Uhhh - dålig, DÅLIG mamma..
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Uhhh - dålig, DÅLIG mamma..

    Ja, nu kan jag också sålla mig till skaran. Oscar var på toppenhumör efter att han hade ätit välling och vi satt och gosade i soffan. Han ville gärna stå på golvet mellan soffan och vårt låga soffbord. 'Det gillar han!' förkunnande jag mamma-vant för maken 'men det gäller att hålla i honom, för han fattar inte alls att han ska hålla fast i bordet'. Och som att trycka på en knapp faller han förstås, men eftersom jag ändå håller fast i hans ena arm så vrider han kroppen och i nästa sekund bankar han huvudet i bordskivan och i därefter även i bordbenet på golvet (bordet har ben som är som stålramar liksom). Dunk, pang och så illvrål. 'Nejmen mamma, nu gjorde du ju honom faktiskt ILLA'! kommenterar vår lilla snusförnuftiga wiseguy-aktiga 6-åring förebrående.
    Oh, stackars Oscar!! Varför ska han ha en sån fumlig morsa för?
    Gråten gick över snabbt som tur var, men jag fick placera honom hos maken när jag hade tröstat honom, för jag tyckte inte det kändes som om han var i säkerhet hos fummelmamman här...
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  2. 1
    Uhhh - dålig, DÅLIG mamma.. Ja, nu kan jag också sålla mig till skaran. Oscar var på toppenhumör efter att han hade ätit välling och vi satt och gosade i soffan. Han ville gärna stå på golvet mellan soffan och vårt låga soffbord. 'Det gillar han!' förkunnande jag mamma-vant för maken 'men det gäller att hålla i honom, för han fattar inte alls att han ska hålla fast i bordet'. Och som att trycka på en knapp faller han förstås, men eftersom jag ändå håller fast i hans ena arm så vrider han kroppen och i nästa sekund bankar han huvudet i bordskivan och i därefter även i bordbenet på golvet (bordet har ben som är som stålramar liksom). Dunk, pang och så illvrål. 'Nejmen mamma, nu gjorde du ju honom faktiskt ILLA'! kommenterar vår lilla snusförnuftiga wiseguy-aktiga 6-åring förebrående.
    Oh, stackars Oscar!! Varför ska han ha en sån fumlig morsa för?
    Gråten gick över snabbt som tur var, men jag fick placera honom hos maken när jag hade tröstat honom, för jag tyckte inte det kändes som om han var i säkerhet hos fummelmamman här...
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    En bula kommer så lätt..Alice blir så ivrig ibland att hon sträcker sig för långt och ramlar rakt fram och dunkar i huvudet. Eller som härom dagen när hon satt i gåstolen och försökte nå en leksak långt in på en hylla och smällde pannan i kanten på hyllan. Vet inte om hon blev mest arg eller faktiskt fick ont..=)
  4. 2
    En bula kommer så lätt..Alice blir så ivrig ibland att hon sträcker sig för långt och ramlar rakt fram och dunkar i huvudet. Eller som härom dagen när hon satt i gåstolen och försökte nå en leksak långt in på en hylla och smällde pannan i kanten på hyllan. Vet inte om hon blev mest arg eller faktiskt fick ont..=)
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Äääh, det där var väl inget! Leah dunkar i skallen på olika ställen flera gånger om dan och jag är oftast inte ens i närheten
    Okej, det där var väl en viss överdrift, men nu när hon ska upp, upp, uuuuuuupp överallt så har jag liksom inte en chans att hänga med!
    Jag tycker du var en bra mamma som faktiskt hade _tänkt_ skydda honom
    kramkram
  6. 3
    Äääh, det där var väl inget! Leah dunkar i skallen på olika ställen flera gånger om dan och jag är oftast inte ens i närheten
    Okej, det där var väl en viss överdrift, men nu när hon ska upp, upp, uuuuuuupp överallt så har jag liksom inte en chans att hänga med!
    Jag tycker du var en bra mamma som faktiskt hade _tänkt_ skydda honom
    kramkram
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Vi gör alla våra misstag trots att vi menar väl. Du är inte alls någon dålig mor, dessutom klarar de ju en del och lär sig säkert fortare att vara försiktiga än om man passar dem hela tiden. Jag lyckades få T att både komma emot spisen och klämma handen mellan stolen och bordet på 10 minuter idag. Inte kul när man gör dem illa. Jag sköljde handen med kallt vatten och när jag satt och åt med honom kom jag på att det var fel hand jag sköljt. Där kanske gränsen gått iof för vad de ska klara av. Skyller på att jag är sjuk, borde hålla mig långt ifrån köket tror jag så det inte står i lågor lagom till jul.
  8. 4
    Vi gör alla våra misstag trots att vi menar väl. Du är inte alls någon dålig mor, dessutom klarar de ju en del och lär sig säkert fortare att vara försiktiga än om man passar dem hela tiden. Jag lyckades få T att både komma emot spisen och klämma handen mellan stolen och bordet på 10 minuter idag. Inte kul när man gör dem illa. Jag sköljde handen med kallt vatten och när jag satt och åt med honom kom jag på att det var fel hand jag sköljt. Där kanske gränsen gått iof för vad de ska klara av. Skyller på att jag är sjuk, borde hålla mig långt ifrån köket tror jag så det inte står i lågor lagom till jul.

Liknande trådar

  1. Dålig mamma?
    By Eller? in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 17:31
  2. jag är en dålig mamma
    By pola in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 12:56
  3. dålig mamma....?
    By miap82 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 16:36
  4. Dålig mamma ??
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 16:53
  5. Dålig mamma?
    By hundtokig in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 12:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar