Om man limmat ett jack i huvudet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Om man limmat ett jack i huvudet

    och det börjar blöda igen efter det, behöver man limma om det då tro?
  2. 1
    Om man limmat ett jack i huvudet och det börjar blöda igen efter det, behöver man limma om det då tro?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Ingen som vet, verkligen? Ni som brukar ha koll på det mesta.
  4. 2
    Ingen som vet, verkligen? Ni som brukar ha koll på det mesta.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Spontant gissar jag på nej. För undertiden som det har varit limmat har det ju hunnit läka under. Däremot ökar ju infektionsrisken om det är öppet sår.

    Men blöder det så kan det nog vara bra att få ihop sårytorna på något sätt.
  6. 3
    Spontant gissar jag på nej. För undertiden som det har varit limmat har det ju hunnit läka under. Däremot ökar ju infektionsrisken om det är öppet sår.

    Men blöder det så kan det nog vara bra att få ihop sårytorna på något sätt.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Min tanke är också nej. Om ett sår som är sytt går upp så syr man itne om det. Antar att det är samma med limmade sår. Sjukvårdsrådgivningen gissar jag har ett mer underbyggt svar.
  8. 4
    Min tanke är också nej. Om ett sår som är sytt går upp så syr man itne om det. Antar att det är samma med limmade sår. Sjukvårdsrådgivningen gissar jag har ett mer underbyggt svar.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Och slutar det blöda och börjar bildas sårskorpa, så skulle jag gissa på att låta det vara ifred. Och ge ungen förhållningsorder att INTE peta bort skorpan. *vet hur det är*
  10. 5
    Och slutar det blöda och börjar bildas sårskorpa, så skulle jag gissa på att låta det vara ifred. Och ge ungen förhållningsorder att INTE peta bort skorpan. *vet hur det är*
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Men asså, att säga att man ska låta bli sårskorpan är som att släppa in stackarn i en lång omöblerad hall och säga "Spring inte!"
  12. 6
    Men asså, att säga att man ska låta bli sårskorpan är som att släppa in stackarn i en lång omöblerad hall och säga "Spring inte!"
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Tack för svar! Det är bara en timme sedan det limmades, så det har knappast hunnit läka under. Jag bara tänkte att de kanske inte fick ihop det tillräckligt och att det därför behöver bättras på. Varken sjukvårdsupplysningen eller barnakuten svarar pga hög arbetsbelastning.
  14. 7
    Tack för svar! Det är bara en timme sedan det limmades, så det har knappast hunnit läka under. Jag bara tänkte att de kanske inte fick ihop det tillräckligt och att det därför behöver bättras på. Varken sjukvårdsupplysningen eller barnakuten svarar pga hög arbetsbelastning.
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Ja, det är faktiskt TORTYR!
  16. 8
    Ja, det är faktiskt TORTYR!
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Ja, fanimej
  18. 9
    Ja, fanimej
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Då skulle jag gissa påa tt det går att limma om. Man har 6 timmar på sig att sy ett sår. Beroende på vart såret satt skulle jag antingen dra ihop det med sårstripes hemma eller åka tillbaka till läkaren.
  20. 10
    Då skulle jag gissa påa tt det går att limma om. Man har 6 timmar på sig att sy ett sår. Beroende på vart såret satt skulle jag antingen dra ihop det med sårstripes hemma eller åka tillbaka till läkaren.
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #11
    Det läker mer än man tror på 1 timme, det törs jag lova fast jag inte är medicinutbildad.

    Kroppen är fenomenal på att laga sig just under den första akuta skedet.

    Så länge det inte rinner eller pulserar så skulle inte jag göra så mycket. Täck så han inte petar med skitiga fingrar bara.
  22. 11
    Det läker mer än man tror på 1 timme, det törs jag lova fast jag inte är medicinutbildad.

    Kroppen är fenomenal på att laga sig just under den första akuta skedet.

    Så länge det inte rinner eller pulserar så skulle inte jag göra så mycket. Täck så han inte petar med skitiga fingrar bara.
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    Hur stort var jacket? Om det limmas kan det ju inte ha varit katastrofalt stort eller djupt?

    Barn har ju som regel väldigt bra läkkött. Muta honom med lite bullar och pepparkakor så han håller sig stilla en stund.
  24. 12
    Hur stort var jacket? Om det limmas kan det ju inte ha varit katastrofalt stort eller djupt?

    Barn har ju som regel väldigt bra läkkött. Muta honom med lite bullar och pepparkakor så han håller sig stilla en stund.

Liknande trådar

  1. jack T
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-29, 23:22
  2. Ljud i huvudet + det går fort i huvudet
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 09:52
  3. Hjalmar med jack i huvudet!
    By Sintra in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 20:04
  4. Aj, jack i huvudet!
    By azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 20:57
  5. Ajaj limmat huvudet!!
    By Ayhanza in forum _00 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar