Hemorrojder?
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Hemorrojder?

    Hur vet man att man fått hemorrojder? Jag har varit hård i magen till o från. O väldigt länge har d liksom kommit som små korn (ibland i storlek m små majskorn typ) när jag torkar mig där bak. Ursäkta om jag beskriver det äckligt, men vet inte vad jag ska göra riktigt.
    Har ont i magen och sista två dagarna kommer det mkt blod när jag bajsar. Klarrött och mkt! Skäms att ringa vårdcentralen och där är läkarna värdelösa!!! Är gravid i vecka 11 m så jag vågar inte riktigt ta i när jag går på toa, o nu går knappt ens det. Känns som om ingenting kommer ut knappt. Som om det är stopp. Kan det vara hemorrojder?
    Plus att jag har haft migränliknande huvudvärk i två veckor nu.
    Är orolig och tycker detta känns jättepinsamt!
  2. 1
    Hemorrojder? Hur vet man att man fått hemorrojder? Jag har varit hård i magen till o från. O väldigt länge har d liksom kommit som små korn (ibland i storlek m små majskorn typ) när jag torkar mig där bak. Ursäkta om jag beskriver det äckligt, men vet inte vad jag ska göra riktigt.
    Har ont i magen och sista två dagarna kommer det mkt blod när jag bajsar. Klarrött och mkt! Skäms att ringa vårdcentralen och där är läkarna värdelösa!!! Är gravid i vecka 11 m så jag vågar inte riktigt ta i när jag går på toa, o nu går knappt ens det. Känns som om ingenting kommer ut knappt. Som om det är stopp. Kan det vara hemorrojder?
    Plus att jag har haft migränliknande huvudvärk i två veckor nu.
    Är orolig och tycker detta känns jättepinsamt!
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Kan vara..

    Men du kan likaväl ta upp de med dim barnmorska på barnmorskemottagningen!
    De finns annars en receptfri salva på apoteker, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter..
    som man kan smörja med..
    Prata med din BM, om du haft så ont i huvudet också, så kanske de behövs ta lite prover också..

    Lycka till,
    o hoppas att någon annan kan ge ett lite bättre svar..
  4. 2
    Kan vara.. Men du kan likaväl ta upp de med dim barnmorska på barnmorskemottagningen!
    De finns annars en receptfri salva på apoteker, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter..
    som man kan smörja med..
    Prata med din BM, om du haft så ont i huvudet också, så kanske de behövs ta lite prover också..

    Lycka till,
    o hoppas att någon annan kan ge ett lite bättre svar..
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Som tingla säger så är det lämpligt att du pratar om det med barnmorskan. Men det viktigaste är att du äter lösande kost ett tag för att få fart på magen och kom i håg att dricka mycket
  6. 3
    Som tingla säger så är det lämpligt att du pratar om det med barnmorskan. Men det viktigaste är att du äter lösande kost ett tag för att få fart på magen och kom i håg att dricka mycket

Liknande trådar

  1. Hemorrojder...
    By Pinsamt... in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 17:07
  2. Hemorrojder
    By Anonym in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:26
  3. hemorrojder:(
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 10:58
  4. Hemorrojder
    By Linda_T_M_ in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 01:58
  5. Hemorrojder
    By oksar in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 10:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar