Stelkrampsspruta fick jag igår och oj
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Stelkrampsspruta fick jag igår och oj

    vad ont i armen jag har... den värker och dunkar och molar. Förskräckligt. Det var min ob/gyn som fyllde på förrådet med någon ny variant som de ger alla från och med nu och jag kan inte ens minnas sist jag fick en... 15 år sen? Fast det är ju tur att jag inte hade några projekt som kräver lyft - för det skulle inte gå.
    Mina små betraktelser från Californien: http://jacalica.blogspot.com/
  2. 1
    Stelkrampsspruta fick jag igår och oj vad ont i armen jag har... den värker och dunkar och molar. Förskräckligt. Det var min ob/gyn som fyllde på förrådet med någon ny variant som de ger alla från och med nu och jag kan inte ens minnas sist jag fick en... 15 år sen? Fast det är ju tur att jag inte hade några projekt som kräver lyft - för det skulle inte gå.
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2

    Huga!

    Det later inte kul!

    Hmm..tänk vad lättvindingt man säger att barnen ska fa vaccin... ;-D

    Hoppas att armen blir bra snart!!

    Kram.

    Ps.tack för mail! Ds.
  4. 2
    Huga! Det later inte kul!

    Hmm..tänk vad lättvindingt man säger att barnen ska fa vaccin... ;-D

    Hoppas att armen blir bra snart!!

    Kram.

    Ps.tack för mail! Ds.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    jag fick sist jag var på akuten. Men jag hade tur, det var en rutinerad kapten som gav mig sprutan och den kändes inte alls. Och sen var jag bara lite öm i armen ett par dagar. Jag hade inte tagit stelkrampen sen jag var 10 då det var nog dags. *s*
  6. 3
    jag fick sist jag var på akuten. Men jag hade tur, det var en rutinerad kapten som gav mig sprutan och den kändes inte alls. Och sen var jag bara lite öm i armen ett par dagar. Jag hade inte tagit stelkrampen sen jag var 10 då det var nog dags. *s*
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Den här gjorde rejält ont och hon ville att jag skulle stå upp. Jag är inte spruträdd eller nålrädd (bara jag inte tittar...) - men hualigen... det var något i hästväg... ska vara mycket mer sympatisk när barnen får sprutor - även om just stelkramp är lite tuffare än de andra.

    Min arm känns dubbelt så stor och HÅRD (fast den är inte det).
  8. 4
    Den här gjorde rejält ont och hon ville att jag skulle stå upp. Jag är inte spruträdd eller nålrädd (bara jag inte tittar...) - men hualigen... det var något i hästväg... ska vara mycket mer sympatisk när barnen får sprutor - även om just stelkramp är lite tuffare än de andra.

    Min arm känns dubbelt så stor och HÅRD (fast den är inte det).
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Usch, inte skönt. Jag tog den sist när jag skulle till Indonesien på semester, 11 år sen nu, så det är nog dags igen, huvva, dn gör bra ont, spänner rejält i flera dagar...
  10. 5
    Usch, inte skönt. Jag tog den sist när jag skulle till Indonesien på semester, 11 år sen nu, så det är nog dags igen, huvva, dn gör bra ont, spänner rejält i flera dagar...
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    ja, det där hänger ju så mycket på vem som ger den. Minns ju när jag fick stelkrampen då jag gick i 4:an, den gjorde ju så ont att jag tvärvägrat ta om den. Men när jag var på akuten senast så var det inte riktigt läge att diskutera utan han fick väl ge mig sprutan då ... så jag blev glatt överraskad när det inte kändes alls. Klart duktig läkare den där kaptenen.
  12. 6
    ja, det där hänger ju så mycket på vem som ger den. Minns ju när jag fick stelkrampen då jag gick i 4:an, den gjorde ju så ont att jag tvärvägrat ta om den. Men när jag var på akuten senast så var det inte riktigt läge att diskutera utan han fick väl ge mig sprutan då ... så jag blev glatt överraskad när det inte kändes alls. Klart duktig läkare den där kaptenen.
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7
    usch då! Jag funderade faktiskt på stelkrampsspruta för ett par veckor sen. Jag tror jag fick en i högstadiet sist. Borde man ta en ny?
  14. 7
    usch då! Jag funderade faktiskt på stelkrampsspruta för ett par veckor sen. Jag tror jag fick en i högstadiet sist. Borde man ta en ny?
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Diskuterade det just inne på Resesnacket så jag ger dig en länk.

    http://www.smi.se/vanliga-fragor/all...och-stelkramp/
  16. 8
    Diskuterade det just inne på Resesnacket så jag ger dig en länk.

    http://www.smi.se/vanliga-fragor/all...och-stelkramp/
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Jag kan inte komma ihåg när jag fick min senaste - och nu har de en ny variant med annat skydd och efter diskussion med ob/gyn så bestämde jag mig för att fylla på.

    Men aj aj aj.
  18. 9
    Jag kan inte komma ihåg när jag fick min senaste - och nu har de en ny variant med annat skydd och efter diskussion med ob/gyn så bestämde jag mig för att fylla på.

    Men aj aj aj.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Mer info "Alla bör vara vaccinerade mot stelkramp. Om det gått mer än tio år efter grundvaccination rekommenderas en fjärde injektion och därefter en påfyllnadsdos vart 20:e år."
  20. 10
    Mer info "Alla bör vara vaccinerade mot stelkramp. Om det gått mer än tio år efter grundvaccination rekommenderas en fjärde injektion och därefter en påfyllnadsdos vart 20:e år."
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Jag minns att den förra varianten också gjorde rejält ont efteråt!
  22. 11
    Jag minns att den förra varianten också gjorde rejält ont efteråt!
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Du klarar dig ett tag till! Om man har grundskyddet så behöver man inte vaccineras igen förrän om 20 eller 30 år (beroende på var man läser).
  24. 12
    Du klarar dig ett tag till! Om man har grundskyddet så behöver man inte vaccineras igen förrän om 20 eller 30 år (beroende på var man läser).
  25. Medlem sedan
    Jan 2002
    #13

    Ajaj...

    Men nu är det gjort, säger jag lite hurtigt..
  26. 13
    Ajaj... Men nu är det gjort, säger jag lite hurtigt..

Liknande trådar

  1. Sjuk av stelkrampsspruta?
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 18:38
  2. Stelkrampsspruta?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 19:46
  3. Tog en stelkrampsspruta i
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 22:50
  4. Stelkrampsspruta
    By Smirk in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 21:03
  5. Biverkningar av stelkrampsspruta??
    By en mamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 17:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar