Är jag för envis
Gravidsnack
  1. anonymt namn
    #1

    Är jag för envis

    Kämpar på och jobbar men har fruktansvärt ont av foglossningen . Tidigare grav har jag haft hjälp av kryckor och akupunktur men denna gång tyckte jag att det kändes lite lättare ända tills nu ivecka 30. Efter jobbet kommer jag knappt ur bilen pga av foglossningsmärtor , har svårt att gå men tänker på att ta mindre steg , vaknar på natten av smärtor och på morgonen kan jag knappt ta mig ur sängen.... Fast konstigt nog lear jag väl upp mig och efter en timme känns det hyfsat igen. Bara jag inte sitter still för länge för efter en havtimma är jag lika stel igen. Går det överhuvudtaget få igenom sjukskrivning för foglossning hos fkassan?
    Hur ont skall man ha innan man söker läkare? Ska man vända sig till sjukgymnast?
    Har lite dålig koll efetrsomd et var 10 år sen jag var gravid.
  2. 1
    Är jag för envis Kämpar på och jobbar men har fruktansvärt ont av foglossningen . Tidigare grav har jag haft hjälp av kryckor och akupunktur men denna gång tyckte jag att det kändes lite lättare ända tills nu ivecka 30. Efter jobbet kommer jag knappt ur bilen pga av foglossningsmärtor , har svårt att gå men tänker på att ta mindre steg , vaknar på natten av smärtor och på morgonen kan jag knappt ta mig ur sängen.... Fast konstigt nog lear jag väl upp mig och efter en timme känns det hyfsat igen. Bara jag inte sitter still för länge för efter en havtimma är jag lika stel igen. Går det överhuvudtaget få igenom sjukskrivning för foglossning hos fkassan?
    Hur ont skall man ha innan man söker läkare? Ska man vända sig till sjukgymnast?
    Har lite dålig koll efetrsomd et var 10 år sen jag var gravid.
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2

    Det finns hjälp!

    Jag är i v.14 och har foglossning. Idag var jag till sjukgymnasten som gav mig övningar, tips och ett bälte för att kunna stabilisera bäckenet.

    Det här är min tredje graviditet och jag hade foglossning förra gången också men fick ingen vidare hjälp av mödravården eller läkare utan blev bara sjukskriven.

    Kontakta en sjukgymnast. Får du inte hjälp av den så försök hitta en annan för det finns jätte mycket hjälp att få så man slipper ha ont.
  4. 2
    Det finns hjälp! Jag är i v.14 och har foglossning. Idag var jag till sjukgymnasten som gav mig övningar, tips och ett bälte för att kunna stabilisera bäckenet.

    Det här är min tredje graviditet och jag hade foglossning förra gången också men fick ingen vidare hjälp av mödravården eller läkare utan blev bara sjukskriven.

    Kontakta en sjukgymnast. Får du inte hjälp av den så försök hitta en annan för det finns jätte mycket hjälp att få så man slipper ha ont.
  5. Anonym
    #3
    Tänkte slå en signal till sjukgymnasten för att få ett bälte iaf .
  6. 3
    Tänkte slå en signal till sjukgymnasten för att få ett bälte iaf .

Liknande trådar

  1. Envis...
    By S-JJ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 12:04
  2. Envis
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 16:58
  3. Envis!
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 19:30
  4. Envis son...
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 11:09
  5. 2;an mer envis
    By vinecooler in forum Många barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar