Make up borttagning
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Make up borttagning

    Behöver köpa ny produkt för borttagning av make up. Kan ni tipsa om någon bra budget variant? Har blå gel i tub från Nivea just nu men den lämnar tyvärr kvar rester av mascaran (vanlig -ej vattenfast) och det gillar jag inte.

    Vad använder ni?
    It is better to be roughly right than precisely wrong.
  2. 1
    Make up borttagning Behöver köpa ny produkt för borttagning av make up. Kan ni tipsa om någon bra budget variant? Har blå gel i tub från Nivea just nu men den lämnar tyvärr kvar rester av mascaran (vanlig -ej vattenfast) och det gillar jag inte.

    Vad använder ni?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Eldorados flytande tvål... och inte bara en utan tre hudterpaeter har frågat mig om min ansiktsvård då jag har så fin hy:-) Jo Tvål säger jag och Oil of ulay dne rosa godingen:-)
  4. 2
    Eldorados flytande tvål... och inte bara en utan tre hudterpaeter har frågat mig om min ansiktsvård då jag har så fin hy:-) Jo Tvål säger jag och Oil of ulay dne rosa godingen:-)
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Våtservetter för borttagning av smink använder jag på ögonen och sen tvättar jag ansiktet med nån ansiktstvål, just nu har jag garniers tvål i pumpflaska.
  6. 3
    Våtservetter för borttagning av smink använder jag på ögonen och sen tvättar jag ansiktet med nån ansiktstvål, just nu har jag garniers tvål i pumpflaska.
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Apotekets är helt okej, rengöringskräm som är väldigt prisvärd.
  8. 4
    Apotekets är helt okej, rengöringskräm som är väldigt prisvärd.
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    HM har en flaska för runt 25:- spänn, räcker i evigheter! Innehållet är åt det röda hållet och tar bort även vattenfast mascara.
  10. 5
    HM har en flaska för runt 25:- spänn, räcker i evigheter! Innehållet är åt det röda hållet och tar bort även vattenfast mascara.
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Låter ju bra men tvål ska man egentligen inte använda, torkar ju ut huden runt om ögonen -> ger rynkor!
  12. 6
    Låter ju bra men tvål ska man egentligen inte använda, torkar ju ut huden runt om ögonen -> ger rynkor!
  13. Medlem sedan
    May 2007
    #7
    Jag med, från H&M, annars får jag inte bort ögonmajken.
  14. 7
    Jag med, från H&M, annars får jag inte bort ögonmajken.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    ja det kanske det gör, men jag har inte fått några ännu i alla fall... och det är skönt men det kanske bara är på mig det funkar:-9
  16. 8
    ja det kanske det gör, men jag har inte fått några ännu i alla fall... och det är skönt men det kanske bara är på mig det funkar:-9
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Jag använder apotekts ansiktsservetter för att ta bort ögon-makeup, märket heter Apoliva. Tar först bort själva sminket med servetten och sen tvättar jag ansiktet med en flytande ansiktstvätt från Biotherm. Tycker servetter är jättebra
  18. 9
    Jag använder apotekts ansiktsservetter för att ta bort ögon-makeup, märket heter Apoliva. Tar först bort själva sminket med servetten och sen tvättar jag ansiktet med en flytande ansiktstvätt från Biotherm. Tycker servetter är jättebra
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10
    Inte budget men måste i a f slå ett slag för det absolut bästa jag provat, Talika heter märket.
  20. 10
    Inte budget men måste i a f slå ett slag för det absolut bästa jag provat, Talika heter märket.
  21. Aleandra
    #11
    Jabu`she. imt
  22. 11
    Jabu`she. imt
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Nä, nu får du ursäkta, men Oil of Ulay klarar jag inte av. Förknippar den med tantdoft men det var nog för att min mormor och gammelmoster alltid använde den krämen. Förknippar liksom med dem. Har dock en kompis som använder och hon är allt annat än gammal tant!

    Flytande tvål var ett annorlunda tips, det skulle jag inte själv kommit att tänka på. Kanske värt ett försök. Är också hittils ganska rynkfri!
  24. 12
    Nä, nu får du ursäkta, men Oil of Ulay klarar jag inte av. Förknippar den med tantdoft men det var nog för att min mormor och gammelmoster alltid använde den krämen. Förknippar liksom med dem. Har dock en kompis som använder och hon är allt annat än gammal tant!

    Flytande tvål var ett annorlunda tips, det skulle jag inte själv kommit att tänka på. Kanske värt ett försök. Är också hittils ganska rynkfri!
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13
    Apoteket ska jag kolla, de brukar ju ha rätt bra produkter. Har bara haft någon oljebaserad för vattenfast make up därifrån, men den gillade jag inte.
  26. 13
    Apoteket ska jag kolla, de brukar ju ha rätt bra produkter. Har bara haft någon oljebaserad för vattenfast make up därifrån, men den gillade jag inte.
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    25 kr låter ju som ett fynd. Måste bara kolla innehållet, är tyvärr allergisk mot vissa röda färgämnen. Tack för tips!
  28. 14
    25 kr låter ju som ett fynd. Måste bara kolla innehållet, är tyvärr allergisk mot vissa röda färgämnen. Tack för tips!
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Är ansiktsservetter budget eller dyrt? Har noll uppfattning. verkar ju i allafall smidigt!
  30. 15
    Är ansiktsservetter budget eller dyrt? Har noll uppfattning. verkar ju i allafall smidigt!
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Flera som tipsar om våtservetter. Får nog testa det!
  32. 16
    Flera som tipsar om våtservetter. Får nog testa det!
  33. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17
    Det märket har jag inte hört talas om. Var köper man? Vilken prisklass?
  34. 17
    Det märket har jag inte hört talas om. Var köper man? Vilken prisklass?
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    Tack för svar. Tyvärr har jag testat en ansiktskräm från det märket men den var lite för stark för min känsliga hud.
  36. 18
    Tack för svar. Tyvärr har jag testat en ansiktskräm från det märket men den var lite för stark för min känsliga hud.
  37. Medlem sedan
    May 2007
    #19
    De som jag testat är runda, i en liten rund burk.
  38. 19
    De som jag testat är runda, i en liten rund burk.
  39. Medlem sedan
    Dec 2006
    #20
    Den brukar jag köpa till min dotter, hon använder den hela tiden och tycker att den är bäst. Om vi tänker på samma (rosa innehåll, HM's eget brand) så kostar den 34,50.
  40. 20
    Den brukar jag köpa till min dotter, hon använder den hela tiden och tycker att den är bäst. Om vi tänker på samma (rosa innehåll, HM's eget brand) så kostar den 34,50.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Borttagning av Livmoder?
    By Millapigan in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 19:26
  2. Säkert borttagning, hur koppla tillbaka?
    By tyskan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 09:21
  3. Säker borttagning...
    By skrallis in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 20:21
  4. operation/borttagning
    By petrapeps in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 07:48
  5. Gratis Viruskoll/ borttagning
    By Linda in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar