kalorier per dag.....
Vikt
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    kalorier per dag.....

    vet inte om det här med lchf var något för mig....tycker jag inte äter någonting och ändå blir det för mycket kolhydrater per dag och ingen viktminskning

    VV har jag kört med ett antal gånger och det har ju funkat till och fårn men jag tycker att det är onödigt dyrt.

    Så nu skulle jag vilja klara mig "på egnen hand" och tänkte att det borde ju funka om man räknar kalorier.......men hur mycket ska man då äta per dag??


    Om man t ex äter 20-22 points med VV - hur mycket kalorier är det?


    Just nu ligger jag på ca 1600-1800 kalorier om dagen....äter inget bröd, potatis, pasta ris, socker.
  2. 1
    kalorier per dag..... vet inte om det här med lchf var något för mig....tycker jag inte äter någonting och ändå blir det för mycket kolhydrater per dag och ingen viktminskning

    VV har jag kört med ett antal gånger och det har ju funkat till och fårn men jag tycker att det är onödigt dyrt.

    Så nu skulle jag vilja klara mig "på egnen hand" och tänkte att det borde ju funka om man räknar kalorier.......men hur mycket ska man då äta per dag??


    Om man t ex äter 20-22 points med VV - hur mycket kalorier är det?


    Just nu ligger jag på ca 1600-1800 kalorier om dagen....äter inget bröd, potatis, pasta ris, socker.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Man kan inte omvandla points till kalorier på det sättet. Jag fick lära mig en formel en gång för ganska länge sen och den var så här:
    22 kcal/kg kroppsvikt om du vill gå ner i vikt
    30 kcal/kg kroppsvikt om du vill stå still i vikt
  4. 2
    Man kan inte omvandla points till kalorier på det sättet. Jag fick lära mig en formel en gång för ganska länge sen och den var så här:
    22 kcal/kg kroppsvikt om du vill gå ner i vikt
    30 kcal/kg kroppsvikt om du vill stå still i vikt
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    man måste räkna både kcal och fett för att kunna omvandla Points. Så här är formeln:

    Points = kcal/60 + fett/9
  6. 3
    man måste räkna både kcal och fett för att kunna omvandla Points. Så här är formeln:

    Points = kcal/60 + fett/9

Liknande trådar

  1. Mat och kalorier
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 20:39
  2. Kalorier
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 07:53
  3. kalorier?
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:08
  4. 108 kalorier
    By ejjvi in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 07:43
  5. Det där om kalorier..
    By L-M (-6,6) 15 kvar in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 18:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar