Hur vet man
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Hur vet man

    om man har njurbäcleninflammation? Hade UVI för två veckor sen. Har sen dess haft lite trängningar. Idag fick jg 38,5 världens hosta - samma symtpom som ni dotter har. Igår lämnade jag en odling, men får inte svar förrän på fredag, Nu är jag rädd att jag har njurbäckeninflammation? Hur vet jag om jag har det`???
  2. 1
    Hur vet man om man har njurbäcleninflammation? Hade UVI för två veckor sen. Har sen dess haft lite trängningar. Idag fick jg 38,5 världens hosta - samma symtpom som ni dotter har. Igår lämnade jag en odling, men får inte svar förrän på fredag, Nu är jag rädd att jag har njurbäckeninflammation? Hur vet jag om jag har det`???
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Har du ont? Har du hosta och samma symptom som dottern låter det sannolikt att det är en förkylning. Hosta hör väl inte samman med njurbäckeninflammation?
  4. 2
    Har du ont? Har du hosta och samma symptom som dottern låter det sannolikt att det är en förkylning. Hosta hör väl inte samman med njurbäckeninflammation?
  5. Medlem sedan
    Jun 2008
    #3

    En njurbäckeninflammation

    gör ont - ordentligt ont. Ofta har man högre feber än du har nu, samt att man blir väldigt öm över den njure som är inflammerad.
    Be nån lägga en hand över själva njuren, och banka lite på handryggen med den andra handen - gör det ont så kan man tro att det skulle kunna handla om njurpåverkan.
    There is a crack in everything
    That's how the light gets in.
    ---
    http://sting.bloggagratis.se/
  6. 3
    En njurbäckeninflammation gör ont - ordentligt ont. Ofta har man högre feber än du har nu, samt att man blir väldigt öm över den njure som är inflammerad.
    Be nån lägga en hand över själva njuren, och banka lite på handryggen med den andra handen - gör det ont så kan man tro att det skulle kunna handla om njurpåverkan.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Nej det ena hör inte ihop med det andra. Men när jag lämnade urinprov pga trängningar, så sa dom att jag skulle vara vaksam om jag fick feber pga njurbäckeninfl. Och nu har jag ju feber, men tror att den hör ihop med hostan och ev influensa. Min fråga var hur jag vet vad som är vad? Hänger ni med
  8. 4
    Nej det ena hör inte ihop med det andra. Men när jag lämnade urinprov pga trängningar, så sa dom att jag skulle vara vaksam om jag fick feber pga njurbäckeninfl. Och nu har jag ju feber, men tror att den hör ihop med hostan och ev influensa. Min fråga var hur jag vet vad som är vad? Hänger ni med
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5

    Om du testar...

    som jag skrev ovan så är möjligheten större att det hänger ihop med njuren än med nån luftvägsinfektion. Men veta säkert - det kan man inte utan att ha gjort diverse undersökningar och provtagningar.

    Så, om du känner dig osäker tycker jag du ska höra av dig till de som skötte din uvi.
    There is a crack in everything
    That's how the light gets in.
    ---
    http://sting.bloggagratis.se/
  10. 5
    Om du testar... som jag skrev ovan så är möjligheten större att det hänger ihop med njuren än med nån luftvägsinfektion. Men veta säkert - det kan man inte utan att ha gjort diverse undersökningar och provtagningar.

    Så, om du känner dig osäker tycker jag du ska höra av dig till de som skötte din uvi.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar