Nyligen snittad
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Nyligen snittad

    Hallåå!
    Tack alla som svarade på frågor som jag hade inför mitt snitt.
    Födde en liten dotter med planerat snitt den 23 december, en vecka sedan i dag!
    Och det gick jätte bra, all personal var super bra.
    Mitt blodtryck sjönk vid två tillfällen men det märkte dem dirket o satte in efedrin som höjer det, sen hade jag lustgas näsan plus vanliga bedövningen.
    Hade föreställt mig värsta skräcksenariet men dem tog hand om oss o förklarade hela tiden vad dem gjorde.
    Kände ingenting. Hade med musik men tycket det var lugnare att vara med oh kunna prata med dem o fråga samt ha kontakt med sambon.
    Efter OP hade jag lite ont men fick voltaren i dropp. Hade kateter till dagen efter men var uppe o gick samma eftermiddag.
    Äter smärtsillande nu, inga med trianglar, men det är ju en stor operation trots allt.
    Känner av op.såret lite o vill inte ha byxor o så som skär in, men jag är mer än nöjd.
    Håller tummarna för er som ska snittas, o önskar att jag inte hade varit så orolig som jag var innan!
    Kram på er
  2. 1
    Nyligen snittad Hallåå!
    Tack alla som svarade på frågor som jag hade inför mitt snitt.
    Födde en liten dotter med planerat snitt den 23 december, en vecka sedan i dag!
    Och det gick jätte bra, all personal var super bra.
    Mitt blodtryck sjönk vid två tillfällen men det märkte dem dirket o satte in efedrin som höjer det, sen hade jag lustgas näsan plus vanliga bedövningen.
    Hade föreställt mig värsta skräcksenariet men dem tog hand om oss o förklarade hela tiden vad dem gjorde.
    Kände ingenting. Hade med musik men tycket det var lugnare att vara med oh kunna prata med dem o fråga samt ha kontakt med sambon.
    Efter OP hade jag lite ont men fick voltaren i dropp. Hade kateter till dagen efter men var uppe o gick samma eftermiddag.
    Äter smärtsillande nu, inga med trianglar, men det är ju en stor operation trots allt.
    Känner av op.såret lite o vill inte ha byxor o så som skär in, men jag är mer än nöjd.
    Håller tummarna för er som ska snittas, o önskar att jag inte hade varit så orolig som jag var innan!
    Kram på er
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Grattis till dottern och grattis till att allt gick bra och du är nöjd!
    Inte för att det spelar någon roll, men inga mediciner har trianglar längre, inte ens Citodon...
    Vilken härlig julklapp ni fick! Min dotter föddes 20 dec, själv är jag född 27 dec, så jag vet att det inte är så hemskt som vissa påstår att fylla år nära julafton. KRAM och god fortsättning!
  4. 2
    Grattis till dottern och grattis till att allt gick bra och du är nöjd!
    Inte för att det spelar någon roll, men inga mediciner har trianglar längre, inte ens Citodon...
    Vilken härlig julklapp ni fick! Min dotter föddes 20 dec, själv är jag född 27 dec, så jag vet att det inte är så hemskt som vissa påstår att fylla år nära julafton. KRAM och god fortsättning!
  5. Lincoln
    #3
    Grattis!!! Jag mådde precis som du o allt gick kanonbra!!
    Antar att folk vill höra fler berättelser från folk som oss, eftersom de finns så många människor där ute som ska skrämma upp oss när det gäller snitt.

    Jag sökte trygghet på denna sidan och allas berättelser om snitt och vad man ska tänka på gjorde mig lugn.

    Allt gick kanon o ska jag någonsin ha barn igen (just u tycker jag att ett barn är lagom) så väljer jag UTAN TVEKAN snitt igen!
  6. 3
    Grattis!!! Jag mådde precis som du o allt gick kanonbra!!
    Antar att folk vill höra fler berättelser från folk som oss, eftersom de finns så många människor där ute som ska skrämma upp oss när det gäller snitt.

    Jag sökte trygghet på denna sidan och allas berättelser om snitt och vad man ska tänka på gjorde mig lugn.

    Allt gick kanon o ska jag någonsin ha barn igen (just u tycker jag att ett barn är lagom) så väljer jag UTAN TVEKAN snitt igen!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Även min berättelse? *ler* Fast jag är ju inte ute efter att skrämmas då jag berättar att mitt snitt var en gräslig upplevelse...
  8. 4
    Även min berättelse? *ler* Fast jag är ju inte ute efter att skrämmas då jag berättar att mitt snitt var en gräslig upplevelse...
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    Grattis till lilltjejen och vad skönt att allt gick bra! Undrar dock om du inte hade syrgas i näsan istället för lustgas, för det lät lite konstigt...? Men tron kan ju försätta berg som man säger! :-)

    Hoppas att ni får ett fint 2009!
  10. 5
    Grattis till lilltjejen och vad skönt att allt gick bra! Undrar dock om du inte hade syrgas i näsan istället för lustgas, för det lät lite konstigt...? Men tron kan ju försätta berg som man säger! :-)

    Hoppas att ni får ett fint 2009!
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Haha, ja det kanske det var, måste ha varit så, kommer inte ihåg vad dem sa nu!
    Men hjälpte gjorde det.
    Vägde mig i dag, 10kg minus, så nu är det 3kg kvar tills vikten innan grav.
    Bara kroppen som ska läka ordentligt, men jag tar det lungt, korta promenader o så.
    Lycka till ni som ska snittas
  12. 6
    Haha, ja det kanske det var, måste ha varit så, kommer inte ihåg vad dem sa nu!
    Men hjälpte gjorde det.
    Vägde mig i dag, 10kg minus, så nu är det 3kg kvar tills vikten innan grav.
    Bara kroppen som ska läka ordentligt, men jag tar det lungt, korta promenader o så.
    Lycka till ni som ska snittas
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    Bra, ta det lugnt nu i början, finns ingen anledning att stressa sig i form, särskilt inte efter ett snitt!
  14. 7
    Bra, ta det lugnt nu i början, finns ingen anledning att stressa sig i form, särskilt inte efter ett snitt!
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8
    Stort grattis! Kul att höra att det har gått bra för dig också. Kände precis som du efteråt: Önskar att jag inte hade oroat mig så mycket innan!
  16. 8
    Stort grattis! Kul att höra att det har gått bra för dig också. Kände precis som du efteråt: Önskar att jag inte hade oroat mig så mycket innan!

Liknande trådar

  1. Snittad i Sundsvall?
    By Anonym in forum Förlossning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 16:46
  2. snittad
    By ponkan in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 14:50
  3. När ni blev snittad
    By undrande in forum Förlossning
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 13:01
  4. Jag ska bli snittad
    By Cattis in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 07:59
  5. Nån snittad på KS?
    By jenny_u in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 12:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar