Färg till ett bord?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 1999
    #1

    Färg till ett bord?

    Jag har köpt ett bord som jag ska måla vitt och ha i vardagsrummet. Funderar på vad man ska ha för färg. Halvblank? Det är ganska ljust trä som det är nu och så är det väl lite blankt, vet inte om det är lackat? Jag tänkte slipa det lite först. Tips någon?
  2. 1
    Färg till ett bord? Jag har köpt ett bord som jag ska måla vitt och ha i vardagsrummet. Funderar på vad man ska ha för färg. Halvblank? Det är ganska ljust trä som det är nu och så är det väl lite blankt, vet inte om det är lackat? Jag tänkte slipa det lite först. Tips någon?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Beror ju på hur du vill att det skall se t. Jag brukar använda halvblank för det bli lite för blankt annars. Sen brukar jag målartvätta, låta det torka och sedan grundmåla med en grundfärg och sist två lager färg (minst), brukar rolla större ytor och sedan efterdra med en pensel för att få det stuket.

    /Therese
  4. 2
    Beror ju på hur du vill att det skall se t. Jag brukar använda halvblank för det bli lite för blankt annars. Sen brukar jag målartvätta, låta det torka och sedan grundmåla med en grundfärg och sist två lager färg (minst), brukar rolla större ytor och sedan efterdra med en pensel för att få det stuket.

    /Therese
  5. Medlem sedan
    Apr 1999
    #3
    Tack för svaret. Jo jag var inne på halvblank. Jag tror att jag måste putsa det lite för att rugga upp ytan, den är ganska blank. Och så ska jag leta fram rollern, just det. Tack!
  6. 3
    Tack för svaret. Jo jag var inne på halvblank. Jag tror att jag måste putsa det lite för att rugga upp ytan, den är ganska blank. Och så ska jag leta fram rollern, just det. Tack!

Liknande trådar

  1. Löpare till bord?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 13:58
  2. Bord till fåtöljen?
    By sprengja in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 09:24
  3. Bord till fåtöljen?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 22:57
  4. bord till hörnsoffa?
    By Anna in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 09:03
  5. ben till bord
    By verne in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 10:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar