Jag har fått antibiotika idag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Jag har fått antibiotika idag

    För en kraftig bihåleinflammation, såpass att ena kinden svullnat upp.
    När jag läser om medicinen så ser jag att jag fått dubbel dos jämfört med vad som står som "vanlig dos för vuxna". Kan det verkligen vara rätt???
  2. 1
    Jag har fått antibiotika idag För en kraftig bihåleinflammation, såpass att ena kinden svullnat upp.
    När jag läser om medicinen så ser jag att jag fått dubbel dos jämfört med vad som står som "vanlig dos för vuxna". Kan det verkligen vara rätt???
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Läkaren kan ha bedömt det så allvarligt att du behöver en dubbel dos för att ta kål på det.

    Min ena dotter fick antibiotika i nästan ett halvår med starka doser över normala. Men annars hade hon inte överlevt.
  4. 2
    Läkaren kan ha bedömt det så allvarligt att du behöver en dubbel dos för att ta kål på det.

    Min ena dotter fick antibiotika i nästan ett halvår med starka doser över normala. Men annars hade hon inte överlevt.
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3
    Ja, det kan vara rätt. Det finns lite finlir baserat på hur stor man är, vilken sorts infektion man har etc.
  6. 3
    Ja, det kan vara rätt. Det finns lite finlir baserat på hur stor man är, vilken sorts infektion man har etc.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Jag håller bara med. HAr varit med om det själv att jag fått dubbla dosen för att normaldosen inte var nog.
  8. 4
    Jag håller bara med. HAr varit med om det själv att jag fått dubbla dosen för att normaldosen inte var nog.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Du kan också dubbelkolla det för att vara säker. Även läkare gör fel ibland. Jag har fått utskrivet antibiotika i Sverige i för _liten_ dos en gång.
  10. 5
    Du kan också dubbelkolla det för att vara säker. Även läkare gör fel ibland. Jag har fått utskrivet antibiotika i Sverige i för _liten_ dos en gång.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Vilket preparat, vilken styrka och vilken dos?
  12. 6
    Vilket preparat, vilken styrka och vilken dos?
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Vad var det din dotter hade för sjukdom då? om du vill svara förstås, min son är inne på 4 månaden med två starka antibiotika
  14. 7
    Vad var det din dotter hade för sjukdom då? om du vill svara förstås, min son är inne på 4 månaden med två starka antibiotika
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Vad är det för antibiotika?
  16. 8
    Vad är det för antibiotika?
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Kolla upp det. Jag fick en alldeles för stor dos allergimedicin till 5åringen en gång. Hade inte avrit bra om han fått i sig det.
  18. 9
    Kolla upp det. Jag fick en alldeles för stor dos allergimedicin till 5åringen en gång. Hade inte avrit bra om han fått i sig det.
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Stafylockocker i två omgångar, där den första starka dosen inte bet och de muterade till en ännu mer aggressiv variant.

    Benröta i en led vid ryggraden, så hon hade morfin intravenöst plus smärtstillande tabletter som ändå inte tog bort smärtan hon hade. Hon hade så ont att hon ville bli avlivad. Den svängen vill jag inte vara med om igen, kan jag ju säga.

    Hon är då rätt smärtålig och skrattar när hon slår upp stora sår på knän eller cyklar omkull. Så det var riktigt läskigt att se när hon försvann i chocktillstånd av smärtan, blev grå och kall.
  20. 10
    Stafylockocker i två omgångar, där den första starka dosen inte bet och de muterade till en ännu mer aggressiv variant.

    Benröta i en led vid ryggraden, så hon hade morfin intravenöst plus smärtstillande tabletter som ändå inte tog bort smärtan hon hade. Hon hade så ont att hon ville bli avlivad. Den svängen vill jag inte vara med om igen, kan jag ju säga.

    Hon är då rätt smärtålig och skrattar när hon slår upp stora sår på knän eller cyklar omkull. Så det var riktigt läskigt att se när hon försvann i chocktillstånd av smärtan, blev grå och kall.
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Usch stackars henne, tur det finns bra antibiotikum, skönt att de fungerade, för det antar jag att de gjorde. Stafylokocker är intet att leka med, sonen hade pneumokock infektion illa det också
  22. 11
    Usch stackars henne, tur det finns bra antibiotikum, skönt att de fungerade, för det antar jag att de gjorde. Stafylokocker är intet att leka med, sonen hade pneumokock infektion illa det också
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Nu har jag pratat med farmacepten med magisterexamen, denna sa att det var lugnt. Dessutom sa denna att ett litet glas vin i vårdande syfte inte heller skulle sänka mig trots antibiotikan
  24. 12
    Nu har jag pratat med farmacepten med magisterexamen, denna sa att det var lugnt. Dessutom sa denna att ett litet glas vin i vårdande syfte inte heller skulle sänka mig trots antibiotikan

Liknande trådar

  1. Fått antibiotika-när träna igen?
    By SanktaCecilia in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 16:44
  2. Antibiotika & ÄL
    By AC69 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 14:37
  3. Jo det här med antibiotika...
    By pimilo in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 19:25
  4. Idag så fick jag antibiotika...
    By Linni in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 20:05
  5. Min 2:a antibiotika kur...
    By Linnie med tre in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 11:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar