danmark-legoland
Resesnack
  1. mama2to
    #1

    danmark-legoland

    lite smått förvirrad.... Hittat en stuga vi vill hyra men.. är det smartast att boka paket båt-stuga-legoland? går det? hur mycket tid sparar man på båt t danmark istället för bron? Kommer fr Gävle hållet. Var finns paketen? Tillbringat hel fm utan resultat nu. Stugan finns på sol og strand.
    Någon som vet?
  2. 1
    danmark-legoland lite smått förvirrad.... Hittat en stuga vi vill hyra men.. är det smartast att boka paket båt-stuga-legoland? går det? hur mycket tid sparar man på båt t danmark istället för bron? Kommer fr Gävle hållet. Var finns paketen? Tillbringat hel fm utan resultat nu. Stugan finns på sol og strand.
    Någon som vet?
  3. Anonym
    #2
    När jag hade varit på Legoland så svor jag på att nästa gång så FLYGER jag. Det ligger så himla off.
  4. 2
    När jag hade varit på Legoland så svor jag på att nästa gång så FLYGER jag. Det ligger så himla off.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Om du åker bron så kommer du ju till fel ö och måste åka rätt långt, så jag skulle ta båt. Sologstrand har vi bokat stuga igeon, jättefin stuga. När vi var på legoland hade vi dock paket med hotell supersmidigt.
  6. 3
    Om du åker bron så kommer du ju till fel ö och måste åka rätt långt, så jag skulle ta båt. Sologstrand har vi bokat stuga igeon, jättefin stuga. När vi var på legoland hade vi dock paket med hotell supersmidigt.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Här kan du boka paket med Stena line

    http://www.legoland.stenaline.se/Tem...ge____347.aspx
  8. 4
    Här kan du boka paket med Stena line

    http://www.legoland.stenaline.se/Tem...ge____347.aspx
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Om du bilar till Legoland så får du betala både för att åka över Öresundsbron och bron över Stora bält.

    Stora bält bron

    http://www.storebaelt.dk/svenska
  10. 5
    Om du bilar till Legoland så får du betala både för att åka över Öresundsbron och bron över Stora bält.

    Stora bält bron

    http://www.storebaelt.dk/svenska
  11. Anonym
    #6
    Det tänkte jag med efter vi hade varit där senast, det är ju liksom gångavstånd till flygplatsen. Men efter att ha kollat flygpriserna så utgick det alternativet, det är svindyrt att flyga dit. Och kollar man efter lågprisalternativ så flyger visserligen Ryanair dit men inte ifrån Stockholm utan då måste man ta en sväng förbi london först.
  12. 6
    Det tänkte jag med efter vi hade varit där senast, det är ju liksom gångavstånd till flygplatsen. Men efter att ha kollat flygpriserna så utgick det alternativet, det är svindyrt att flyga dit. Och kollar man efter lågprisalternativ så flyger visserligen Ryanair dit men inte ifrån Stockholm utan då måste man ta en sväng förbi london först.
  13. Anonym
    #7
    Vi tog båten första gången (varberg-grenå). Nu andra gången hade vi husvagn på släp och tog då broarna. Men med tanke på den extra tid det ändå blir bakom ratten genom att köra hela vägen över alla broar så blir det färja nästa gång. Jag vet inte hur stor skillnad det blir i kostnad bensin kontra broavgifter men jag har för mej att det inte skillde så jättemycket. Jag vet inte heller om man sparar någon tid eller inte men det är betydligt roligare för barnen att kunna röra sej på en färja istället för att sitta stilla i bilen. Och det samma gäller ju även den/de som kör, det är några extra mil man slipper köra och istället kan få ett litet avbrott.
  14. 7
    Vi tog båten första gången (varberg-grenå). Nu andra gången hade vi husvagn på släp och tog då broarna. Men med tanke på den extra tid det ändå blir bakom ratten genom att köra hela vägen över alla broar så blir det färja nästa gång. Jag vet inte hur stor skillnad det blir i kostnad bensin kontra broavgifter men jag har för mej att det inte skillde så jättemycket. Jag vet inte heller om man sparar någon tid eller inte men det är betydligt roligare för barnen att kunna röra sej på en färja istället för att sitta stilla i bilen. Och det samma gäller ju även den/de som kör, det är några extra mil man slipper köra och istället kan få ett litet avbrott.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Jag skulle nog ta färjan från Göteborg istället, den har fler avgångar att välja mellan.
    Jag tror man får räkna med 3 timmar från Malmö med bil om man kör över öresund och bältena. Det går ju ett antal hundralappar där... minns inte exakt men man får ju betala både på öresundsbron och stora-bält-bron.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  16. 8
    Jag skulle nog ta färjan från Göteborg istället, den har fler avgångar att välja mellan.
    Jag tror man får räkna med 3 timmar från Malmö med bil om man kör över öresund och bältena. Det går ju ett antal hundralappar där... minns inte exakt men man får ju betala både på öresundsbron och stora-bält-bron.

Liknande trådar

  1. Stockholm - Legoland, Danmark
    By aa.jos in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-07, 12:12
  2. Legoland i Tyskland, England el Danmark?
    By guppi in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 14:29
  3. Tåg till legoland, Danmark?
    By Lena m T,N,I in forum Resesnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 19:43
  4. Var i Danmark ligger Legoland?
    By mantra in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 20:16
  5. Legoland i Danmark
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 22:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar