han vill sluta och jag trivs bra så vi kör vidare.

    Det blir längre och längre för varje barn har jag märkt
  12. 6
    Lillen är två år och två månader och ammar fortfarande. Jag ser inga tecken på att han vill sluta och jag trivs bra så vi kör vidare.

    Det blir längre och längre för varje barn har jag märkt
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    TRean ammade jag i 10 mån.Hade gärna fortsatt längre men se DET vill inte lillkillen.
  14. 7
    TRean ammade jag i 10 mån.Hade gärna fortsatt längre men se DET vill inte lillkillen.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Så har det varit för oss också.1:an 6 månader,2:an 8 månader och 3:an 10 månader.Jag har ammat tills de inte velat mer själva.
  16. 8
    Så har det varit för oss också.1:an 6 månader,2:an 8 månader och 3:an 10 månader.Jag har ammat tills de inte velat mer själva.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Inte alls

    Min amning strulade jättemycket både med Amanda och Johanna så när Rasmus väntades så beslutade jag mig för redan från början att inte amma honom alls. Med Amanda som är första barnet så mådde jag jättedåligt för att amningen inte funkade och för att det var första barnet och man verkligen "förväntades" att amma. Men när inte hon eller Johanna sen heller, gick upp i vikt som de skulle och jag fick mjölkstockningar på mjölkstockningar så tog jag det beslutet med Rasmus och kände mig trygg i det. Det funkade jättebra!
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  18. 9
    Inte alls Min amning strulade jättemycket både med Amanda och Johanna så när Rasmus väntades så beslutade jag mig för redan från början att inte amma honom alls. Med Amanda som är första barnet så mådde jag jättedåligt för att amningen inte funkade och för att det var första barnet och man verkligen "förväntades" att amma. Men när inte hon eller Johanna sen heller, gick upp i vikt som de skulle och jag fick mjölkstockningar på mjölkstockningar så tog jag det beslutet med Rasmus och kände mig trygg i det. Det funkade jättebra!
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    8 månader tror jag trean ville amma. Sen började hon bita mig varje gång-hela tiden. Ettan ammades i 6 månader sen vägrade hon mer. Hon vill ha "fläsk och pärer" istället Tvåan däremot ammades i 2 år- helt i ett år eftersom hon hade viss matningsproblematik.
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  20. 10
    8 månader tror jag trean ville amma. Sen började hon bita mig varje gång-hela tiden. Ettan ammades i 6 månader sen vägrade hon mer. Hon vill ha "fläsk och pärer" istället Tvåan däremot ammades i 2 år- helt i ett år eftersom hon hade viss matningsproblematik.
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    tre månader knappt

    tror jag.
    har ammat kortare och kortare, blev hyperstressad av att amma trean, alla mådde bättre när jag slutade.
  22. 11
    tre månader knappt tror jag.
    har ammat kortare och kortare, blev hyperstressad av att amma trean, alla mådde bättre när jag slutade.
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12

    10 månader

    m
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  24. 12
    10 månader m
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13
    8 ½ mån blev det med trean...Jag ville sluta för hon bara åt på nätterna (snuttade). Dagtid slutade hon drygt 8 mån..
  26. 13
    8 ½ mån blev det med trean...Jag ville sluta för hon bara åt på nätterna (snuttade). Dagtid slutade hon drygt 8 mån..
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #14

    Har inte ammat klart ännu

    Jag har inte ammat klart min trea ännu men de andra två ammade jag i 8-9 månader och planerar att göra det även med trean.
  28. 14
    Har inte ammat klart ännu Jag har inte ammat klart min trea ännu men de andra två ammade jag i 8-9 månader och planerar att göra det även med trean.
  29. Medlem sedan
    Sep 1999
    #15
    Min trea fyller 3 den 20 november, och vi har inte slutat ännu. Jag funderar dock på sluta till jul typ. Ammar bara kväll, natt och morgon.
  30. 15
    Min trea fyller 3 den 20 november, och vi har inte slutat ännu. Jag funderar dock på sluta till jul typ. Ammar bara kväll, natt och morgon.
  31. Medlem sedan
    Oct 1998
    #16
    Kortast av alla tre - i nio månader. En dag ville hon inte längre. De andra ammade jag i 12 respektive 13 månader.
  32. 16
    Kortast av alla tre - i nio månader. En dag ville hon inte längre. De andra ammade jag i 12 respektive 13 månader.
  33. Medlem sedan
    Oct 2000
    #17

    1 år

    har jag ammat alla mina tre (på någon vecka när)

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  34. 17
    1 år har jag ammat alla mina tre (på någon vecka när)
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18
    Oj, det var ju inte så "bara" för en treåring! Blir lite fascinerad av er som ammar så länge
  36. 18
    Oj, det var ju inte så "bara" för en treåring! Blir lite fascinerad av er som ammar så länge
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Min trea är 15 månader o ammas ännu, Har ammat de andra två i drygt 3 år vardera. Vi får se hur det blir med lillen. Troligast ammar vi minst 2 år i alla fall.
  38. 19
    Min trea är 15 månader o ammas ännu, Har ammat de andra två i drygt 3 år vardera. Vi får se hur det blir med lillen. Troligast ammar vi minst 2 år i alla fall.
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20
    Var tvungen att sluta efter ca 3 mån pga hemska smärtor i samband med amningen
  40. 20
    Var tvungen att sluta efter ca 3 mån pga hemska smärtor i samband med amningen
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Amma?! Hur länge?
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 23:35
  2. Det här med att amma länge...
    By Linni in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 11:18
  3. Amma länge
    By lotvag74 in forum Bebissnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 12:24
  4. HUR LÄNGE SKA NI AMMA?
    By ninamid in forum _0505 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 10:27
  5. Det här med att amma länge
    By undrande in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar