Vad köper ni i julklapp?
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Vad köper ni i julklapp?

    Tänkte att det kunde vara kul att veta så kanske vi alla får lite tips av varandra?

    Novas önskelista (alltså inte allt vi ska köpa;-)
    Dockvagn
    Pärlor
    Lera
    Whiteboardtavla med pennor (69+19 kr på IKEA)
    Snowracer
    Skridskor
    3 kg pasta + 3 kg ris och ett pkt ägg;-) för hon älskar att låtsas laga mat med "riktiga" matvaror...
    Anna m Hampus & Nova
  2. 1
    Vad köper ni i julklapp? Tänkte att det kunde vara kul att veta så kanske vi alla får lite tips av varandra?

    Novas önskelista (alltså inte allt vi ska köpa;-)
    Dockvagn
    Pärlor
    Lera
    Whiteboardtavla med pennor (69+19 kr på IKEA)
    Snowracer
    Skridskor
    3 kg pasta + 3 kg ris och ett pkt ägg;-) för hon älskar att låtsas laga mat med "riktiga" matvaror...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Det blir ännu mera utklädningskläder och så letar jag efter en ribbstol att hänga i deras lekrum.
    Annars vete tusan vad jag ska klöpa, pärlor, nya kritor kanske, målarfärg/fingerfärg.
    Jo, en ny docksäng behöver hon för den gamla vaggan hon ärvde efter storebror har gått sönder när storasyskonen försökte bädda ner lillebror i vaggan och han stretade emot för han ville inte vara med i deras "mamma-pappa-barn"lek.
  4. 2
    Det blir ännu mera utklädningskläder och så letar jag efter en ribbstol att hänga i deras lekrum.
    Annars vete tusan vad jag ska klöpa, pärlor, nya kritor kanske, målarfärg/fingerfärg.
    Jo, en ny docksäng behöver hon för den gamla vaggan hon ärvde efter storebror har gått sönder när storasyskonen försökte bädda ner lillebror i vaggan och han stretade emot för han ville inte vara med i deras "mamma-pappa-barn"lek.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Alltid lika svårt!

    Hittills har vi köpt:

    * nattlinne med ett likadant till dockan.
    * skattkista/smyckeskrin med "skatter" (allt från billigt krimskrams till en fingerring i silver och stora "diamanter" som jag hittade på Coop. De var tydligen hållare för placeringskort.)
    * kassaapparat
    * discokula
    * glitterpennor

    Vi har ett helt nytt Lundby dockskåp i förrådet också, men jag har just bestämt att det får vänta ett tag till.

    Vill gärna köpa någon lite dyrare julklapp också, men har svårt att komma på något. Hon har ju redan dockvagn, bandspelare, skidor, skridskor, snowracer m.m. Tredje barnet... ;o)
    --oOo-- Mamma till Axel -99, Hjalmar -02 & Signe -05 --oOo--
  6. 3
    Alltid lika svårt! Hittills har vi köpt:

    * nattlinne med ett likadant till dockan.
    * skattkista/smyckeskrin med "skatter" (allt från billigt krimskrams till en fingerring i silver och stora "diamanter" som jag hittade på Coop. De var tydligen hållare för placeringskort.)
    * kassaapparat
    * discokula
    * glitterpennor

    Vi har ett helt nytt Lundby dockskåp i förrådet också, men jag har just bestämt att det får vänta ett tag till.

    Vill gärna köpa någon lite dyrare julklapp också, men har svårt att komma på något. Hon har ju redan dockvagn, bandspelare, skidor, skridskor, snowracer m.m. Tredje barnet... ;o)
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Hon kommer få...

    dockskåp av momor och tillbehör av släkten.

    En ny ryggsäck funderar jag på.
    Prinsesskläder
    pysselsaker - hon gillar göra egna kort
    Törnsrosafilmen

    själv önskar hon sig "jåsa" saker
  8. 4
    Hon kommer få... dockskåp av momor och tillbehör av släkten.

    En ny ryggsäck funderar jag på.
    Prinsesskläder
    pysselsaker - hon gillar göra egna kort
    Törnsrosafilmen

    själv önskar hon sig "jåsa" saker
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Vad lustigt!

    Vad roligt, Hanna vill också ha Törnrosafilmen! Hon är helt inne på prinsessor och grejer och jag är jättedålig på handlingen i de där sagorna så jag kan inte återberätta dem så bra. Fast hon har upptäckt att det finns en elak häxa med i Törnrosa så nu har hon ändrat sig, för häxan är läskig tycker Hanna. Nu vill hon ha Askungenfilmen istället =).
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  10. 5
    Vad lustigt! Vad roligt, Hanna vill också ha Törnrosafilmen! Hon är helt inne på prinsessor och grejer och jag är jättedålig på handlingen i de där sagorna så jag kan inte återberätta dem så bra. Fast hon har upptäckt att det finns en elak häxa med i Törnrosa så nu har hon ändrat sig, för häxan är läskig tycker Hanna. Nu vill hon ha Askungenfilmen istället =).
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Hannas lista

    Lite av det som står på Hannas önskelista:

    Mikrofon på stativ
    Städset med skurhink
    Glitterpennor
    Smycken (ringar, armband mm)
    Dockkläder
    Prinsesskläder
    CD med tillhörande bok (vad kallas dem? CD-saga?)
    Liten hund som låter och går (Hon kärade ned sig totalt i en sådan på BR)
    Lite nya spel
    En locktång
    Pärlset

    Men det största av allt är TUGGUMMI. Hon har inte fått äta det hittills och vi har sagt att hon får det när hon blir 4 år, men ändrade oss till att hon får äta när det blir jul. Så det är det enda hon säger när någon frågar henne vad hon önskar sig *s*.
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  12. 6
    Hannas lista Lite av det som står på Hannas önskelista:

    Mikrofon på stativ
    Städset med skurhink
    Glitterpennor
    Smycken (ringar, armband mm)
    Dockkläder
    Prinsesskläder
    CD med tillhörande bok (vad kallas dem? CD-saga?)
    Liten hund som låter och går (Hon kärade ned sig totalt i en sådan på BR)
    Lite nya spel
    En locktång
    Pärlset

    Men det största av allt är TUGGUMMI. Hon har inte fått äta det hittills och vi har sagt att hon får det när hon blir 4 år, men ändrade oss till att hon får äta när det blir jul. Så det är det enda hon säger när någon frågar henne vad hon önskar sig *s*.
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    Julklapparna är klara!

    Och jag minns inte riktigt vad hon ska få

    Jo, en stor MLP-bebis BooBoo med doktorsgrejer, Littlest Pet shop-djur + ett liiitet hus, Schleich-djur, dockservis i porslin och så är det nåt mer? hmm..

    I övrigt önskar hon sig Littlest Pet shop-hus, Smurfar+smurfhus och Tingelingfilmen.

    Sen har hon upptäckt Playmobil nu också, men det får bli till födelsedagen.
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  14. 7
    Julklapparna är klara! Och jag minns inte riktigt vad hon ska få

    Jo, en stor MLP-bebis BooBoo med doktorsgrejer, Littlest Pet shop-djur + ett liiitet hus, Schleich-djur, dockservis i porslin och så är det nåt mer? hmm..

    I övrigt önskar hon sig Littlest Pet shop-hus, Smurfar+smurfhus och Tingelingfilmen.

    Sen har hon upptäckt Playmobil nu också, men det får bli till födelsedagen.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    En uppblåsbar krokodil!

    Eskil får en sån. Och böcker + filmer. Vi firar jul på en ö i indiska oceanen i år så det blir lite mindre klappar men mer sol och tid tillsammans

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  16. 8
    En uppblåsbar krokodil! Eskil får en sån. Och böcker + filmer. Vi firar jul på en ö i indiska oceanen i år så det blir lite mindre klappar men mer sol och tid tillsammans

    /mie
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    har handlat till Noel idag, får se om det blir nåt mer... Köpte en riddarborg i trä med tre riddare till, varav en till häst (ca 1 dm höga)
  18. 9
    har handlat till Noel idag, får se om det blir nåt mer... Köpte en riddarborg i trä med tre riddare till, varav en till häst (ca 1 dm höga)

Liknande trådar

  1. Köper ni böcker i julklapp?
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 16:26
  2. Vad köper jag i julklapp...?!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 15:01
  3. Vad köper ni i julklapp??
    By compax in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 18:35
  4. Köper ni kläder i julklapp
    By Mollamaja in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 17:17
  5. Vad köper ni i julklapp
    By MammaCaf in forum _03 Vårbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 14:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar