medelinkomst?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. anonymt namn
    #1

    medelinkomst?

    för att veta vad vi pratar om kanske en liten tabellläsning kan vara intressant
    bara så att vi får rätt perspektiv på det hela

    http://www.scb.se/templates/tableOrChart____194233.asp
  2. 1
    medelinkomst? för att veta vad vi pratar om kanske en liten tabellläsning kan vara intressant
    bara så att vi får rätt perspektiv på det hela

    http://www.scb.se/templates/tableOrChart____194233.asp
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    netto var den tabellen

    Jag blev först väldigt konfunderad över hur låga siffrorna var tills jag såg att det var netto...

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  4. 2
    netto var den tabellen Jag blev först väldigt konfunderad över hur låga siffrorna var tills jag såg att det var netto...
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    bostadsbidrag och andra transfereringar till hushåll är också inräknade, så det gör ju summorna högre
  6. 3
    bostadsbidrag och andra transfereringar till hushåll är också inräknade, så det gör ju summorna högre
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    hm... vad jobbigt det blev helt plötsligt att tänka om till nettolön - jag kan ärligt säga att jag vet inte vad vi hade för nettolön 2007...
  8. 4
    hm... vad jobbigt det blev helt plötsligt att tänka om till nettolön - jag kan ärligt säga att jag vet inte vad vi hade för nettolön 2007...
  9. Anonym
    #5
    prova den här om det blir för jobbigt

    http://www.scb.se/templates/tableOrChart____159845.asp

    oavset hur man väljer att räkna så ligger man i toppskiktet i inkomstligan om man får ut 21000kr/månaden. 80-90% av sveriges medborgare har mindre pengar att köpa limpa för i månaden, då är man knappast medelinkomst tagare.


    även om moderaterna tydligen gjort ett gott jobb när dom på något vis lyckats få med dom som tjänar 50000kr/månaden bland medelinkomstagarna åtminstonde mentalt i vissa kretsar,

    det säger kanske lite om faran av att bara umgås med gelikar, man missar lätt helheten.
    Ni skulle kanske likt stadsminister reinfelt, gå ut och prata lite med alla era arbetslösa, sjukskrivna vänner, och varför inte städhjälpen och barnpigan för att få lite perspektiv på det hela.
  10. 5
    prova den här om det blir för jobbigt

    http://www.scb.se/templates/tableOrChart____159845.asp

    oavset hur man väljer att räkna så ligger man i toppskiktet i inkomstligan om man får ut 21000kr/månaden. 80-90% av sveriges medborgare har mindre pengar att köpa limpa för i månaden, då är man knappast medelinkomst tagare.


    även om moderaterna tydligen gjort ett gott jobb när dom på något vis lyckats få med dom som tjänar 50000kr/månaden bland medelinkomstagarna åtminstonde mentalt i vissa kretsar,

    det säger kanske lite om faran av att bara umgås med gelikar, man missar lätt helheten.
    Ni skulle kanske likt stadsminister reinfelt, gå ut och prata lite med alla era arbetslösa, sjukskrivna vänner, och varför inte städhjälpen och barnpigan för att få lite perspektiv på det hela.
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    usch vilket förakt

    din sista mening vittnar om
    Varför sån trist attityd?

    Och du kan väl inte jämföra att få ut 21.000 med att ha en månadslön på 50.000?
    Min månadslön på 35.200 ger i år över 24.000 kr ut så jag gissar att man t o m ligger under 30.000 i månadslön om man får ut exakt 21.000 (utan att orka kolla i tabell)
    Och så himla ovanlig eller högavlönad är man inte om man har 30.000 i lön. Definitivt inte "toppskiktet i inkomstligan"

    De tabeller som redovisas är ju inkomst för alla över 20 år oavsett om de har heltidsarbete, sjukpenning, FP, a-kassa, pension eller socialbidrag (som heter nåt annat nu... försörjningsstöd?) Klart att siffrorna sjunker då!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  12. 6
    usch vilket förakt din sista mening vittnar om
    Varför sån trist attityd?

    Och du kan väl inte jämföra att få ut 21.000 med att ha en månadslön på 50.000?
    Min månadslön på 35.200 ger i år över 24.000 kr ut så jag gissar att man t o m ligger under 30.000 i månadslön om man får ut exakt 21.000 (utan att orka kolla i tabell)
    Och så himla ovanlig eller högavlönad är man inte om man har 30.000 i lön. Definitivt inte "toppskiktet i inkomstligan"

    De tabeller som redovisas är ju inkomst för alla över 20 år oavsett om de har heltidsarbete, sjukpenning, FP, a-kassa, pension eller socialbidrag (som heter nåt annat nu... försörjningsstöd?) Klart att siffrorna sjunker då!

Liknande trådar

  1. medelinkomst
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 20:42
  2. medelinkomst?
    By Ishtar in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 20:00
  3. Låg- / medelinkomst
    By låginkomsttagare? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 20:20
  4. Att bo i Stockholm med medelinkomst
    By Snuppeliten in forum Föräldraskap
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 22:54
  5. Medelinkomst?
    By -Lisa- in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 14:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar