Konstig brännande känsla
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Konstig brännande känsla

    har haft en konstig brännande i känsla i huden i några veckor. Det är ett område vid den vänstra höften som det sitter, det känns som det liksom bränner precis under huden eller i huden. Det gör inget ont när jag trycker. Trodde dock att det skulle vara övergående men det har hållit på i tre veckor nu. Någon som kan ha en susning vad det är för något och vad jag ska göra?
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  2. 1
    Konstig brännande känsla har haft en konstig brännande i känsla i huden i några veckor. Det är ett område vid den vänstra höften som det sitter, det känns som det liksom bränner precis under huden eller i huden. Det gör inget ont när jag trycker. Trodde dock att det skulle vara övergående men det har hållit på i tre veckor nu. Någon som kan ha en susning vad det är för något och vad jag ska göra?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Man får ofta ont i huden av virus. Annars är det nerver som krånglar.
  4. 2
    Man får ofta ont i huden av virus. Annars är det nerver som krånglar.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Bältros? Kan det vara det?
  6. 3
    Bältros? Kan det vara det?
  7. Medlem sedan
    Mar 1998
    #4
    Är det hela tiden eller blir det mer när du sitter?
  8. 4
    Är det hela tiden eller blir det mer när du sitter?
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    herpes?? Det kan bränna... och svida...
  10. 5
    herpes?? Det kan bränna... och svida...
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    ingen aning

    hur ytrar sig det?
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  12. 6
    ingen aning hur ytrar sig det?
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    ok

    ja det kan ju var något sådant
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  14. 7
    ok ja det kan ju var något sådant
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    Mer när jag sitter

    men det är i stort hela tiden
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  16. 8
    Mer när jag sitter men det är i stort hela tiden
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    syns inte

    det, för det syns absolut inget alls på huden.
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  18. 9
    syns inte det, för det syns absolut inget alls på huden.
  19. anchita
    #10
    Låter som bältros! Jag har haft det, men fick inget utbrott. Du _måste_ gå till läkare så snart som möjligt, för om det är bältros, kan du kanske häva den med särkild penecillin. Jag lovar, bältros vill ingen ha. Lycka til!
  20. 10
    Låter som bältros! Jag har haft det, men fick inget utbrott. Du _måste_ gå till läkare så snart som möjligt, för om det är bältros, kan du kanske häva den med särkild penecillin. Jag lovar, bältros vill ingen ha. Lycka til!
  21. anchita
    #11
    I mitt fall var det brännande känsla på huden. strax ovanför ena höften.
    http://www.sjukvardsradgivningen.se/...tegoryID=19263
  22. 11
    I mitt fall var det brännande känsla på huden. strax ovanför ena höften.
    http://www.sjukvardsradgivningen.se/...tegoryID=19263
  23. Medlem sedan
    Mar 1998
    #12
    Jag funderar på om det är samma som jag får nu när jag är gravid när jag sitter (mest när jag sitter vid datorn av nån anledning...) det liksom pirrar och gör inte ont men gör ändå ont på nåt sätt, man kan nog beskriva det lite som bränner...
    Det känns som om man domnar lite och man måste gnugga på det stället - det sitter just nu på vänster sida lite ovanför skinkan fast på yttersidan.
  24. 12
    Jag funderar på om det är samma som jag får nu när jag är gravid när jag sitter (mest när jag sitter vid datorn av nån anledning...) det liksom pirrar och gör inte ont men gör ändå ont på nåt sätt, man kan nog beskriva det lite som bränner...
    Det känns som om man domnar lite och man måste gnugga på det stället - det sitter just nu på vänster sida lite ovanför skinkan fast på yttersidan.
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13

    jag domnar inte

    det bara bränner. Så sårt att säga vad det är, käns rätt löjligt att gå till läkaren och tala om när det inte ens syns
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  26. 13
    jag domnar inte det bara bränner. Så sårt att säga vad det är, käns rätt löjligt att gå till läkaren och tala om när det inte ens syns
  27. anchita
    #14
    Låter som ischias.
  28. 14
    Låter som ischias.
  29. Medlem sedan
    Apr 2000
    #15

    ok, tack för ditt svar

    ska kontakta läkaren. Dock får det nog vänta för jag ska till vara borta i fem dagar i kurs. Bara att hålla tummarna att det inte blir värre
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  30. 15
    ok, tack för ditt svar ska kontakta läkaren. Dock får det nog vänta för jag ska till vara borta i fem dagar i kurs. Bara att hålla tummarna att det inte blir värre
  31. anchita
    #16
    Oj, 5 dagar är länge om det nu råkar vara bältros. Du får kolla upp om du skulle få utslag. Då bör du komma under behandling inom 72 timmar. Håller tummarna att det inte blir några utslag!
  32. 16
    Oj, 5 dagar är länge om det nu råkar vara bältros. Du får kolla upp om du skulle få utslag. Då bör du komma under behandling inom 72 timmar. Håller tummarna att det inte blir några utslag!
  33. Medlem sedan
    Mar 1998
    #17
    Jag trodde att det var så det hette, men sen läste jag på nån sida om ischias och då stämde det inte alls, men om du nu säger det så... då tror jag det ÄR ischias.
    Ischias - det låter som nåt man har som pensionär ... Fast det är jag ju INTE.
  34. 17
    Jag trodde att det var så det hette, men sen läste jag på nån sida om ischias och då stämde det inte alls, men om du nu säger det så... då tror jag det ÄR ischias.
    Ischias - det låter som nåt man har som pensionär ... Fast det är jag ju INTE.
  35. Medlem sedan
    Apr 2000
    #18

    fast ajg har haft det här i

    flera veckor så då är det nog kanske inte bältros i allafall. Lovar att hålla kolle så det inte blir utslag
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  36. 18
    fast ajg har haft det här i flera veckor så då är det nog kanske inte bältros i allafall. Lovar att hålla kolle så det inte blir utslag
  37. Medlem sedan
    Feb 2008
    #19
    Nix, det behöver det absolut inte göra.
  38. 19
    Nix, det behöver det absolut inte göra.
  39. Medlem sedan
    Apr 2000
    #20

    ok

    jag får söka läkare när jag åtvänder efter kursande. Känns lite löjligt att gå och visa något som inte ens syns, men nu har det hållite på så länge så det måste ju vara något
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  40. 20
    ok jag får söka läkare när jag åtvänder efter kursande. Känns lite löjligt att gå och visa något som inte ens syns, men nu har det hållite på så länge så det måste ju vara något
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Brännande känsla i huden?
    By PetuniaII in forum _1206 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 10:20
  2. Brännande känsla i fingertopparna?
    By Linda bf. 30 okt. in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 21:13
  3. Brännande känsla...
    By anspencer in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 13:07
  4. Brännande känsla i benet!
    By DaniellaB in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 11:36
  5. brännande, svidande, tung känsla
    By Anna in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 16:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar