Ang att byta förnamn!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Ang att byta förnamn!

    Jag fick ju upp Irmeln som förlag på namn till mig. Tycker det var ganska fint faktiskt!

    Har funderat lite på Vilja oxå... Eller varför inte Venus?!

    Vad tycker du att jag ska heta?
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  2. 1
    Ang att byta förnamn! Jag fick ju upp Irmeln som förlag på namn till mig. Tycker det var ganska fint faktiskt!

    Har funderat lite på Vilja oxå... Eller varför inte Venus?!

    Vad tycker du att jag ska heta?
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    Vad heter du nu då? Och varför vill du byta?
  4. 2
    Vad heter du nu då? Och varför vill du byta?
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3
    Vendela. Helt tveklöst. Jag då?
  6. 3
    Vendela. Helt tveklöst. Jag då?
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4
    Sorry, hann inte läsa alla trådar nedan innan jag skickade inlägget till dig.
  8. 4
    Sorry, hann inte läsa alla trådar nedan innan jag skickade inlägget till dig.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Jag tycker du ska heta det du redan heter, det är ju jättefint. Tänkte jag ta som andranamn ett tag, men det blev inte av.

    Hade en jobbarkompis en gång som bytte både för- och efternamn. Hans syrra också. De ville inte ha samma namn som nån släkting.

    Det var så förvirrande! Både för oss som jobbade med honom men även för kunderna som trodde att de fått en ny kontaktperson.
  10. 5
    Jag tycker du ska heta det du redan heter, det är ju jättefint. Tänkte jag ta som andranamn ett tag, men det blev inte av.

    Hade en jobbarkompis en gång som bytte både för- och efternamn. Hans syrra också. De ville inte ha samma namn som nån släkting.

    Det var så förvirrande! Både för oss som jobbade med honom men även för kunderna som trodde att de fått en ny kontaktperson.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Jag har...

    aldrig trivts med mitt namn egentligen. Tycker det är lite töntigt, hårt och svårt att säga! Skulle vilja ha ett mjukare, mer jordnära och lite ovanligare...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  12. 6
    Jag har... aldrig trivts med mitt namn egentligen. Tycker det är lite töntigt, hårt och svårt att säga! Skulle vilja ha ett mjukare, mer jordnära och lite ovanligare...
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Nu...

    heter jag Therése och min mans italienska efternamn...

    Förnamnet har jag aldrig trivts med. Känns inte som jag, hårt och tungt. Skulle vilja ha ett mjukare och lite mer ovanligt... Och byta tillbaka till mitt efternamn som ogift.
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  14. 7
    Nu... heter jag Therése och min mans italienska efternamn...

    Förnamnet har jag aldrig trivts med. Känns inte som jag, hårt och tungt. Skulle vilja ha ett mjukare och lite mer ovanligt... Och byta tillbaka till mitt efternamn som ogift.
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    Mmm...

    Vendela är fint! *smakar på*

    Du ska heta Kitty!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  16. 8
    Mmm... Vendela är fint! *smakar på*

    Du ska heta Kitty!
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9
    Ah, perfekt! Hello Kitty, helt enkelt. Lustigt, makens chef kallade mig faktiskt Kitty helt spontant, det kanske ligger nåt i det på riktigt?
  18. 9
    Ah, perfekt! Hello Kitty, helt enkelt. Lustigt, makens chef kallade mig faktiskt Kitty helt spontant, det kanske ligger nåt i det på riktigt?
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10
    Ja, det är ju inget problem att byta sitt förnamn. Hoppas att du får en massa fina namnförslag.
    Efternamnet kanske kan vara lite mer känsligt att byta..
  20. 10
    Ja, det är ju inget problem att byta sitt förnamn. Hoppas att du får en massa fina namnförslag.
    Efternamnet kanske kan vara lite mer känsligt att byta..
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    Nja...

    om vi skiljer oss är det ju det första jag gör att byta tillbaka till mitt gamla efternamn... Känns lite som att gå runt i makens kläder att bära hans namn om vi inte är gifta!

    Så jag kan få en helt ny identitet, med alla namn utbytta!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  22. 11
    Nja... om vi skiljer oss är det ju det första jag gör att byta tillbaka till mitt gamla efternamn... Känns lite som att gå runt i makens kläder att bära hans namn om vi inte är gifta!

    Så jag kan få en helt ny identitet, med alla namn utbytta!
  23. Medlem sedan
    Feb 2000
    #12

    Ja,

    jag tycker det kändes lite du!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  24. 12
    Ja, jag tycker det kändes lite du!

Liknande trådar

  1. Förnamn och Efternamn
    By MammaMG in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 12:40
  2. Ett förnamn till?
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 11:41
  3. När jag bytte förnamn så
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 19:15
  4. Tilltala med förnamn?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 23:38
  5. 4 förnamn...
    By Lindalou med 2 småkillar in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar