Blodvärde
_0905 Majbarn
  1. 41:an
    #1

    Blodvärde

    Hade 100, inte bra! Nu är det järn som gäller. Kanske inte så konstigt att man har varit lite slö under julledigheten?
    Annars var resten av värdena bra och jag hade inte ökat jättemycket i vikt heller vilket ju är tur eftersom jag redan är överviktig.
    Lillen sprattlar på bra, både högt och lågt. Det är rätt mysigt!
  2. 1
    Blodvärde Hade 100, inte bra! Nu är det järn som gäller. Kanske inte så konstigt att man har varit lite slö under julledigheten?
    Annars var resten av värdena bra och jag hade inte ökat jättemycket i vikt heller vilket ju är tur eftersom jag redan är överviktig.
    Lillen sprattlar på bra, både högt och lågt. Det är rätt mysigt!
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Var hos BM igår och måste också få bättre värden. Vilken sorts järn fick du?
    Min BM rekomenderade Niferex. Jag avskyr tabletter och dom här visade sig vara jättestora.
  4. 2
    Var hos BM igår och måste också få bättre värden. Vilken sorts järn fick du?
    Min BM rekomenderade Niferex. Jag avskyr tabletter och dom här visade sig vara jättestora.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Niferex äter jag. Det är ju såna där kapslar som man kan ta isär och så är det pyttekulor i, så har man svårt att svälja hela kapseln kan man ta bara kulorna. Själv tycker jag att Niferex glider ner lätt, den har ju en ganska glatt yta.
  6. 3
    Niferex äter jag. Det är ju såna där kapslar som man kan ta isär och så är det pyttekulor i, så har man svårt att svälja hela kapseln kan man ta bara kulorna. Själv tycker jag att Niferex glider ner lätt, den har ju en ganska glatt yta.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Har du testat blutsaft? Jag kör på det denna gången eftersom jag på alla sätt vill undivka något som gör magen ännu trögare än den redan är. Sen är den väl iofs inte den mest lyckade kombon med mitt illamående eftersom den inte smakar så gott, men men. Är ju helt klart ett bra alternativ om man inte vill ta tabletter.
  8. 4
    Har du testat blutsaft? Jag kör på det denna gången eftersom jag på alla sätt vill undivka något som gör magen ännu trögare än den redan är. Sen är den väl iofs inte den mest lyckade kombon med mitt illamående eftersom den inte smakar så gott, men men. Är ju helt klart ett bra alternativ om man inte vill ta tabletter.
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Jag kan tipsa om Duroferon 100 mg´s depottabletter från Apoteket som inte alls är stora.
  10. 5
    Jag kan tipsa om Duroferon 100 mg´s depottabletter från Apoteket som inte alls är stora.
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Samma här, jag hade 104 i december. Har ätit Niferex ungefär varannan dag och jag hoppas att det har haft effekt för jag har inte lust att ta större dos än så - magen blir *inte* glad.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  12. 6
    Samma här, jag hade 104 i december. Har ätit Niferex ungefär varannan dag och jag hoppas att det har haft effekt för jag har inte lust att ta större dos än så - magen blir *inte* glad.
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    jag har hört att man inte får öppna mediciner som är i kapslar eftersom dom kan göra skada på väg ner till magen då, fast det kanske iof beror på va de är för sorts medicin
  14. 7
    jag har hört att man inte får öppna mediciner som är i kapslar eftersom dom kan göra skada på väg ner till magen då, fast det kanske iof beror på va de är för sorts medicin
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Det stämmer ibland, men niferex går bra att öppna det skadar inte men man skall svälja med rikligt med vatten efteråt. Jag tar bara halva innehållet i kapseln så blir jag inte så dålig i magen av dem.
  16. 8
    Det stämmer ibland, men niferex går bra att öppna det skadar inte men man skall svälja med rikligt med vatten efteråt. Jag tar bara halva innehållet i kapseln så blir jag inte så dålig i magen av dem.
  17. 41:an
    #9

    Niferex

    Ja, jag fick Niferex och skulle ta 2 om dagen och helst undvika kaffe, choklad, mjölk och annat som gör livet värt att leva 2 timmar före och efter. Jag håller med om att de är stora men hala och bra.
    Jag hade dåligt blodvärde de andra gångerna också men inte riktigt så här tidigt.
  18. 9
    Niferex Ja, jag fick Niferex och skulle ta 2 om dagen och helst undvika kaffe, choklad, mjölk och annat som gör livet värt att leva 2 timmar före och efter. Jag håller med om att de är stora men hala och bra.
    Jag hade dåligt blodvärde de andra gångerna också men inte riktigt så här tidigt.
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10
    Jag har väl tur som ytterst sällan av någon anledning har lågt hb.Har nog bara tagit Niferex en gång,mitt hb ligger nästan aldrig under 122 och jag är väldigt nyfiken på varför egentligen.Ett tips kan vara att använda gjutjärnskokkärl,alltså inte teflon och aluminium.Där får man lite extra järn i maten.
    Animaliskt järn tas lättare upp av kroppen,i Blutsaft finns bara vegetabiliskt.Men jag tycker ändå du kan prova det om järnet inte är jättelågt.Tänk på att c-vitamin ökar kroppens upptagningsförmåga av järn,så ta gärna järnet med lite juice.Undvik däremot att dricka kaffe/té de närmaste timmarna runt att du tagit dina tabletter.Koffein försvårar upptaget.
  20. 10
    Jag har väl tur som ytterst sällan av någon anledning har lågt hb.Har nog bara tagit Niferex en gång,mitt hb ligger nästan aldrig under 122 och jag är väldigt nyfiken på varför egentligen.Ett tips kan vara att använda gjutjärnskokkärl,alltså inte teflon och aluminium.Där får man lite extra järn i maten.
    Animaliskt järn tas lättare upp av kroppen,i Blutsaft finns bara vegetabiliskt.Men jag tycker ändå du kan prova det om järnet inte är jättelågt.Tänk på att c-vitamin ökar kroppens upptagningsförmåga av järn,så ta gärna järnet med lite juice.Undvik däremot att dricka kaffe/té de närmaste timmarna runt att du tagit dina tabletter.Koffein försvårar upptaget.

Liknande trådar

  1. Blodvärde
    By 41:an in forum _0905 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 15:38
  2. Blodvärde
    By Lilapantern in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 20:53
  3. Vad har ni för blodvärde???
    By -Louisa- in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 22:04
  4. Hb (blodvärde)
    By hazelnut in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 11:18
  5. Blodvärde 103...
    By Rockys mamma in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar