Högt undertryck??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Högt undertryck??

    Jag har två gånger nu haft för högt undertryck, för ca en månad sen mättes det till 100 och igår hos läkaren var det 95, varför har jag högt undertryck? äter bra, motionerar, är inte överviktig
    säger som föregående TS, ni som är allvetare.
    Vägen till en mammas hjärta
    går genom hennes barn
    ~Stoltaste mamman~
  2. 1
    Högt undertryck?? Jag har två gånger nu haft för högt undertryck, för ca en månad sen mättes det till 100 och igår hos läkaren var det 95, varför har jag högt undertryck? äter bra, motionerar, är inte överviktig
    säger som föregående TS, ni som är allvetare.
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Nähä, sprengja hann emellan, jag menade TH
  4. 2
    Nähä, sprengja hann emellan, jag menade TH
  5. Gretah
    #3
    Det kan vara ärftligt. Jag har också högt undertryck, som jag känner att ingen tar på allvar, men själv är jag rädd. Vet dock med mej att jag är i lataste laget samt har några kilo för mycket på kroppen.
  6. 3
    Det kan vara ärftligt. Jag har också högt undertryck, som jag känner att ingen tar på allvar, men själv är jag rädd. Vet dock med mej att jag är i lataste laget samt har några kilo för mycket på kroppen.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Men säger inte läkaren vad de kan bero på?
  8. 4
    Men säger inte läkaren vad de kan bero på?
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Stress?? Kan påverka trycket.
    Annars finns det ärftliga faktorer som spelar in.
  10. 5
    Stress?? Kan påverka trycket.
    Annars finns det ärftliga faktorer som spelar in.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Oftast utan anledning tydligen:
    '
    http://www.netdoktor.se/hjart-karl/?_PageId=577
  12. 6
    Oftast utan anledning tydligen:
    '
    http://www.netdoktor.se/hjart-karl/?_PageId=577
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Det verkar inte ligga i släkten, det har jag kollat. Det jag kan fundera på är stress, för jag bli ganska lätt stressad, eller "vitarock" blodtryck, men varför då undertryck?? hoppas du kommer igång med lite motion så du kanske kan bli av med ditt höga undertryck, det ska ju inte vara bra alls, tack för ditt svar!!
  14. 7
    Det verkar inte ligga i släkten, det har jag kollat. Det jag kan fundera på är stress, för jag bli ganska lätt stressad, eller "vitarock" blodtryck, men varför då undertryck?? hoppas du kommer igång med lite motion så du kanske kan bli av med ditt höga undertryck, det ska ju inte vara bra alls, tack för ditt svar!!
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Högt kolesterol?
  16. 8
    Högt kolesterol?
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Ja, eftersom jag tränar, är normalviktig och äter bra, så säger hon att stress kan påverka och jag blir lätt stressad och nervös i nya situationer, men hur ska jag bli av med stresskänslan, det är en inre stress inte pga stress på tex jobbet. tack för ditt svar!
  18. 9
    Ja, eftersom jag tränar, är normalviktig och äter bra, så säger hon att stress kan påverka och jag blir lätt stressad och nervös i nya situationer, men hur ska jag bli av med stresskänslan, det är en inre stress inte pga stress på tex jobbet. tack för ditt svar!
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Stress tror jag, men hur ska jag bli av med min stress??
  20. 10
    Stress tror jag, men hur ska jag bli av med min stress??
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    Det finns en stor ärflighet inom detta också. Har dina föräldrar/övriga släktningar haft problem med blodtrycket?
  22. 11
    Det finns en stor ärflighet inom detta också. Har dina föräldrar/övriga släktningar haft problem med blodtrycket?
  23. Medlem sedan
    Sep 2005
    #12
    Där kan man läsa att det kan bero på många otäcka saker,, usch , men jag kan tänka mig att stress kan vara boven, en inre stress som tyvärr uppstår lätt hos mig.
  24. 12
    Där kan man läsa att det kan bero på många otäcka saker,, usch , men jag kan tänka mig att stress kan vara boven, en inre stress som tyvärr uppstår lätt hos mig.
  25. Medlem sedan
    Sep 2005
    #13
    Men jag lever ju helt "rätt", jag tränar regelbundet, jag äter bra kost, jag är smal vad mer kan man göra, så kolesterol verkar osannolikt, men men
  26. 13
    Men jag lever ju helt "rätt", jag tränar regelbundet, jag äter bra kost, jag är smal vad mer kan man göra, så kolesterol verkar osannolikt, men men
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14
    Nej jag har kollat, mina föräldrar har perfekt blodtryck och mina mor och far föräldrar lever länge och har vart friska och krya, bra blodtryck har ringt runt
  28. 14
    Nej jag har kollat, mina föräldrar har perfekt blodtryck och mina mor och far föräldrar lever länge och har vart friska och krya, bra blodtryck har ringt runt
  29. Medlem sedan
    Dec 2007
    #15
    Kolesterol är lite trixigt. Man behöver inte vara överviktig eller speciellt onyttig för att ha höga värden, det kan vara en anings genetik bakom också.
  30. 15
    Kolesterol är lite trixigt. Man behöver inte vara överviktig eller speciellt onyttig för att ha höga värden, det kan vara en anings genetik bakom också.
  31. Medlem sedan
    Sep 2005
    #16
    Då tror jag att det är stress!! och hur ska jag bli av med den, hur tränar jag bort stressen??
  32. 16
    Då tror jag att det är stress!! och hur ska jag bli av med den, hur tränar jag bort stressen??
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Det finns jättebra hjälp att få. Vårt jobb har tex en duktig stresshanteringspsykolog. Har ditt något sånt?
  34. 17
    Det finns jättebra hjälp att få. Vårt jobb har tex en duktig stresshanteringspsykolog. Har ditt något sånt?
  35. Medlem sedan
    Sep 2005
    #18
    Jag ska ringa distriktssköterskan för att ta blodtryck, även på natten, ska kolla om jag kan få ta ett kolesterolprov också.
  36. 18
    Jag ska ringa distriktssköterskan för att ta blodtryck, även på natten, ska kolla om jag kan få ta ett kolesterolprov också.
  37. Medlem sedan
    Sep 2005
    #19
    Nej, det har vi inte, det skulle jag behöva en, ska se om det finns nån i närheten där jag bor!
  38. 19
    Nej, det har vi inte, det skulle jag behöva en, ska se om det finns nån i närheten där jag bor!
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #20
    Gör det!! Lycka till!
  40. 20
    Gör det!! Lycka till!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. lågt undertryck
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 13:56
  2. Högt blodtryck högt kolesterol förhöjd
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 15:02
  3. Högt bodtryck, undertryck, vad ska jag
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 13:24
  4. förhöjt undertryck?
    By Mella in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 16:59
  5. Högt undertryck!?
    By -Catharina- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 11:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar