Dålig andedräkt av Waran?
Kropp & hälsa
  1. anhörig 123
    #1

    Dålig andedräkt av Waran?

    Kan man få dålig andedräkt som en biverkan av Waran-behandling?
  2. 1
    Dålig andedräkt av Waran? Kan man få dålig andedräkt som en biverkan av Waran-behandling?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Det tror jag inte. De vanligaste orsakerna till dålig andedräkt är antingen munnen eller matsmältningen. Den första ska vara frisk och ren och den senare behöver att man äter och dricker regelbundet för att det inte ska lukta dåligt.
  4. 2
    Det tror jag inte. De vanligaste orsakerna till dålig andedräkt är antingen munnen eller matsmältningen. Den första ska vara frisk och ren och den senare behöver att man äter och dricker regelbundet för att det inte ska lukta dåligt.
  5. Anonym
    #3
    Ja det kan det vara. Eftersom man kan bli dålig i magen av Waran så kan det säkerligen vara det om det började när du började med Waranen.
    Dålig andedräkt kommer inte från munnen som den ovan skrev här.
    Dålig andedräkt kommer från mag/tarmkanalen.
  6. 3
    Ja det kan det vara. Eftersom man kan bli dålig i magen av Waran så kan det säkerligen vara det om det började när du började med Waranen.
    Dålig andedräkt kommer inte från munnen som den ovan skrev här.
    Dålig andedräkt kommer från mag/tarmkanalen.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Dålig andedräkt kan absolut visst komma ifrån munnen. Likaväl som från magen. Men om Waran kan orsaka dålig andedräkt har jag ingen aning om.
  8. 4
    Dålig andedräkt kan absolut visst komma ifrån munnen. Likaväl som från magen. Men om Waran kan orsaka dålig andedräkt har jag ingen aning om.
  9. Anonym
    #5
    Och om man inte ändrat något av munnens hygienvanor eller sina ätvanor sedan man började med Waran då?
  10. 5
    Och om man inte ändrat något av munnens hygienvanor eller sina ätvanor sedan man började med Waran då?
  11. Anonym
    #6
    Visst kan dålig andedräkt komma ifrån munnen, om man missköter sin munhygien så får man ju dålig andedräkt.
    Hur menar du att man blir dålig i magen av Waran? Lös i magen? Trög i magen? Gasig? Det är alltså inte jag som äter Waran utan en anhörig och jag har inte kolla på dens mage
  12. 6
    Visst kan dålig andedräkt komma ifrån munnen, om man missköter sin munhygien så får man ju dålig andedräkt.
    Hur menar du att man blir dålig i magen av Waran? Lös i magen? Trög i magen? Gasig? Det är alltså inte jag som äter Waran utan en anhörig och jag har inte kolla på dens mage
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Inte vad jag känner till, men en tanke jag fick är att man kanske börjar borsta tänderna mindre "ordentligt" om man blöder från tandköttet när man borstar? Vilket man ju kan göra om man äter waran.
  14. 7
    Inte vad jag känner till, men en tanke jag fick är att man kanske börjar borsta tänderna mindre "ordentligt" om man blöder från tandköttet när man borstar? Vilket man ju kan göra om man äter waran.

Liknande trådar

  1. Dålig andedräkt
    By Neba in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 12:08
  2. Dålig andedräkt.
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 12:19
  3. Dålig andedräkt
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:17
  4. Dålig andedräkt
    By anna83 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 16:17
  5. dålig andedräkt
    By UlLi in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar