Gummikläder och allvädersstövlar
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Gummikläder och allvädersstövlar

    eller fodrade galonkläder (inte helt säker på skillnaden där). Men är det något att satsa på? Bor i Stockholm och just nu är det visserligen rejält kallt och lite snö, men för det mesta består vintrarna av slask och åter slask. Min treåring har overall och galonbyxor ovanpå på dagis, gillar att leka i vattenpölar och blöta ner sig rejält. Skulle vara skönt att slippa dubbla lager.

    Har sett dessa gummi/galonkläder på Ellos och Pippilotta bland annat. Nån som har erfarenhet av någon av dessa? Tyckte att de från Pippilotta var finare, men de heter fodrade regnkläder så de kanske inte är så varma? De från Ellos heter gummikläder och verkar vara varmare.

    Sen undrar jag var man hittar allvädersstövlar. Har nu ett par Viking GoreTex och de är varma och vattentäta, men känns kanske lite onödiga när sonen mest blöter ned dem genom hopp i vattenpölar.
  2. 1
    Gummikläder och allvädersstövlar eller fodrade galonkläder (inte helt säker på skillnaden där). Men är det något att satsa på? Bor i Stockholm och just nu är det visserligen rejält kallt och lite snö, men för det mesta består vintrarna av slask och åter slask. Min treåring har overall och galonbyxor ovanpå på dagis, gillar att leka i vattenpölar och blöta ner sig rejält. Skulle vara skönt att slippa dubbla lager.

    Har sett dessa gummi/galonkläder på Ellos och Pippilotta bland annat. Nån som har erfarenhet av någon av dessa? Tyckte att de från Pippilotta var finare, men de heter fodrade regnkläder så de kanske inte är så varma? De från Ellos heter gummikläder och verkar vara varmare.

    Sen undrar jag var man hittar allvädersstövlar. Har nu ett par Viking GoreTex och de är varma och vattentäta, men känns kanske lite onödiga när sonen mest blöter ned dem genom hopp i vattenpölar.
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    Jag har haft gummikläderna till mina killar och varit nöjd. Helt OK i pris och har hållit barnen varma och torra. Någon söm har gått sönder vid häftig lek kommer jag ihåg. Men då var säsongen nästan slut, så det gjorde inte så mycket

    Allvädersstövlar kan du nog hitta lite överallt. CoopForum hade här uppe, annars finns de nog i de flesta vanliga skoaffärer.
  4. 2
    Jag har haft gummikläderna till mina killar och varit nöjd. Helt OK i pris och har hållit barnen varma och torra. Någon söm har gått sönder vid häftig lek kommer jag ihåg. Men då var säsongen nästan slut, så det gjorde inte så mycket

    Allvädersstövlar kan du nog hitta lite överallt. CoopForum hade här uppe, annars finns de nog i de flesta vanliga skoaffärer.
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    jag köper didrikssons galonset och det tycker jag är såå mycket bättre än hm och ellos som barnen bara blir svettiga i. 499 kronor för jacka och byxa.
  6. 3
    jag köper didrikssons galonset och det tycker jag är såå mycket bättre än hm och ellos som barnen bara blir svettiga i. 499 kronor för jacka och byxa.
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4
    Mina barn har båda haft det och jag tycker det är bra. Förra året köpte jag dock från Pippilotta och det är inget jag skulle rekomendera. Dragkedjan på ena jackan gick sönder direkt. Opps....måndagsexemplar sa pippilotta och jag fick en ny jacka. Sedan gick den andra jackan också sönder.....Jackorna är använda en säsong men har redan spruckit upp under armarna och byxorna i grenen. Även om jag fick bra hjälp när jag reklamerade så fick vi ändå vara utan jackorna några veckor, vilket ställde till det. Pippi-lotta skulle jag alltså inte handla från, men principen med gummiställ tycker jag är bra. Dagispersonalen älskar det!
    /Evve
  8. 4
    Mina barn har båda haft det och jag tycker det är bra. Förra året köpte jag dock från Pippilotta och det är inget jag skulle rekomendera. Dragkedjan på ena jackan gick sönder direkt. Opps....måndagsexemplar sa pippilotta och jag fick en ny jacka. Sedan gick den andra jackan också sönder.....Jackorna är använda en säsong men har redan spruckit upp under armarna och byxorna i grenen. Även om jag fick bra hjälp när jag reklamerade så fick vi ändå vara utan jackorna några veckor, vilket ställde till det. Pippi-lotta skulle jag alltså inte handla från, men principen med gummiställ tycker jag är bra. Dagispersonalen älskar det!
    /Evve
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    jag tycker det är samma plagg vad dom än heter. jag kanske skulle kunna köpa sådanna byxor och en jack som inte är lika tät.fodrade gummistövlar tycker jag tretorn är bäst.
  10. 5
    jag tycker det är samma plagg vad dom än heter. jag kanske skulle kunna köpa sådanna byxor och en jack som inte är lika tät.fodrade gummistövlar tycker jag tretorn är bäst.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Det är jättebra!
    Har haft i flera omgångar till dottern som nu är fyra och ett halvt.

    I år har vi köpt Didrikssons, dyra men bra. Synd att dragkedjan är lite dålig, och tyget på byxans överdel är tunnare än förra modellen vi köpte.

    Lite typiskt att märken som blir kända sänker kvalitén, för de säljer ändå på märket!

    www.linus-lotta.com har också bra allvädersset.

    Vi bor på kusten, här är ofta regnigt och blåsigt, passar utmärkt med fleecefodrat regnställ och fodrade gummistövlar här.
  12. 6
    Det är jättebra!
    Har haft i flera omgångar till dottern som nu är fyra och ett halvt.

    I år har vi köpt Didrikssons, dyra men bra. Synd att dragkedjan är lite dålig, och tyget på byxans överdel är tunnare än förra modellen vi köpte.

    Lite typiskt att märken som blir kända sänker kvalitén, för de säljer ändå på märket!

    www.linus-lotta.com har också bra allvädersset.

    Vi bor på kusten, här är ofta regnigt och blåsigt, passar utmärkt med fleecefodrat regnställ och fodrade gummistövlar här.

Liknande trådar

  1. Viking allvädersstövlar!!
    By Teis in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 08:37
  2. Allvädersstövlar?
    By -Nike- in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 20:04
  3. Tips på bra allvädersstövlar
    By Josa in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:19
  4. Allvädersstövlar - tips?
    By annasthlm in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 16:59
  5. Allvädersstövlar el Goretex???
    By seeriber in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar