VAd 17 heter Alsolsprit på engelska???
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    VAd 17 heter Alsolsprit på engelska???

    Skulle behöva lite nu. Ska googla och försöka men om ngn vet rakt av så hojta plz
    http://pinkspiderweb.tumblr.com/

    NORMAL people scare me, but not as much as I scare THEM!
    ******************************
    May the 4s B with U!
  2. 1
    VAd 17 heter Alsolsprit på engelska??? Skulle behöva lite nu. Ska googla och försöka men om ngn vet rakt av så hojta plz
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    eller Aluminiumacetotartrat vilket är sammma sak. Kemi på engelska någon??
  4. 2
    eller Aluminiumacetotartrat vilket är sammma sak. Kemi på engelska någon??
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Ingen aning. men vad ska du anv'nda det till?
  6. 3
    Ingen aning. men vad ska du anv'nda det till?
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Det är astringerande och renande för vätskande sår och exem. SÅ om det finns nåt liknande så funkar det förstås också
  8. 4
    Det är astringerande och renande för vätskande sår och exem. SÅ om det finns nåt liknande så funkar det förstås också
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Polysporin
  10. 5
    Polysporin
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Är det motsvarande Neosporin här? kan man verkligen ha det i ansiktet och varsomhelst på kroppen typp?
  12. 6
    Är det motsvarande Neosporin här? kan man verkligen ha det i ansiktet och varsomhelst på kroppen typp?
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    plus jag undrar är det verkligen astringerande nog. Alsolsprit är super astringerande när det varar rejält. SOrru fpr the details.
  14. 7
    plus jag undrar är det verkligen astringerande nog. Alsolsprit är super astringerande när det varar rejält. SOrru fpr the details.
  15. Medlem sedan
    Feb 1999
    #8
    Ingen aning.
    Vi använder poly till allt....
  16. 8
    Ingen aning.
    Vi använder poly till allt....
  17. Medlem sedan
    Feb 1999
    #9
    Ingen aning....
  18. 9
    Ingen aning....
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10

    Inte den blekaste

    Men witch hazel är astringent, calamine lotion är också astringent. Och Neosporin funkar i ansiktet. Hoppas du hittar något som hjälper!
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  20. 10
    Inte den blekaste Men witch hazel är astringent, calamine lotion är också astringent. Och Neosporin funkar i ansiktet. Hoppas du hittar något som hjälper!
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11
    Och rubbing alcohol, men det skulle jag nog hellre använda för färgborttagning och inte i ansiktet =)
  22. 11
    Och rubbing alcohol, men det skulle jag nog hellre använda för färgborttagning och inte i ansiktet =)
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Witch hazel ska jag testa Calamine har jag menn är milt allergisk emot emellanåt. Neosporin har inte tillräckligt med astringens.
    Toppentack Nin!!
  24. 12
    Witch hazel ska jag testa Calamine har jag menn är milt allergisk emot emellanåt. Neosporin har inte tillräckligt med astringens.
    Toppentack Nin!!
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    LOL ja, nej tack! Rubbing alcohol använder jag emellanåt till konstprojekt. Jag har problem med mitt immunförsvar (för högt) och det går i taket ibland. Jag fick cold sores för några dagar sedan som nu vägrar sluta vara. I Sverige använde jag alsolsprit när varandet gick överstyr, Jag har även vätskande exem på underarmarna. Alsolsprit tänk att man en dag skulle sakna just den stinkande soppan LOL
  26. 13
    LOL ja, nej tack! Rubbing alcohol använder jag emellanåt till konstprojekt. Jag har problem med mitt immunförsvar (för högt) och det går i taket ibland. Jag fick cold sores för några dagar sedan som nu vägrar sluta vara. I Sverige använde jag alsolsprit när varandet gick överstyr, Jag har även vätskande exem på underarmarna. Alsolsprit tänk att man en dag skulle sakna just den stinkande soppan LOL
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #14
    Tja, jag har frågat runt, bland annat hos min svenska kompis som är undersköterska... alla säger att det inte finns nåt motsvarande alsolsprit i USA.
    Tyvärr, jag letar också men kan icke hitta så det blir till att bena in på apoteket nästa gång jag flyger över och köpa nytt.
  28. 14
    Tja, jag har frågat runt, bland annat hos min svenska kompis som är undersköterska... alla säger att det inte finns nåt motsvarande alsolsprit i USA.
    Tyvärr, jag letar också men kan icke hitta så det blir till att bena in på apoteket nästa gång jag flyger över och köpa nytt.
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    USAs regelverk gör det nog omöjligt att få hit också..... i det incheckade bagaget vill man nog inte ha alsolsprit?!
    Jag ksa precis i säng Har haft en turbulent kväll. VI går nästan alltid om varandra du och jag... Ha det bäst Paxivännen!
  30. 15
    USAs regelverk gör det nog omöjligt att få hit också..... i det incheckade bagaget vill man nog inte ha alsolsprit?!
    Jag ksa precis i säng Har haft en turbulent kväll. VI går nästan alltid om varandra du och jag... Ha det bäst Paxivännen!
  31. Medlem sedan
    Apr 2007
    #16
    nej, det är ju det. Men jag ska se om jag kanske kan få packa ner ett par flaskor i flyttbagaget..... maybe
    med lite tur så.
  32. 16
    nej, det är ju det. Men jag ska se om jag kanske kan få packa ner ett par flaskor i flyttbagaget..... maybe
    med lite tur så.

Liknande trådar

  1. På engelska. Heter det...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 09:14
  2. vad heter florsocker på engelska?
    By femella in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 16:56
  3. Vad heter miljarder på engelska?
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 17:51
  4. Bindestreck vad heter det på engelska
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 15:58
  5. Vad heter detta på engelska?
    By *skriver föredrag* in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 09:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar