Snor, snor och åter snor!!
Barnsjukdomar
  1. anonymt namn
    #1

    Snor, snor och åter snor!!

    Jag har en pojke på 2,5 år som har snorat sen jul. Han har kunnat vara på dagis 3 dagar sen dess. Det rinner konstant ur näsan och emellanåt ur ögonen. Han blir irriterad och drar snoret ut mot kinder och haka som nu är alldeles blossande röda och nariga. Jag har provat Apotekets Repair men det funkar dåligt. Jag blir tokig på det där snoret... hur länge kan det hålla på egentligen?
  2. 1
    Snor, snor och åter snor!! Jag har en pojke på 2,5 år som har snorat sen jul. Han har kunnat vara på dagis 3 dagar sen dess. Det rinner konstant ur näsan och emellanåt ur ögonen. Han blir irriterad och drar snoret ut mot kinder och haka som nu är alldeles blossande röda och nariga. Jag har provat Apotekets Repair men det funkar dåligt. Jag blir tokig på det där snoret... hur länge kan det hålla på egentligen?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    i evigheter... iallafall käns det så ibland. Inga bra råd där. Men vad gäller Repair och nariga kinder - testa Locobase (inte repair) och smörj in ordentligt. "Snåla inte" med krämen! Jag gissar att han redan har fått nässpray? Hoppas att han snart blir bättre.
  4. 2
    i evigheter... iallafall käns det så ibland. Inga bra råd där. Men vad gäller Repair och nariga kinder - testa Locobase (inte repair) och smörj in ordentligt. "Snåla inte" med krämen! Jag gissar att han redan har fått nässpray? Hoppas att han snart blir bättre.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Men om han bara är snorig och tårögd och inte hängig i övrigt kan han väl vara på dagis? Däremot inte om det är geggigt i ögonen, naturligtvis. Våra var i princip konstant snoriga från oktober till april sina första levnadsår. Kallt väder gör ju också att man är snorig ute och en stund efter att man kommit in.
  6. 3
    Men om han bara är snorig och tårögd och inte hängig i övrigt kan han väl vara på dagis? Däremot inte om det är geggigt i ögonen, naturligtvis. Våra var i princip konstant snoriga från oktober till april sina första levnadsår. Kallt väder gör ju också att man är snorig ute och en stund efter att man kommit in.
  7. Anonym
    #4
    Tyvärr är han inte bara snorig utan ordentligt hängig. Igår sov han i princip hela dagen och idag har han sovit två svängar. Det är inte bara att det rinner då och då utan verkligen konstant och så är han där och drar med tröjan säkert var 10e sekund. Låter kanske som att jag överdriver men det är helt otroligt vad det kommer snor. Jag har fyra barn och har aldrig sett ngt liknande! Det är så jobbigt för honom lillkillen : ( Men det känns tröstande att det iaf finns fler som snorat länge! Tack för svar!
  8. 4
    Tyvärr är han inte bara snorig utan ordentligt hängig. Igår sov han i princip hela dagen och idag har han sovit två svängar. Det är inte bara att det rinner då och då utan verkligen konstant och så är han där och drar med tröjan säkert var 10e sekund. Låter kanske som att jag överdriver men det är helt otroligt vad det kommer snor. Jag har fyra barn och har aldrig sett ngt liknande! Det är så jobbigt för honom lillkillen : ( Men det känns tröstande att det iaf finns fler som snorat länge! Tack för svar!
  9. Anonym
    #5
    Okej, det ska jag prova! Igår fick han Inotyolsalva och han såg jättefin ut imorse, men nu ser jag att han skulle behöva en riktigt fet kräm! Pratade med en kvinna på Apoteket och hon sa att snor är det absolut värsta för huden, i och med att det är så salt löser det upp nästan vilken salva som helst! Tack : )
  10. 5
    Okej, det ska jag prova! Igår fick han Inotyolsalva och han såg jättefin ut imorse, men nu ser jag att han skulle behöva en riktigt fet kräm! Pratade med en kvinna på Apoteket och hon sa att snor är det absolut värsta för huden, i och med att det är så salt löser det upp nästan vilken salva som helst! Tack : )
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Man förstår ju när man får barn varför näsan kallas kran.
    Har en snorig unge själv och det rinner konstant.
    Nu har han haft rejäla förkylningar och det börjar släppa litegrand nu.
    Han fick nästan öroninflammation på kuppen för allt slem och snor.
    Har ni pratat med läkare om hans näsa och hängighet?
  12. 6
    Man förstår ju när man får barn varför näsan kallas kran.
    Har en snorig unge själv och det rinner konstant.
    Nu har han haft rejäla förkylningar och det börjar släppa litegrand nu.
    Han fick nästan öroninflammation på kuppen för allt slem och snor.
    Har ni pratat med läkare om hans näsa och hängighet?
  13. Anonym
    #7
    Jo, ända sedan han var halvåret har vi tagit upp frågan och nu senast när vi var på akuten för falsk krupp. Men det är som att dom inte förstår vad vi menar... Jag upplever att hans kropp jobbar med ngt som han blir trött av! Men jag vet inte vad...
  14. 7
    Jo, ända sedan han var halvåret har vi tagit upp frågan och nu senast när vi var på akuten för falsk krupp. Men det är som att dom inte förstår vad vi menar... Jag upplever att hans kropp jobbar med ngt som han blir trött av! Men jag vet inte vad...
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Lite småsnuviga är okej tycker jag... men barn där det hänger tjocka strängar snor från konstant, dom tycker inte jag bör vara på dagis. Speciellt inte om det rör sig om mindre barn som inte kan gå och torka bort det själva. Det ökar ju spridningen rejält om det ska kletas tjockt äckligt snor överallt som de andra barnen sen går och kladdar runt i.

    Mina barn kan absolut gå om dom är lite småsnörvliga eller behöver torkas någon enstaka gång per dag... men om de behöver snortorkas konstant, så känns det fel att låta dagisfröknarna göra det jobbet. Plus att jag ser det som en mkt högre smittorisk så länge det dräller och hänger hela tiden. Då stannar dom hemma.
  16. 8
    Lite småsnuviga är okej tycker jag... men barn där det hänger tjocka strängar snor från konstant, dom tycker inte jag bör vara på dagis. Speciellt inte om det rör sig om mindre barn som inte kan gå och torka bort det själva. Det ökar ju spridningen rejält om det ska kletas tjockt äckligt snor överallt som de andra barnen sen går och kladdar runt i.

    Mina barn kan absolut gå om dom är lite småsnörvliga eller behöver torkas någon enstaka gång per dag... men om de behöver snortorkas konstant, så känns det fel att låta dagisfröknarna göra det jobbet. Plus att jag ser det som en mkt högre smittorisk så länge det dräller och hänger hela tiden. Då stannar dom hemma.
  17. Anonym
    #9
    Fast det var inte dagis som var frågan. Han är för dålig för att vara där. Frågan var hur det kan komma sig att han snorat så oerhört länge -det bara rinner och blir aldrig tjockare. Han är jättesårig runt mun och näsa och han bara drar och drar det där snoret med tröjärmen. Inget funkar!
  18. 9
    Fast det var inte dagis som var frågan. Han är för dålig för att vara där. Frågan var hur det kan komma sig att han snorat så oerhört länge -det bara rinner och blir aldrig tjockare. Han är jättesårig runt mun och näsa och han bara drar och drar det där snoret med tröjärmen. Inget funkar!

Liknande trådar

  1. snor snor snor.....dagis?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 09:20
  2. snor!!!!
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 23:19
  3. Snor snor och så liter mera snor
    By Eowyn in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 11:10
  4. Snor snor i långa strängar....
    By .Flingan in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 12:53
  5. Snor, snor, host och förkylning...
    By tus_ in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 19:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar