Huvudvärk :(
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Huvudvärk :(

    Fick huvudvärk igår som blev sämre framåt kvällen. Tog en alvedon, det hjälpte inte. Vaknade på natten av att huvudet höll på att sprängas. Tog en treo och det hjälpte något. Har varit hemma hela dagen och försökt ta det lugnt, dricka, äta osv, men nu kommer den krypandes igen, det känns som att huvudet ska sprängas!

    Jag förstår inte varför jag får sån huvudvärk, lite spänningshuvudvärk har jag då och då men det här påminner mer om migrän som jag hade förr om åren, migränen försvann lyckligtvis när jag blev gravid första gången och har inte direkt kommit tillbaks. Men det här liknar ju inget annat

    Usch man får ju inte ta treo comp när man ammar men jag ska ringa min svärmor och se om hon kan skriva ut något till mig, som mannen får hämta på apoteket. Jag vill bara gå och lägga mig och dra ett täcke över huvudet, men så är J hemma från dagis idag så det är ju inte direkt lämpligt. Kan meddela att Byggare Bob-soundtracket gör mig mer än lovligt galen för tillfället
  2. 1
    Huvudvärk :( Fick huvudvärk igår som blev sämre framåt kvällen. Tog en alvedon, det hjälpte inte. Vaknade på natten av att huvudet höll på att sprängas. Tog en treo och det hjälpte något. Har varit hemma hela dagen och försökt ta det lugnt, dricka, äta osv, men nu kommer den krypandes igen, det känns som att huvudet ska sprängas!

    Jag förstår inte varför jag får sån huvudvärk, lite spänningshuvudvärk har jag då och då men det här påminner mer om migrän som jag hade förr om åren, migränen försvann lyckligtvis när jag blev gravid första gången och har inte direkt kommit tillbaks. Men det här liknar ju inget annat

    Usch man får ju inte ta treo comp när man ammar men jag ska ringa min svärmor och se om hon kan skriva ut något till mig, som mannen får hämta på apoteket. Jag vill bara gå och lägga mig och dra ett täcke över huvudet, men så är J hemma från dagis idag så det är ju inte direkt lämpligt. Kan meddela att Byggare Bob-soundtracket gör mig mer än lovligt galen för tillfället
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    För mig bröt migränen ut då jag väntade fyran så det är ju inte omöjligt att hormonrusningen man får då man nyss blivit förlöst kan ha utlöst ett migränanfall ....
    Inte kul alls med huvudvärk så jag hoppas det släpper snart.
    Kram
  4. 2
    För mig bröt migränen ut då jag väntade fyran så det är ju inte omöjligt att hormonrusningen man får då man nyss blivit förlöst kan ha utlöst ett migränanfall ....
    Inte kul alls med huvudvärk så jag hoppas det släpper snart.
    Kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Usch vad jobbigt!

    Se om on kan skriva ut en blandning av paracetamol/kodein. Hur mår lillan?
  6. 3
    Usch vad jobbigt! Se om on kan skriva ut en blandning av paracetamol/kodein. Hur mår lillan?
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4
    Tog du epidural under förlossningen? Minns inte om du gjorde det eller inte. Antagligen inte eftersom allt gick så fort. Men om du gjorde det kan du ev ha spinal huvudvärk. Om det är det är det olidligt. Vet av erfarenhet då det drabbade mig efter mina ryggmärgsprover förra hösten. Tufft när man har det men det är en mkt enkel procedur att fixa gm s.k bloodpatch (vet inte vad det heter på svenska)

    Oavsett vad, hoppas jag innerligt att din huvudvärk försvinner. Du förtjänar att må bra och njuta i bebisbubblan ett tag till.

    Stor kram på dig
  8. 4
    Tog du epidural under förlossningen? Minns inte om du gjorde det eller inte. Antagligen inte eftersom allt gick så fort. Men om du gjorde det kan du ev ha spinal huvudvärk. Om det är det är det olidligt. Vet av erfarenhet då det drabbade mig efter mina ryggmärgsprover förra hösten. Tufft när man har det men det är en mkt enkel procedur att fixa gm s.k bloodpatch (vet inte vad det heter på svenska)

    Oavsett vad, hoppas jag innerligt att din huvudvärk försvinner. Du förtjänar att må bra och njuta i bebisbubblan ett tag till.

    Stor kram på dig
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Tänkte detsamma: tydligen är det ganska vanligt.

    Men Dinas förlosning gick väldigt snabbt så då kanske det inte hann hinnas med?
  10. 5
    Tänkte detsamma: tydligen är det ganska vanligt.

    Men Dinas förlosning gick väldigt snabbt så då kanske det inte hann hinnas med?
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Krya på dig!! hoppas att du kan få lite lugn och ro omkring dig så att du får vila.

    Citodon får man ta när man ammar (jag levde ju på det under en lång period). Hoppas dock att din huvudvärk försvinner så att du slipper söka för den. Kram!
  12. 6
    Krya på dig!! hoppas att du kan få lite lugn och ro omkring dig så att du får vila.

    Citodon får man ta när man ammar (jag levde ju på det under en lång period). Hoppas dock att din huvudvärk försvinner så att du slipper söka för den. Kram!
  13. Medlem sedan
    Feb 1999
    #7
    Nej men fy vad jobbigt.
    Hoppas det går över.
    Kram
  14. 7
    Nej men fy vad jobbigt.
    Hoppas det går över.
    Kram
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Nej men usch då! Det där lät inge kul alls. Hoppas svärmor har några trick i fickan
  16. 8
    Nej men usch då! Det där lät inge kul alls. Hoppas svärmor har några trick i fickan

Liknande trådar

  1. huvudvärk?
    By Bi-Em02&Na04&Mi09 in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 18:21
  2. huvudvärk
    By mamma 41 år in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 14:45
  3. huvudvärk
    By mamma 41 år in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 11:53
  4. Huvudvärk
    By Jessica05 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 08:53
  5. Ni med huvudvärk
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar