Solresor och hotel Sirios
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Solresor och hotel Sirios

    Vi skall till Agi apostoli och bo på hotell sirios. Har någon varit där? Vi har inte bokat halvpension utan vi kommer att fixa frukost själva på morgonen. Har hört att de livsmedelsaffärer som finns är små och dyra. bl.a det är svårt att hitta gott bröd. Stämmer det? Det är egentligen en bagatell men det vore mysigt om man vet var man kan få tag på bra frukostmat. Hur är själva AgiApostoli och hur har ni upplevt Solresors service?
  2. 1
    Solresor och hotel Sirios Vi skall till Agi apostoli och bo på hotell sirios. Har någon varit där? Vi har inte bokat halvpension utan vi kommer att fixa frukost själva på morgonen. Har hört att de livsmedelsaffärer som finns är små och dyra. bl.a det är svårt att hitta gott bröd. Stämmer det? Det är egentligen en bagatell men det vore mysigt om man vet var man kan få tag på bra frukostmat. Hur är själva AgiApostoli och hur har ni upplevt Solresors service?
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Var på Sirios -07

    Vi var där sommaren 07. Hotellet var fint och trevligt, bra standard. Vi hade inte frukost men det ångrade jag. Det fanns ingen vidare bra supermarket =inga bra priser, och bröd var svårt att få tag i. Våra bekanta hade halvpension och kunde äta frukostbuffé som var stor och varierad. Det lönar sig säkert att försöka boka till frukost för det blev väldigt dyrt att försöka köpa eget.
    Man kunde köpa trevliga och prisvärda lunchrätter på hotellet som de kom och levererade till dörren tror jag. Skönt när något av barnen sov middag.
    Annars åt vi middag på restaurang utanför. Jättegod mat på alla ställen!

    Det var ganska långt att gå till stranden, som dock var fin, en rejäl backe när man skulle hem.

    Själva Agii Apostoli var egentligen inte särskilt imponerande. En hel del restauranger fanns dock nära. Nästan alla hade en liten lekplats för barn så att de vuxna kunde sitta och njuta av maten. Mysigt!

    En bra restaurang som jag tyvärr inte minns namnet på såg turistig ut men deras skyltade 3-rättersmiddag var jättegod och prisvärd. Den låg på vägen till stranden, vid en stor gata och inne på deras gård fanns en damm med fiskar. Fin trädgård att sitta och äta i.

    Rekommenderar en busstur med någon lokalbuss till Chania som är en jättemysig stad.

    Vi var nöjda med vår semester MEN Solresor har ju sitt eget flygbolag: Premiair tror jag det heter. När vi skulle hem var det fel på flyget. Det fick vi veta efter att vi checkat in. Bara att checka ut igen mitt i natten. Bära sina sovande barn till en nattöppen restaurang 500 m från flygplatsen. Ingen information. Det är en LÅNG historia att berätta hur vi till slut kom hem. Kan säga att vi fick åka fram och tillbaka tre (3 ) gånger till flygplatsen innan vi fick komma ombord på planet (=6 resor på ca 45 min). Hemma i Sverige hade det kommit upp på text-tv: Resenärer strandsatta på Kreta. Där hade det stått att planet krockat med en fågel. Solresor var väldigt dåliga på att informera utan man skulle sitta och vara beredd på att bege sig till flygplatsen hela tiden.
    Det värsta är att det här hände även förra sommaren (vi reste inte med dem då): på text-tv stod det om andra Solresor-resenärer som också hade fastnat på Kreta. Och hörde även ett radioreportage om just Solresors förseningar. Förstår inte vad det beror på att just detta resebolag är så drabbat. Kan det vara nåt med Premiair?
    Ledsen att behöva skriva detta. Allt annat var positivt utom förseningen. Bra pris etc. Men jag tror inte jag kommer att välja SOlresor igen.
    Hoppas, hoppas ni har bättre tur än vi.
  4. 2
    Var på Sirios -07 Vi var där sommaren 07. Hotellet var fint och trevligt, bra standard. Vi hade inte frukost men det ångrade jag. Det fanns ingen vidare bra supermarket =inga bra priser, och bröd var svårt att få tag i. Våra bekanta hade halvpension och kunde äta frukostbuffé som var stor och varierad. Det lönar sig säkert att försöka boka till frukost för det blev väldigt dyrt att försöka köpa eget.
    Man kunde köpa trevliga och prisvärda lunchrätter på hotellet som de kom och levererade till dörren tror jag. Skönt när något av barnen sov middag.
    Annars åt vi middag på restaurang utanför. Jättegod mat på alla ställen!

    Det var ganska långt att gå till stranden, som dock var fin, en rejäl backe när man skulle hem.

    Själva Agii Apostoli var egentligen inte särskilt imponerande. En hel del restauranger fanns dock nära. Nästan alla hade en liten lekplats för barn så att de vuxna kunde sitta och njuta av maten. Mysigt!

    En bra restaurang som jag tyvärr inte minns namnet på såg turistig ut men deras skyltade 3-rättersmiddag var jättegod och prisvärd. Den låg på vägen till stranden, vid en stor gata och inne på deras gård fanns en damm med fiskar. Fin trädgård att sitta och äta i.

    Rekommenderar en busstur med någon lokalbuss till Chania som är en jättemysig stad.

    Vi var nöjda med vår semester MEN Solresor har ju sitt eget flygbolag: Premiair tror jag det heter. När vi skulle hem var det fel på flyget. Det fick vi veta efter att vi checkat in. Bara att checka ut igen mitt i natten. Bära sina sovande barn till en nattöppen restaurang 500 m från flygplatsen. Ingen information. Det är en LÅNG historia att berätta hur vi till slut kom hem. Kan säga att vi fick åka fram och tillbaka tre (3 ) gånger till flygplatsen innan vi fick komma ombord på planet (=6 resor på ca 45 min). Hemma i Sverige hade det kommit upp på text-tv: Resenärer strandsatta på Kreta. Där hade det stått att planet krockat med en fågel. Solresor var väldigt dåliga på att informera utan man skulle sitta och vara beredd på att bege sig till flygplatsen hela tiden.
    Det värsta är att det här hände även förra sommaren (vi reste inte med dem då): på text-tv stod det om andra Solresor-resenärer som också hade fastnat på Kreta. Och hörde även ett radioreportage om just Solresors förseningar. Förstår inte vad det beror på att just detta resebolag är så drabbat. Kan det vara nåt med Premiair?
    Ledsen att behöva skriva detta. Allt annat var positivt utom förseningen. Bra pris etc. Men jag tror inte jag kommer att välja SOlresor igen.
    Hoppas, hoppas ni har bättre tur än vi.
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3

    Bra att veta

    Tack för ditt svar. Du kom med både bra och dåliga saker. Synd det där med frukost men det får vi ta. Vi hade hellre velat bo i Agia Marina. Men det är mina föräldrar som bjuder på 70 års resa. Mamma fyller 70 och vill fira det med oss och min systers familj.Då kan man inte välja och vraka utifrån priserna.
    Det där med flyget låter intressant. Har inte hört något om det förra året i alla fall. Men jag kan ha missat det. Så vi får verkligen hoppas att vi får bättre tur.
  6. 3
    Bra att veta Tack för ditt svar. Du kom med både bra och dåliga saker. Synd det där med frukost men det får vi ta. Vi hade hellre velat bo i Agia Marina. Men det är mina föräldrar som bjuder på 70 års resa. Mamma fyller 70 och vill fira det med oss och min systers familj.Då kan man inte välja och vraka utifrån priserna.
    Det där med flyget låter intressant. Har inte hört något om det förra året i alla fall. Men jag kan ha missat det. Så vi får verkligen hoppas att vi får bättre tur.

Liknande trådar

  1. Lite om Sirios village på Kreta
    By Becky64 in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 20:37
  2. Hotell Sirios Village på Kreta?
    By Becky64 in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 16:06
  3. Solresor????
    By maria661 in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 17:15
  4. Solresor
    By Camilla m Filippa in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 14:43
  5. Agii Apostoli - Sirios Village
    By ingrid29 in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 21:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar